2020-07-13, 12:19
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Korrekt analys! Vad jag tänker mest på är hur CA, som är en ung och välfungerande person, låter sin störda filosofi få utlopp. Vad har skapat detta mörker? Har svårt att tro att det är medfött.

Eller också är detta gränslösa beteende medfött. Det kanske bara är så.

Jag tror att det är möjligt att det bara är så. Det är ju egentligen inte barnet i sig som är tändande utan det att få utföra ett sexuellt våld gentemot barnet, mot barnets vilja. Mot allas vilja egentligen. Det är det värsta och mest tabubelagda någonsin. En sexuellt gränslös person som gärna dominerar, förnedrar och även vill se andra utstå den behandlingen måste inte alltid ha varit utsatt för trauma själv. Det kanske bara är så, ja
Citera
2020-07-13, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Tycker mkt tyder på att CA har en Narcisists ospecificerad personlighetsstörning, alltså obotbar. Undrar oxå vad deras innersta krets tänker /visste /ana, är de chockade el kom det som ett brev på posten?! Såklart blir alla chockade av sånt här, men.. Däremot är JAG chockad över hur Emma försvarar CA! Är man normal blir man ju fullkomligt bestört o galen av att få reda på sådant här om sina barns pappa, jag hade spytt! Hon visar inga speciella känslor inför detta avskyvärda. Men det är klart, har man något att skydda/dölja, så reageraran kanske så likgiltigt!
Mycket bra där! Synd att det fick gå förbi både förundersökningen och Soc.Men får väl hoppas att det kommer.
Citera
2020-07-13, 12:24
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Men han vi fick nog utlopp för sina behov när de var sambos, behövdes ingen film. Dem behoven uteblev när de flytta isär. Han behövde fortf och använde det som ett sätt för att själv få sina behov tillfredsställa, samtidigt som han fick carita o tro det var enda sättet för henne att behålla honom. Han e mkt sjuk, skulle vara helt otroligt om han tog så långa uppehåll från det han ville ha.

Japp. Håller med på varje ord här. De våldförde sig garanterat på barnen när de bodde ihop. Det är högst sannolikt
Citera
2020-07-13, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Japp. Håller med på varje ord här. De våldförde sig garanterat på barnen när de bodde ihop. Det är högst sannolikt

Åh vad jag lider när jag läser detta. Stackars stackars barn. Hoppas de får all hjälp som behövs för att få leva ett bra liv i framtiden. Jag mår så dåligt över allt detta vidriga som har skett.
Citera
2020-07-13, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandan88
Det var det jag syftade på. Men kan man ens våga hoppas att han inte kände smärta då?

Han måste haft ont efter. Konstigt han aldrig sagt till fröken eller pappan.
Citera
2020-07-13, 12:37
Medlem
Citat:
Tycker mkt tyder på att CA har en Narcisists ospecificerad personlighetsstörning, alltså obotbar. Undrar oxå vad deras innersta krets tänker /visste /ana, är de chockade el kom det som ett brev på posten?! Såklart blir alla chockade av sånt här, men.. Däremot är JAG chockad över hur Emma försvarar CA! Är man normal blir man ju fullkomligt bestört o galen av att få reda på sådant här om sina barns pappa, jag hade spytt! Hon visar inga speciella känslor inför detta avskyvärda. Men det är klart, har man något att skydda/dölja, så reageraran kanske så likgiltigt!

Tänker precis likadant!
Citera
2020-07-13, 12:46
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermannen
Hon jobbade på Lunnagården i Eksjö, men bodde då i Nässjö. Det står att hon hade betett sig märkligt på en balkong, men inget om att hon var full.

Jobbade Carita i hemtjänsten eller på vanligt äldreboende ? Det stod att Carita körde omkring med kompisar i jobb-bilen. Dessutom stal hon en kodläsare från Willys, helt oanvändbar sak annat än i jobbsyfte.

Carita är en femme fatale, som strular ordentligt i alla situationer. Hon struntade dessutom i att förlänga sitt körkort.

Christian är ett pervo, men det är inte bevisat att han förgrep sig på barn, bara att han uppmanade till övergrepp. Christian har tydligen fungerat i samhället till skillnad från struliga Carita.

Carita blev nog ett perfekt redskap för Christian.
Citera
2020-07-13, 12:58
Medlem
Lazermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Carita blev nog ett perfekt redskap för Christian.

Christian blev nog mer upprörd över frihetsberövandet än Carita.

Christian klagar på att han inte har nåt liv på häktet, han kan inte jobba och får inte träffa sina barn.

Carita däremot har inget att förlora, hon får gratis mat och husrum, slipper stjäla och låna pengar för att få vardagen gå ihop.
Citera
2020-07-13, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norris1234
De får ju ta del av fup innan rättegången, skulle vilja veta vad Carita sa efter att ha läst CAs förhör, fast å andra sidan är det möjligt att hon är så pass manipulerad och tycker på nått vis själv att det är hon enbart som ska ha skulden..
Skulle vilja lyssna på rättegången, hur hon och han uppförde sig där. Va han lika kaxig? Förmodligen va hon lika blåst, men bröt hon ihop? Fick hon se sin prins en sista gång på mycket länge?
Citera
2020-07-13, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Mycket bra där! Synd att det fick gå förbi både förundersökningen och Soc.Men får väl hoppas att det kommer.
Även om det inte syns i förundersökningen. Är jag helt säker på att det pågår utredningar med barnen i detta nu. Allt annat vore skam, de behöver jobba med dem i många år! Kanske de börjar minnas o prata om hur det var när alla va sambos.. Den där Emma borde socialen sätta järnkoll på!
Citera
2020-07-13, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Jag vet en person som i polisförhör fick höra ”men om du berättar vem som gjorde det, så slipper du straff”.
Alltså sådant som polisen inte får säga, eftersom även om han hade berättat vem som var skyldig, så hade den här killen inte blivit fri från misstankar.
Det var alltså två som var misstänkta, o polisen försökte få den ene att namnge den andre.
O då handlade det om en sån där ramp med extraljus till bilen.

Så att de inte gör liknande ”felsägningar”, erbjudanden etc i detta fall beror väl antingen på att de misstänkta har advokat närvarande, samt att förhöret spelas in, eller för att det i fallet med C&C helt enkelt handlar om poliser som sköter sitt jobb enligt regelboken.
Helt rätt. Detta är offentliga handlingar, de har inget större val än o hålla sig till boken tyvärr. Man kunde kanske fått mkt mer ur carita om man använde CM som en bricka!
Citera
2020-07-13, 13:13
Medlem
Citat:
Även om det inte syns i förundersökningen. Är jag helt säker på att det pågår utredningar med barnen i detta nu. Allt annat vore skam, de behöver jobba med dem i många år! Kanske de börjar minnas o prata om hur det var när alla va sambos.. Den där Emma borde socialen sätta järnkoll på!

Precis, funderar över samma sak. Kommer barnen få den hjälp nu som krävs? Vem står upp för dem? Dysfunktionella människor ska inte få röra sig bland dessa pojkar. De behöver klarsynta och trygga vuxna omkring sig i denna svåra och brutala situation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in