2020-07-13, 10:33
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Om jag förstått rätt så är det en brukare (den 92-åriga damen?) som vaknar o skriker när CL försöker antasta/våldföra sig på henne.

Har hon fått sparken?
Citera
2020-07-13, 10:43
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Har hon fått sparken?
Hon jobbade där endast en sommar. Sommaren 2019. Hon fick inte förlängt kontrakt för det hade ryktas om att GM var full på jobbet,men det var ömsesidigt för GM kom inte till jobbet mer. GM har fortfarande arbetskläderna och kort kvar,och arbetsplatsen har GM nycklar.
Chefen ringde ett antal gånger men GM svarade inte
Citera
2020-07-13, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandan88
Jag tänkte också på det.. sen att pojken säger till barnpsykologen något i stil om kisset att "jag djickte det" asså han nämner det ganska fort. Våldtäkterna pågick ju så länge, konstigt att han aldrig sa något eller att någon annan vuxen inte märkte.

Inga ord för Carita. Vi normala människor mår så dåligt för barnen medan deras mamma gjorde detta mot dom, och hon känner ingen empati..

Förskolan hade lagt märke till att pojken inte ville bli torkad i rumpan efter toalettbesök.. men barn är så ibland och det första som poppar upp är inte sexuella övergrepp, även om det i kombination med andra beteendestörningar borde ha väckt orostankar.
Citera
2020-07-13, 10:51
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Pojken borde rimligtvis haft ont efteråt exempelvis vid tooalettbesök,eller beklagat sig. Att ingen vuxen i omgivningen lade märke till det?

Stackars pojkar när de växer upp. Förstörda,och kommer hata sin egen mamma hela livet!
Mamman kan inte ha mycket innanför pannbenet som väljer att förstöra sina egna barn. Ingen empati där inte

Det är väl det som kallas för det sociala arvet.
Någon med en sådan uppväxt/barndom som C hade får det nog svårt att ta hand om egna barn.
Tänk att vara fosterbarn hemma hos dubbelmördaren Gyllensvaan. Alla blir inte maskrosbarn.
Citera
2020-07-13, 10:56
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det är väl det som kallas för det sociala arvet.
Någon med en sådan uppväxt/barndom som C hade får det nog svårt att ta hand om egna barn.
Tänk att vara fosterbarn hemma hos dubbelmördaren Gyllensvaan. Alla blir inte maskrosbarn.

Nej alla blir inte perfekta efter kassa uppväxter, dock blir få sånna äckliga monster som detta luder.
Citera
2020-07-13, 11:04
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Hade man fått "manipulera" bevis som på film. Tex CA har sagt detta, gjort detta, vi har hittat detta hos CA, han pratar si o så om dig i förhören. Då hade man nog fått se en annan carita i förhör!

Jag vet en person som i polisförhör fick höra ”men om du berättar vem som gjorde det, så slipper du straff”.
Alltså sådant som polisen inte får säga, eftersom även om han hade berättat vem som var skyldig, så hade den här killen inte blivit fri från misstankar.
Det var alltså två som var misstänkta, o polisen försökte få den ene att namnge den andre.
O då handlade det om en sån där ramp med extraljus till bilen.

Så att de inte gör liknande ”felsägningar”, erbjudanden etc i detta fall beror väl antingen på att de misstänkta har advokat närvarande, samt att förhöret spelas in, eller för att det i fallet med C&C helt enkelt handlar om poliser som sköter sitt jobb enligt regelboken.
Citera
2020-07-13, 11:10
Medlem
Citat:
Jag tänkte också på det.. sen att pojken säger till barnpsykologen något i stil om kisset att "jag djickte det" asså han nämner det ganska fort. Våldtäkterna pågick ju så länge, konstigt att han aldrig sa något eller att någon annan vuxen inte märkte.

Inga ord för Carita. Vi normala människor mår så dåligt för barnen medan deras mamma gjorde detta mot dom, och hon känner ingen empati..

Detta har jag missat. Kan någon klistra in konversationen i sitt sammanhang, några rader? Fup tar två timmar att ladda för mig utan Wi-Fi i obygden.

Skrev de verkligen ”djickte” också. De gör alltså typ ”fonetiska” avskrifter. Intressant det med men ur helt annat perspektiv. Antar att de måste skriva utan minsta tolkning.
Citera
2020-07-13, 11:21
Medlem
I Förhöret med M*lin J*hanss*n visas ett foton hennes dotter till henne, bland annat när flickan är naken uppfattar jag det som. Är dessa bilder från Caritas telefon? Samt att en till flicka visas upp. Någon som kan förklara som förstått bättre?
Citera
2020-07-13, 11:29
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets123
Detta har jag missat. Kan någon klistra in konversationen i sitt sammanhang, några rader? Fup tar två timmar att ladda för mig utan Wi-Fi i obygden.

Skrev de verkligen ”djickte” också. De gör alltså typ ”fonetiska” avskrifter. Intressant det med men ur helt annat perspektiv. Antar att de måste skriva utan minsta tolkning.

Ja, vid förhöret med äldste sonen på barnahus.

De tog en paus i förhöret eftersom pojken behövde kissa. När han kom tillbaka sa han att han hade kissat, och sedan sade han ” jag djickte kisset”.

Sedan sade han att han brukar kissa på pappa.
Citera
2020-07-13, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Ja, vid förhöret med äldste sonen på barnahus.

De tog en paus i förhöret eftersom pojken behövde kissa. När han kom tillbaka sa han att han hade kissat, och sedan sade han ” jag djickte kisset”.

Sedan sade han att han brukar kissa på pappa.

Tack! Hm, den sista repliken har jag läst. Verkar missat en del viktigt. Får göra en uppladdning och gå igenom vid tillfälle.
Citera
2020-07-13, 11:51
Medlem
Citat:
I Förhöret med M*lin J*hanss*n visas ett foton hennes dotter till henne, bland annat när flickan är naken uppfattar jag det som. Är dessa bilder från Caritas telefon? Samt att en till flicka visas upp. Någon som kan förklara som förstått bättre?

Ja det stämmer, bilderna är maskerade och föreställer dottern vid soffan men även 1 bild i hennes egen säng.. M säger att det är möjligt att dottern var naken, det händer ibland att barn klär av sig liksom.. vad jag (om jag inte missminner mig) tolkade det som var att bilderna fanns i bådas telefon (C&C)
Citera
2020-07-13, 12:01
Medlem
Lazermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Hon jobbade där endast en sommar. Sommaren 2019. Hon fick inte förlängt kontrakt för det hade ryktas om att GM var full på jobbet,men det var ömsesidigt för GM kom inte till jobbet mer. GM har fortfarande arbetskläderna och kort kvar,och arbetsplatsen har GM nycklar.
Chefen ringde ett antal gånger men GM svarade inte

Hon jobbade på Lunnagården i Eksjö, men bodde då i Nässjö. Det står att hon hade betett sig märkligt på en balkong, men inget om att hon var full.

Jobbade Carita i hemtjänsten eller på vanligt äldreboende ? Det stod att Carita körde omkring med kompisar i jobb-bilen. Dessutom stal hon en kodläsare från Willys, helt oanvändbar sak annat än i jobbsyfte.

Carita är en femme fatale, som strular ordentligt i alla situationer. Hon struntade dessutom i att förlänga sitt körkort.

Christian är ett pervo, men det är inte bevisat att han förgrep sig på barn, bara att han uppmanade till övergrepp. Christian har tydligen fungerat i samhället till skillnad från struliga Carita.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in