2020-07-13, 10:20
Medlem
Pancevs avatar
3 stycken division 4 straffar (sånt som döms straff för i lokalserierna men inte på nationell nivå), där de 2 första är ganska horribla. Visst är det kanske störande kontakt på båda men spelarna skulle kunnat stå upp och fortsatt spela till 99% obehindrade.

Inte ens Bergs knuffande är ju något våldsbrott som inte kan pareras.

Hårt rött kort där Holmberg även där förstärker kraftigt, men det kortet måste ju domaren ta tyvärr...jullen i Götet hinner ju till o med ångra sig och håller igen med armarna men lite för sent. Sån där situation som man som spelare skulle gå in o hänga sig i duschen för om det varit en VM semifinal. Billigt som fan men den får jullen ta på sig, går inte att kräva att domaren ska släppa det röda under nuvarande regler.
Citera
2020-07-13, 10:28
Avslutad
Att det ens blir en diskussion om Holmberg? Det är två oerhört solklara vidriga filmningar han bjuder på. Med det sagt så har jag inte sett Blåvitts straffsituationer så det kan hända att Kaspar (vilket jävla namn, stavade hans föräldrar fel på födelsecertifikatet?) Sjöberg var lika dålig åt båda hållen. Låter inte alltför otroligt när det kommer till honom.

Men att Holmberg inte bara är talanglös utan även en vidrig filmare är ställt bortom allt tvivel.
Citera
2020-07-13, 10:35
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Att det ens blir en diskussion om Holmberg? Det är två oerhört solklara vidriga filmningar han bjuder på. Med det sagt så har jag inte sett Blåvitts straffsituationer så det kan hända att Kaspar (vilket jävla namn, stavade hans föräldrar fel på födelsecertifikatet?) Sjöberg var lika dålig åt båda hållen. Låter inte alltför otroligt när det kommer till honom.

Men att Holmberg inte bara är talanglös utan även en vidrig filmare är ställt bortom allt tvivel.
rött kort var ändå ok va?
Citera
2020-07-13, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det är gött att du omfamnat den moderna fotbollen så bra. Nu skall alltså uppenbara filmningar inte bara accepteras, man skall även försvara filmarna, för det är "normalt", gör man inte det är man en dålig förlorare.

Mot er blev för övrigt just Tolinsson nedriven i straffområdet mycket tydligare i andra halvlek än vad Homlberg blev igår(det var en klockren filmning igår) men inte fan satt vi och gnällde då. Det finns en gräns för vad som är ok.

Aiesh blev varnad för filmning mot Ellos i premiären när strand drog ner honom i straffområdet.

Jag hade gärna sett ingen överdrev eller filmade men så är ju inte fallet och har mer eller mindre aldrig varit. Helt ok att bli sur när det händer men efter matchen är det bara att släppa det och gå vidare. Jag har sett många mer tydliga filmningarna som irriterar mig mer.
Senast redigerad av Jobola 2020-07-13 kl. 11:11.
Citera
2020-07-13, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jobola
Jag hade gärna sett ingen överdrev eller filmade men så är ju inte fallet och har mer eller mindre aldrig varit. Helt ok att bli sur när det händer men efter matchen är det bara att släppa det och gå vidare. Jag har sett många mer tydliga filmningarna som irriterar mig mer.

Jag tycker inte att man bara skall gå vidare, jag tycker Sjöberg skall kölhalas under en stenafärja. Han håller inte för Allsvenskan. Igår erkände han i praktiken att han fattar beslut på instinkt, ljud etc.

För mig finns det väl i huvudsak 1 regel för domarna som dom alltid bör följa, ser du inte förseelsen så blås inte. När ilskan över domsluten förra året hade gått över så kan jag t ex förstå att Kristoffer Karlsson släpper straffen vi skulle haft mot just Djurgården när Une Larsson kapar Giorgi, han ser den inte och då kan och skall han inte blåsa.

Medans t ex Andreas Ekbergs domslut i våra matcher är helt obegripliga, han väljer att ta domslut där han omöjligt kan se vad som har hänt(t ex Calisirs utvisning mot Gnaget), han chansar vilt. Ekbergs spelförståelse är också helt under isen när han t ex ger Giorgi rött kort för att han halkar.

Återstår att se om dom faktiskt kommer använda sig av något sorts upp och nedflyttningssystem, efter gårdagens match är han en kandidat för nedflyttning.

Holmberg har seglat upp som en stark kandidat som årets skithög, genomrutten gubbe som helt saknar moral.
Citera
2020-07-13, 11:39
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
när Une Larsson kapar Giorgi, han ser den inte och då kan och skall han inte blåsa.
ser ju ut som att han eventuellt halkar om man inte är uppmärksam, han kanske snabbt slängde en blick in i straffområdet för att ha koll på läget ..förståeligt tyvärr.
Citera
2020-07-13, 11:46
Medlem
Ovcharkas avatar
Kaspar var lite rolig ändå. Som när han och Karlström pratade om straffen Karlström tydligen hade orsakat. Om jag inte minns fel så var ordvalet "Tror", varpå Karlis såklart svarar att man inte kan dömma något för att man "tror" det var så.

Vilket är helt rätt. Hellre fria än dömma, sägs det. Men inte i det här fallet. IFK fick en gratisstraff.

Gick ju sådär dock.

-

Den där Tihi som blev helt manglad mot Helsingborg när de gjorde 1-0 (Tror det var det målet) - ska han verkligen spela mittback? Vad väger han? 68kg? Hade ju inte en chans i duellen.

-

Intressant match ikväll mellan stora mäktiga Malmö (Som är för bra för allsvenskan och faktiskt vann en titel 2017) mot Norrköping. Kan inte se nåt annat än att de sistnämnda vinner.

Känns som Jon-Dahl sitter lite halvlöst redan. En förlust till gör det inte bättre. Får se. Kanske får Sidleds-Danne ta in tränare nummer åtta?

Det går bra för Malmö med honom vid rodret. Framgångarna i Europa hade ju inget med Rosenberg att göra...
Citera
2020-07-13, 11:55
Medlem
Ska man skriva upp derbyna som fyra säkra förluster även i år eller kommer det mönstret också brytas? 2020 är spännande.
Citera
2020-07-13, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laddjulia
Haha älskar att du legat och bölat hela natten och inte släppt det än.

att eran junior erkänner att det är kontakt är inget du bryr dig om? Ni fick ju två billiga straffar men för dåliga på att vinna helt enkelt. Vi har 8 raka på er nu. Det är bara för enkelt.

En normal dag hade vi vunnit med 4-5 mål om vi satt målchanserna. Var glad att det vart låga siffror istället.

Nu är det ny vecka och nya tag. Inget att gråta över. Vi ser istället fram emot nästa match hemma för att plocka 3 enkla.

kontakt = straff?
Citera
2020-07-13, 12:50
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Det märks ju tydligt i aktiviteten här inne att dif vann

Det bor nog en liten smyg-DIF'are i dig ändå.

Edit. Som den här säsongen startat så får man helt enkelt vara glad för varenda pinne. Det ser ju fortfarande inte särskilt bra ut. Jävla slarv och skit hela tiden.
Citera
2020-07-13, 13:10
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Det bor nog en liten smyg-DIF'are i dig ändå.

Edit. Som den här säsongen startat så får man helt enkelt vara glad för varenda pinne. Det ser ju fortfarande inte särskilt bra ut. Jävla slarv och skit hela tiden.
Fan, guilty! Ni kan ju uppenbarligen vinna och har 10 av 30 pinnar. Gillar BoA också.
Försöker finna någon sorts glädje i att följa Frej och våra ungdomar.
Citera
2020-07-13, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Har Peking någon sportchef eller är det Jens Gustafsson som väljer spelare?
Ingen sportchef. Jens är ”manager” vilket också Janne var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in