Citat:
Ursprungligen postat av
Jobola
Jag hade gärna sett ingen överdrev eller filmade men så är ju inte fallet och har mer eller mindre aldrig varit. Helt ok att bli sur när det händer men efter matchen är det bara att släppa det och gå vidare. Jag har sett många mer tydliga filmningarna som irriterar mig mer.
Jag tycker inte att man bara skall gå vidare, jag tycker Sjöberg skall kölhalas under en stenafärja. Han håller inte för Allsvenskan. Igår erkände han i praktiken att han fattar beslut på instinkt, ljud etc.
För mig finns det väl i huvudsak 1 regel för domarna som dom alltid bör följa, ser du inte förseelsen så blås inte. När ilskan över domsluten förra året hade gått över så kan jag t ex förstå att Kristoffer Karlsson släpper straffen vi skulle haft mot just Djurgården när Une Larsson kapar Giorgi, han ser den inte och då kan och skall han inte blåsa.
Medans t ex Andreas Ekbergs domslut i våra matcher är helt obegripliga, han väljer att ta domslut där han omöjligt kan se vad som har hänt(t ex Calisirs utvisning mot Gnaget), han chansar vilt. Ekbergs spelförståelse är också helt under isen när han t ex ger Giorgi rött kort för att han halkar.
Återstår att se om dom faktiskt kommer använda sig av något sorts upp och nedflyttningssystem, efter gårdagens match är han en kandidat för nedflyttning.
Holmberg har seglat upp som en stark kandidat som årets skithög, genomrutten gubbe som helt saknar moral.