2020-07-12, 20:58
Bannlyst
Folk som behöver sjukhusvård har minskat med 75% REJÄL minskning.

Och det är inte pga väder eller att folk är ute mer. Utan för att den blir mindre och mindre farlig. Och kommer ibga fler vågor. Om 2 månader är corona som bortblåst.
Citera
2020-07-12, 20:58
Medlem
Wolodarski och andra alarmister var tidigt ute och hyllade Israels resoluta pandemibekämpning. Nu är landet knee deep i andra vågen och igår var det massdemonstration, runt 10k arga israeliter, protestereade mot landets värdelösa lockdown politik loool
Citera
2020-07-12, 21:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag är definitivt glad när jag blir frisk från influensan.
Men jag antar att du direkt börjar må dåligt av att du garanterat får influensa igen förr eller senare.
Härlig livssyn verkligen...

Du är en respektlös skit, fan ta dig. Tror inte ett skit på dig. Min moster har hostat av och till l över två månader. Mellan varven har hon känt sig bra, men plötsligt har hon fått 40 graders feber och ont i lederna...hostar lungorna ur sig mellan varven. Fy./.
Citera
2020-07-12, 21:07
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RespeckTheName
Wolodarski och andra alarmister var tidigt ute och hyllade Israels resoluta pandemibekämpning. Nu är landet knee deep i andra vågen och igår var det massdemonstration, runt 10k arga israeliter, protestereade mot landets värdelösa lockdown politik loool
Och? Vissa av er verkar lyckliga över att det går åt helvete. Jublar när munskydd inte utrotar smittan m.m.. Vad fan är det för fel på er?
Citera
2020-07-12, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Du gör en extremt bajsnödig och krystad tolkning av försiktighetsprincipen.
Den är mycket simpel. Gör det inte svårare än det är.

Eh? Du drog en ut arslet och blev synad.

Att ta ett beslut att ska bära munskydd är emot försiktighetsprincipen då läget är okänt, vi vet inte att exempelvis beteenden inte kommer ändras åt fel håll, ex att man går ut med symtom eller börjar slarva med avstånd. Därav ska det inte fattas beslut i frågan eftersom vi enligt försiktighetsprincipen inte kan belägga att beslutet är bra enligt nu rådande kunskapsläge. Vilket kan komma att ändras.

Att du tycker att ett visst beslut är bekvämt ur ideologisk ståndpunkt är inte att likställa med ett korrekt beslut enligt försiktighetsprincipen.
Citera
2020-07-12, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Och? Vissa av er verkar lyckliga över att det går åt helvete. Jublar när munskydd inte utrotar smittan m.m.. Vad fan är det för fel på er?

Va??? Det är ju svinbra att smittan snart ebbat ut i Sverige utan att vi behövt förnedra oss genom att springa runt med bindor för munnen? Verkligen något att fira ju
Citera
2020-07-12, 21:12
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Går inte att få sådana som du att förstå att all covidvård inte är respirator. Vissa anses helt enkelt inte förtjäna mediciner som blodplasma som är extremt dyrt. Att få plasma är inte ett dugg jobbigt.

Syrgas, dropp, antiinflammatoriska, antibiotika är väl det vanligaste o det klarar alla. Minskar dödligheten rejält jämfört med morfin.
Citera
2020-07-12, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RespeckTheName
Försvarar på intet sätt Sveriges dödssiffror men stänger man ner x1 och öppnar upp för att sedermera stänga ner igen efter x antal nya fall blir det självklart folkliga protester. Det säger sig självt. Har själv hävdat detta sedan i Mars. Jag är på intet sett smittskyddsexpert men jag tror att man kraftigt underskattar svårigheten att hålla smittan utanför nationsgränserna. TTI är i grunden logiskt, men när det fallerar då, och det KOMMER ske på väldigt många håll då detta är en ny situation, vad händer i det läget? Det räcker med en (1) individ för att dra igång ett massivt utbrott. Ska man stänga ner regioner och människor igen?
Citera
2020-07-12, 21:25
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Det har jag aldrig sagt, men du missuppfattar det som vanligt och ljuger.

Det är inte andras problem att du enbart kapabel till att komma med lögner som argument.

Det var visst precis det du sa, men jag förstår om det är svårt att komma ihåg med tanke på bieffekterna.

Nåväl, då har vi i alla fall rett ut detta. Smittspridningen och den stora ökningen beror varken på mexikaner eller på demonstrationerna utan som du sa på dumheten hos amerikaner i keps och dåliga munskydd.
Citera
2020-07-12, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100
Du är en respektlös skit, fan ta dig. Tror inte ett skit på dig. Min moster har hostat av och till l över två månader. Mellan varven har hon känt sig bra, men plötsligt har hon fått 40 graders feber och ont i lederna...hostar lungorna ur sig mellan varven. Fy./.

Varför är det respektlöst att vara glad över att gå från sjuk till frisk?
Vad din moster har med den saken övergår faktiskt mitt förstånd.
Men du att din moster inte kommer vara glad heller när hon blir frisk utan må dåligt över att ev drabbas igen?
Senast redigerad av wakkawalla 2020-07-12 kl. 21:28.
Citera
2020-07-12, 21:28
Medlem
Ännu en skandal

Sverige har fått mest konkurser i norden!
https://twitter.com/bjornsing/status/1282323821270376449

Dålig ekonomi och mest döda nu alltså i Sverige.
Citera
2020-07-12, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Ännu en skandal

Sverige har fått mest konkurser i norden!
https://twitter.com/bjornsing/status/1282323821270376449

Dålig ekonomi och mest döda nu alltså i Sverige.

Flest konkurser är inte rätt sätt att mäta.
Givet vi har större befolkning än övriga länder i Norden har vi givetvis fler företag än övriga länder.
Så att bara räkna konkurs mot konkurs blir då fel.
Måste delas med antal företag eller liknande för att få ett rättvist instrument.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in