Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Tror du på det själv? I snitt lever vi över 80 år i Sverige och en himla massa människor skulle ha dött just den veckan de var smittade av Corona men utan att det bidrog till döden? 1 på 1000 är nog väldigt högt räknat i sådana fall...
Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Men - hur svårt eller inskränkande kan det vara för befolkningen? Andra folkslag och nationaliteter klarar ju detta. Det är ett MUNSKYDD vi pratar om - inte ett kyskhetsbälte!
Haha, TACK för ett gott skratt mitt i eländet. 😂
Är så trött på viruset och dess härjande runt om i världen. Känns som att allt blir bara värre igen i flera länder. Bland annat i det landet där mitt barn och barnbarn bor. Ett barnbarn som jag inte har kunnat träffa än pga coronaviruset. Är så orolig för deras skull. Är orolig för mina andra barn och barnbarns skull och för min egen skull och är också orolig för hela mänskligheten.
Idag är en riktig depp-dag och jag är helt utmattad när jag läser nyheterna som jag egentligen inte orkar läsa. Jag orkar inte läsa om svenskar som flyger utomlands och åker på kryssningar och gnäller över servicen på resmålen. Jag är orolig när folk inte längre bryr sig att vi är mitt i en pandemi.
Jag vill också släppa taget och sluta bry mig men vågar inte riktigt.