2020-07-12, 20:05
Medlem
Här trängs kunderna på Gekås – trots pandemin

https://www.expressen.se/gt/har-trangs-kunderna-pa-gekas-trots-pandemin/
Citera
2020-07-12, 20:08
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
The recent surges in U.S. coronavirus cases can be traced to two key factors -- crowds of protesters and proximity to the U.S.-Mexico border, Dr. Scott Atlas, a senior fellow at The Hoover Institution, said Saturday night.

Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Bra jobbat!

https://www.foxnews.com/media/dr-atlas-coronavirus-surges-linked-mostly-to-protests-and-proximity-to-us-mexico-border

Dummast hittills?

Det är hyfsat långt från mexikanska gränsen till Florida, och inga stora protester där heller jämfört med andra delstater. Men kanske både du och Dr Atlas (ironiskt namn) satt och läste Okej eller lekte med er själva i st f att hänga med på geografilektionerna?
Citera
2020-07-12, 20:12
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tror du på det själv? I snitt lever vi över 80 år i Sverige och en himla massa människor skulle ha dött just den veckan de var smittade av Corona men utan att det bidrog till döden? 1 på 1000 är nog väldigt högt räknat i sådana fall...

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men - hur svårt eller inskränkande kan det vara för befolkningen? Andra folkslag och nationaliteter klarar ju detta. Det är ett MUNSKYDD vi pratar om - inte ett kyskhetsbälte!

Haha, TACK för ett gott skratt mitt i eländet. 😂

Är så trött på viruset och dess härjande runt om i världen. Känns som att allt blir bara värre igen i flera länder. Bland annat i det landet där mitt barn och barnbarn bor. Ett barnbarn som jag inte har kunnat träffa än pga coronaviruset. Är så orolig för deras skull. Är orolig för mina andra barn och barnbarns skull och för min egen skull och är också orolig för hela mänskligheten.

Idag är en riktig depp-dag och jag är helt utmattad när jag läser nyheterna som jag egentligen inte orkar läsa. Jag orkar inte läsa om svenskar som flyger utomlands och åker på kryssningar och gnäller över servicen på resmålen. Jag är orolig när folk inte längre bryr sig att vi är mitt i en pandemi.
Jag vill också släppa taget och sluta bry mig men vågar inte riktigt.
Citera
2020-07-12, 20:12
Medlem
Den här tråden är som en grammofonskiva. Samma användare och samma trötta diskussioner. Är själv också skyldig till det får medges. Tycker dock fler bör glädja sig att det går åt rätt håll i Sverige även om det går åt rätt håll på "fel sätt" enligt många (läs: Utan lockdown). Hade vi haft lockdown och sett den senaste tidens utveckling hade även "alarmisterna" korkat upp tror jag. Tycker man ska minnas att vi i April snittade 100 döda av/med Covid 19. Nu är det runt 15. Över 550 människor vårdades i på IVA. Nu är det runt 80 och inflödet verkar ha tagit stopp fullständigt.
Citera
2020-07-12, 20:13
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Citat:
The recent surges in U.S. coronavirus cases can be traced to two key factors -- crowds of protesters and proximity to the U.S.-Mexico border, Dr. Scott Atlas, a senior fellow at The Hoover Institution, said Saturday night.

Dummast hittills?

Det är hyfsat långt från mexikanska gränsen till Florida, och inga stora protester där heller jämfört med andra delstater. Men kanske både du och Dr Atlas (ironiskt namn) satt och läste Okej eller lekte med er själva i st f att hänga med på geografilektionerna?

Vad är det jag ska svara?

Dina fantasier som du har kokat ihop?

Det har varit protester i flera delstater och du skiter ur dig om just Florida? Kan du förklara hur du ens tänkte här?

Citat:
Most of the cases in the Southwest -- California, Arizona and Texas -- are occuring in counties closest to the U.S.-Mexico border, Atlas told anchor Jon Scott during an appearance on on "Fox Report Weekend."
Citera
2020-07-12, 20:14
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Eh, vad har du med ditt argument att göra? Det kvittar väl vems argument det är? Ditt argument visade på bristande förståelse för praktiskt beslutsfattande (och det ansvarsutkrävande som är (bör vara?) centralt i all form av offentlig förvaltning). Vad det fattas beslut på är av mindre vikt än hur det fattas beslut (vilket du med din påstådda bakgrund borde ha insikt i).

Du gör en extremt bajsnödig och krystad tolkning av försiktighetsprincipen.
Den är mycket simpel. Gör det inte svårare än det är.
Citera
2020-07-12, 20:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Den här tråden är som en grammofonskiva. Samma användare och samma trötta diskussioner. Är själv också skyldig till det får medges. Tycker dock fler bör glädja sig att det går åt rätt håll i Sverige även om det går åt rätt håll på "fel sätt" enligt många (läs: Utan lockdown). Hade vi haft lockdown och sett den senaste tidens utveckling hade även "alarmisterna" korkat upp tror jag. Tycker man ska minnas att vi i April snittade 100 döda av/med Covid 19. Nu är det runt 15. Över 550 människor vårdades i på IVA. Nu är det runt 80 och inflödet verkar ha tagit stopp fullständigt.

Jo, men - för hundrade gången - det är sommar. Vi har vapenvila med viruset nu. Eländet kommer med all sannolikhet, att ta fart i oktober igen...
Citera
2020-07-12, 20:17
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Vad är det jag ska svara?

Dina fantasier som du har kokat ihop?

Det har varit protester i flera delstater och du skiter ur dig om just Florida? Kan du förklara hur du ens tänkte här?

Ja.

Florida har den högsta eller näst högsta smittökningen i USA.

Florida ligger långt från Mexico jämfört med Texas, Kaliforninen...

Protesterna var värre i Illinois än i Kalifornien.

Dr "Atlas" är skev. Fox News snackar skit.
Senast redigerad av Richard-III 2020-07-12 kl. 20:18. Anledning: edit
Citera
2020-07-12, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Jag är övertygad om att fler kunde ha räddats med IVA-vård.
Dom flesta som dött (inte alla dock) har haft så mkt underliggande så lägga dom på IVA hade knappast varit humant...
Många av dom döda harvdessutom dött av sina underliggande sjukdomar dom hade innan men skrivits som C19 eftersom dom hade det...
Därför har Sverige fått så höga dödstal, inget annat land räknat på detta sätt....
Du kan dö "med" c19 och du kan dö "pga.av" c19
Citera
2020-07-12, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det handlar om att bestämma sig. Att bryta smittkedjor och att identifiera risker. Dessvärre verkar det som att många är så förbannat kåta på ekonomin att man gråter floder om det sker ett ekonomiskt avbräck på 10 veckor, eller om skolorna måste köra hemundervisning. Man undrar hur folk skulle klara ett krig på några år, utan mat, elektricitet, vatten etc, när man inte klarar några veckors nedstängning när alla bekvämligheter ändå står till buds.

Det finns många facit på hur folk klarar krig på några år. Inte i Sverige då men i andra länder. Väldigt, väldigt dåligt är svaret.

Tyvärr klarar även samhällen av "ekonomiska avbräck på 10 veckor" väldigt väldigt dåligt och det lär vi får se enorma effekter av i hela världen framöver. Inklusive i Sverige då även om det naturligtvis inte blir som i redan fattiga länder.
Citera
2020-07-12, 20:19
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Ja.

Florida har den högsta eller näst högsta smittökningen i USA.

Florida ligger långt från Mexico jämfört med Texas, Kaliforninen...

Protesterna var värre i Illinois än i Kalifornien.

Fox News snackar skit.

Gillar slutledningsförmågan här.

Bara för det inte var protester i Florida så har inte protesterna i övriga landet hjälpt till att sprida viruset.

Protesterar du så tar viruset semester helt enkelt.

Gtfo
Citera
2020-07-12, 20:22
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Gillar slutledningsförmågan här.

Bara för det inte var protester i Florida så har inte protesterna i övriga landet hjälpt till att sprida viruset.

Protesterar du så tar viruset semester helt enkelt.

Gtfo

Hoppsan. Du sa just att "närheten till Mexiko" och "de många protesterna" förklarar den ökade virusspridningen.

Men du hade visst fel.

Bättre lycka nästa gång du klipper, saxar och citerar från fake media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in