Stort grattis till nykterheten! Känner igen mig mycket i det du skriver. Även det med att spy. Usch, inte länge sedan jag spydde med jämna mellanrum hela dagarna på jobbet. Gick in på toa bara för att klunka kranvatten så jag hade nåt att spy upp. Kom bara vatten och gul galla och fick svinont i magmunnen så jag trodde nåt sprack. Vilket jävla helvete det blir när man är fast i svängen...
Citat:
Ursprungligen postat av TheBluntManClan
Det är väl inte helt ovanligt att de får i sig lite amfetamin emellanåt utöver ölen. Där försvinner hungern, man dricker och kör på tills man stupar. När kroppen säger ifrån blir man förd till sjukhus, där får man lite vila och mat. Sen börjar det om... Amfetamin och sjukhusmat känns väl inte som en helt ovanligt kost hos en alkis.
Precis. Jag träffade ett par sådana inne på sjukan. De satt och tjatade som om de var påtända fast de var inne på andra veckan på avgiftningen. Gråa och slitna men ett jäkla glatt tjatter hela tiden. Man blir i och för sig som tjackad när man avgiftas (signalsystemet som brukade vara bromsat av alkohol får plötsligt full fart och överkompensationen som brukade behövas blir överdrivet). Inte ätit på en månad, druckit helt sanslösa mängder starköl. En hade druckit 40 stycken(!) 33cl 6% under en dag av nån smuggelöl sa han och jag tvivlar inte. Han var en sådan som åkte in ett par gånger om året för att vila upp sig och få mat. På så vis överlever de år efter år men de blir knappast speciellt gamla, de som lever så.
Helt sjukt vilka mängder folk kan få i sig, säger jag som är alkis själv. Jag kom aldrig över 10-12 50cl 5% om dagen utan att kollapsa efter ett tag men jag har träffat en liten dam, 60+ som hade som daglig rutin att dricka uppåt fyra liter vin. Då ska man veta att kvinnor påverkas mer av alkohol än män för att de saknar ett enzym i magen som vi män har, som bryter ner alkohol innan den kommer ner i tarmen där upptaget sker. Och hon var dessutom väldigt liten.