Citat:
Ursprungligen postat av
Axegrinder
Jag har suttit på många sunkkrogar och pizzerior i mina dar men ALDRIG någonsin sett en alkis beställa in någonting att äta. Det kan gärna inte vara en ekonomisk fråga för krogalkisarna då de ändå sitter där ständigt och måste dricka för minst 400-500:- per dag. När det gäller parkalkisarna har jag en gång sett en gubbe äta en banan och en annan gång bevittnat en kraftigt berusad man inhandla två enheter makrill i tomatsås, men thats it! VAR, VAD och NÄR äter a-laget?!?
Från måndag till lördag är det fullt med alkisar i mitt närområde, ju närmre Systembolaget de sitter ju trasigare är de samtidigt som vissa aktörer väljer mer avlägsna och natursköna områden där de dricker sina öl med någon slags värdighet - den sistnämnda kategorin respekterar jag och min son som vinkar glatt ifrån barnvagnen varje dag när vi gå förbi. Förutom på söndagar. Jag ser inte EN ENDA drinkare på söndagar, VAD GÖR DE PÅ SÖNDAGARNA?!? Kan de inte köpa en dubbel laddning på lördagen så det räcker till dagen efter? Är helt införstådd med att många sliter ihop pengar för varje öl men samtidigt ser jag andra som glider ut med två kassar fullproppade med Pripps Blå Sju komma Två. Men på söndagar är det som sagt inte en käft ute. VARFÖR?!
Vore tacksam om någon kunde bringa klarhet i alkisarnas generella matvanor och förehavanden på söndagar
Tack på förhand
Pasta aldente/överkokt, gröt, bröd, banan, filmjölk, korv. Vad som än finns i "slukformat" och inte kan orsaka direkt illamående, för dessa varor minns de med avsky.
Som saltkatt skriver, är öl näringsrikt nog att överleva på.