2020-07-12, 05:52
Medlem
Arsenikarsles avatar
En tant som hängde utanför systemet kom fram till mig och en kompis en gång och sa helt utan vidare att hon drack cologne. Så jag gissar att det ingår i deras kostcirkel.
Citera
2020-07-12, 06:29
Medlem
Tallen-Trolles avatar
Alkisar äter kalla "Mamma Scan"-köttbullar på Söndagar.
Ett 300 grams paket.
Citera
2020-07-12, 06:31
Medlem
Som någon annan redan skrivit så dricker dom folköl på söndagar. Eller slattar från veckan som varit.

Avseende kosten så sitter dom ju inte ute dygnet runt och hinkar sprit.

Kosthållning brukar dock vara undermålig och mestadels bestå av billig burkmat och mackor. Detta antagandet är baserat på alkisarna som faktiskt har en egen bostad och någon form av inkomst. Dom äter på kvällarna.

Sen är det ju skillnad på alkis och alkis. Dom som hänger på parkbänken utanför systemet är oftast i sämre skick än de som kanske hänger ute en stund för att sen gå hem och fortsätta.

Sen finns ju överklassalkisarna som har tillräckligt med pengar till både alkohol och mat.

Det gäller att prioritera; mest promille per krona samt billigaste maten för att undvika total kollaps på en vecka.
Citera
2020-07-12, 08:01
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axegrinder
Jag har suttit på många sunkkrogar och pizzerior i mina dar men ALDRIG någonsin sett en alkis beställa in någonting att äta. Det kan gärna inte vara en ekonomisk fråga för krogalkisarna då de ändå sitter där ständigt och måste dricka för minst 400-500:- per dag. När det gäller parkalkisarna har jag en gång sett en gubbe äta en banan och en annan gång bevittnat en kraftigt berusad man inhandla två enheter makrill i tomatsås, men thats it! VAR, VAD och NÄR äter a-laget?!?

Från måndag till lördag är det fullt med alkisar i mitt närområde, ju närmre Systembolaget de sitter ju trasigare är de samtidigt som vissa aktörer väljer mer avlägsna och natursköna områden där de dricker sina öl med någon slags värdighet - den sistnämnda kategorin respekterar jag och min son som vinkar glatt ifrån barnvagnen varje dag när vi gå förbi. Förutom på söndagar. Jag ser inte EN ENDA drinkare på söndagar, VAD GÖR DE PÅ SÖNDAGARNA?!? Kan de inte köpa en dubbel laddning på lördagen så det räcker till dagen efter? Är helt införstådd med att många sliter ihop pengar för varje öl men samtidigt ser jag andra som glider ut med två kassar fullproppade med Pripps Blå Sju komma Två. Men på söndagar är det som sagt inte en käft ute. VARFÖR?!

Vore tacksam om någon kunde bringa klarhet i alkisarnas generella matvanor och förehavanden på söndagar

Tack på förhand
Pasta aldente/överkokt, gröt, bröd, banan, filmjölk, korv. Vad som än finns i "slukformat" och inte kan orsaka direkt illamående, för dessa varor minns de med avsky.
Som saltkatt skriver, är öl näringsrikt nog att överleva på.
Citera
2020-07-12, 08:07
Medlem
Man kan vara utan mat i varannan dag och ibland dagar i rad om man är tung alkis. Alkohol innehåller energi. Det är därför man får b12 vitamin sprutan på avgiftingen.

På söndagar så man har fyra alternativ, extraöl från gårdagen, smuggsprit eller folköl. Och som sista utvägen, handsprit (som Alcogel).

Färdigfabrikat köttbullar,tjocka korv eller falukorv är populära! Lätt att snattera.
Citera
2020-07-12, 08:14
Medlem
Mullrets avatar
Ärtsoppa och folköl. Sedan sover de ruset av sig. De med några hjärnceller kvar löser korsord. Planerar vad som skall handlas på systemet på måndagen.

Hårt vara alkis, fulltidsjobb.
Citera
2020-07-12, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Man kan vara utan mat i varannan dag och ibland dagar i rad om man är tung alkis. Alkohol innehåller energi. Det är därför man får b12 vitamin sprutan på avgiftingen.

Alkohol gör så kroppen tar upp vitaminer sämre.
Citera
2020-07-12, 09:19
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axegrinder
Jag har suttit på många sunkkrogar och pizzerior i mina dar men ALDRIG någonsin sett en alkis beställa in någonting att äta. Det kan gärna inte vara en ekonomisk fråga för krogalkisarna då de ändå sitter där ständigt och måste dricka för minst 400-500:- per dag. När det gäller parkalkisarna har jag en gång sett en gubbe äta en banan och en annan gång bevittnat en kraftigt berusad man inhandla två enheter makrill i tomatsås, men thats it! VAR, VAD och NÄR äter a-laget?!?

Från måndag till lördag är det fullt med alkisar i mitt närområde, ju närmre Systembolaget de sitter ju trasigare är de samtidigt som vissa aktörer väljer mer avlägsna och natursköna områden där de dricker sina öl med någon slags värdighet - den sistnämnda kategorin respekterar jag och min son som vinkar glatt ifrån barnvagnen varje dag när vi gå förbi. Förutom på söndagar. Jag ser inte EN ENDA drinkare på söndagar, VAD GÖR DE PÅ SÖNDAGARNA?!? Kan de inte köpa en dubbel laddning på lördagen så det räcker till dagen efter? Är helt införstådd med att många sliter ihop pengar för varje öl men samtidigt ser jag andra som glider ut med två kassar fullproppade med Pripps Blå Sju komma Två. Men på söndagar är det som sagt inte en käft ute. VARFÖR?!

Vore tacksam om någon kunde bringa klarhet i alkisarnas generella matvanor och förehavanden på söndagar

Tack på förhand

Öl är flytande bröd så så mycket mer mat behövs inte. Kolhydraterna mättar bra.

På söndagar dricks det folköl. Ack hur många gånger har man inte sett a-lagare komma släntrandes till den lokala macken för inköp av en (1!) st. folköl en tidig söndagsmorgon.
Citera
2020-07-12, 09:19
Medlem
Söndagar vilodag för vissa.
De flesta alkoholister dricker handsprit, har polare som säljer smuggel. Har de råd sitter de på krogen.
Citera
2020-07-12, 09:54
Medlem
Avengerssons avatar
Minns för många år sedan när jag bodde i en liten hamnstad i Sörmland. Vi hade väldigt många alkisar i denna stad, de satt ute i parkerna på parkbänkarna och drack. Dessa "potatisnästa" alkisar hade alltid spriten nära i påsar men aldrig såg jag att de intog någon att äta. En av dem fick namnet "Luffarleffe", denne gick alltid omkring i blå Jeans och blå Jeansjacka, luktade spya, kiss och skit. Som barn var man livrädd för honom. Skrek och hade sig. Men aldrig såg jag annat än flaskor i hans närhet. Fattar än idag inte hur gubbfan kunde leva så länge. 🤔
Citera
2020-07-12, 09:54
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JAMESFJ0NG
Dom äter falukorv, på söndagar har dom ångest och dricker folköl.

Exakt så är det. I min lilla Coop är alltid falukorven och folkölen slut på söndagar haha
Citera
2020-07-12, 10:11
Medlem
Jag undrar hur deras mage är på söndagar. Kör de en helsittning på skithuset för att försöka få ut veckans demoner, eller har de ingenting att ge? Eller har de bajsrutiner som vanliga människor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in