2020-07-08, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Som många varit inne på så vet jag inte om Granqvist är rätt man bredvid Lindelöf längre. Det är bra att vi i NL lär få en uppfattning om hur den potentiella startelvan ser ut i sommarens EM. Otroligt intressant med Joakim Nilsson och hans prestationer. Jansson har möjligheten att gå upp till PL med sitt Brentford, då skulle vi ha ytterligare två mittbackar i starka ligor utöver VNL.

När det gäller mittfält är det ingen som slängt in Jesper Karlsson i diskussionerna. Lär antagligen gå till en större liga så småningom med tanke på hur han presterat, såg matchen mot Kosovo i januariturnén där han hela tiden utmanade och stundtals hade lekstuga. Kan bli ytterst farlig som joker när Forsberg vilar.

Svanberg har ryktats till Arsenal och Everton, Ancelotti sägs tycka om Svanberg och kan mycket väl lägga ett bud. Känns riktigt häftigt att en centermittfältare lockar sånt intresse. Gjorde mål och assist i den senaste landslagsmatchen, också en joker om Ekdahl är skadad?

Intressant att du tog med Jesper Karlsson! Diggar verkligen honom och hans spelstil men konkurrenssituationen på ytterpositionerna är hård som granit just nu och får det svårt att mäta sig med Claesson, Kulusevski, Forsberg, Sema, Tankovic och ett par andra spelare som jag inte orkar rabbla upp.
Han är trots allt bara 22 och har tiden på sin sida, han kan mycket väl bli en riktig bra landslagsspelare om han fortsätter utvecklas i samma takt som han gjorde i höstas.
Senast redigerad av Kexchoklad2404 2020-07-08 kl. 01:32.
Citera
2020-07-08, 01:52
Medlem
Citat:

Svanberg har ryktats till Arsenal och Everton, Ancelotti sägs tycka om Svanberg och kan mycket väl lägga ett bud. Känns riktigt häftigt att en centermittfältare lockar sånt intresse. Gjorde mål och assist i den senaste landslagsmatchen, också en joker om Ekdahl är skadad?

Spelas ju även lite offensivare fotboll i Everton om jag inte misstar mig som jag tror passar Svanberg mer eftersom han är en offensivmittfältare. Men vet inte riktigt vilken klubb som är rätt för Svanberg. Men otroligt kul med två fina klubbar som är intresserade av honom.
Citera
2020-07-09, 14:23
Medlem
Träningsmatcher mot Ryssland och Danmark i oktober/november alltså. Antar att det blir rätt reservbetonade lag här, och ett mer toppat lag i UNL. För länderna som spelar play-off samtidigt, ex Island och Norge, blir det väl lite tvärtom (toppat lag i play-off, lite mer reserver i UNL).
Citera
2020-07-10, 19:41
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Som många varit inne på så vet jag inte om Granqvist är rätt man bredvid Lindelöf längre. Det är bra att vi i NL lär få en uppfattning om hur den potentiella startelvan ser ut i sommarens EM. Otroligt intressant med Joakim Nilsson och hans prestationer. Jansson har möjligheten att gå upp till PL med sitt Brentford, då skulle vi ha ytterligare två mittbackar i starka ligor utöver VNL.

Är ganska orolig för landslaget med Granqvist
Helsingborg klagas det på honom hela tiden bara gå in på deras svenska fans forum och skriva Granen i filter för att få se hur folk upprörs över hans leverne.

Han spottar inte i glaset.
Säg ha avstått Coca Cola under vintern som sitt mål att ändra diet och fysisk. Detta från en snart från en 35 årig spelare som totalt verkar ha ignorerat hur hårt andra 35+ spelare som Zlatan osv tränar för att förlänga karriären.

Nu senast var det bilder på där han öla den egna restaurangen med sin respektive inklusive två andra par. Anders Taco Svensson och någon medelålders kärring som är känd på Västkustens Swingersscen.
JAg har inget emot att Andreas Granqvist njuter av livets goda och lite Taco. men gör då beslutet lätt för Janne och alla andra och avsäg dig själv framtida deltagande i Landslaget....
Citera
2020-07-10, 20:57
Medlem
Håller med om att Granens tid är över. Han var en starkt bidragande orsak till att vi kvalificerade oss till VM senast och var definitivt en av våra viktigaste spelare väl i VM. Men senaste tiden har han sett proppmätt ut.

Men då är frågan, vem ska i så fall ta över kaptensbindeln?
Citera
2020-07-10, 22:01
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz

Bra fråga. Ingen solklar ny kapten där direkt. Min röst faller nog på Ekdal.
Citera
2020-07-10, 22:11
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Håller med
ÄVen om Forsberg och Cetinkaya riskerar att bli griniga om det inte blir han.
Augstinsson skulle jag vilja se mest för att om andra levde som honom skulle landslaget kunna öka i ytterligare klass.
Citera
2020-07-11, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Är ganska orolig för landslaget med Granqvist
Helsingborg klagas det på honom hela tiden bara gå in på deras svenska fans forum och skriva Granen i filter för att få se hur folk upprörs över hans leverne.

Han spottar inte i glaset.
Säg ha avstått Coca Cola under vintern som sitt mål att ändra diet och fysisk. Detta från en snart från en 35 årig spelare som totalt verkar ha ignorerat hur hårt andra 35+ spelare som Zlatan osv tränar för att förlänga karriären.

Nu senast var det bilder på där han öla den egna restaurangen med sin respektive inklusive två andra par. Anders Taco Svensson och någon medelålders kärring som är känd på Västkustens Swingersscen.
JAg har inget emot att Andreas Granqvist njuter av livets goda och lite Taco. men gör då beslutet lätt för Janne och alla andra och avsäg dig själv framtida deltagande i Landslaget....

Av vad jag har läst på forumet på Svenskafans (eller om det var Fotbollskanalen, kommer inte riktigt ihåg) så brukade Granen vara på krogen fram tills kl 4 och spela Blackjack när han var lite på lyset. Det var dessutom under tiden han var sportchef för Helsingborg.

Man får väl unna sig en kväll då och då, men det är väl inte så hälsosamt/professionellt att göra det nästan varje helg när man spelar fotboll på elitnivå.
Senast redigerad av Kexchoklad2404 2020-07-11 kl. 05:19.
Citera
2020-07-11, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Av vad jag har läst på forumet på Svenskafans (eller om det var Fotbollskanalen, kommer inte riktigt ihåg) så brukade Granen vara på krogen fram tills kl 4 och spela Blackjack när han var lite på lyset. Det var dessutom under tiden han var sportchef för Helsingborg.

Man får väl unna sig en kväll då och då, men det är väl inte så hälsosamt/professionellt att göra det nästan varje helg när man spelar fotboll på elitnivå.

Finns det något som styrker detta påstående?

Säger inte att du nödvändigtvis har fl men vad folk skvallrar om, spekulerar om på ett nätforum skulle inte jag ta alltför seriöst.

Åtminstone inte om man har vittnesuppgifter som bekräftar påståendena. Dessutom fick ju Granen sitt andra barn ganska nyligen. Har mycket svårt att tro att han spelar Blackjack varje helg med en relativt nyfödd dotter.
Citera
2020-07-11, 18:11
Medlem
Citat:
Finns det något som styrker detta påstående?

Säger inte att du nödvändigtvis har fl men vad folk skvallrar om, spekulerar om på ett nätforum skulle inte jag ta alltför seriöst.

Åtminstone inte om man har vittnesuppgifter som bekräftar påståendena. Dessutom fick ju Granen sitt andra barn ganska nyligen. Har mycket svårt att tro att han spelar Blackjack varje helg med en relativt nyfödd dotter.

Angående det så var det någon på forumet som la upp en bildfil där Granen var på krogen och satt vid ett Blackjack bord, ledningen i Helsingborg kände till hans vanor på krogen också. Det var dock rätt längesen jag läste så du får leta länge efter rätt inlägg.
Senast redigerad av Kexchoklad2404 2020-07-11 kl. 18:13.
Citera
2020-07-11, 18:19
Medlem
Citat:
Håller med om att Granens tid är över. Han var en starkt bidragande orsak till att vi kvalificerade oss till VM senast och var definitivt en av våra viktigaste spelare väl i VM. Men senaste tiden har han sett proppmätt ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Korder

Ekdal, Lindelöf, Forsberg eller Jansson. Jansson är ju kapten i sitt Brentford och gör det kanon. Vart kapten tidigare med. Så tar han över från Granqvist så hade han vart perfekt.
Citera
2020-07-11, 22:58
Medlem
junazs avatar
Min gissning är att Janne lär välja Ekdal eller Olsen som kapten om Granqvist väljer att sluta. Jag hoppas på det förstnämnda, med Pontus Jansson som vice. Ekdal känns som en given kapten av de alternativ vi har idag.

Emil Forsberg och Robin Olsen är inte kaptensmaterial.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in