2020-07-11, 13:56
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Men din stendumma träskalle med hjärnsubstans av spån!

Du länkar till den gamla Kina-studien som var en av hundratals som utgjorde Kina-proöpganda i mars.

Det den säger är att det inte är bevisat att antikropparna kommer skapa immunitet eller hur varaktig den i så fall blir, det är sant. Vi kan inte veta huruvida immuniteten blir, lika lite som vid vaccin, men då allt talar för att det kommer bli så är det en chansning jag misstänker en överväldigande majoritet är beredda att ta.

Bevisen finner du i statistiken på valfri sida, kolla exempelvis c19.se.

Hur förklarar du annars nedgångarna efter peak.

Dessutom. Länken jag postade var från University of California San Francisco från den 23:e april.

Jag kan posta fler studier som säger samma sak, men nu skall jag ut och göra annat.
Du kan ju börja med att posta en endaste studie som visar att 5% antikroppar motsvarar 10-15% immunitet som du hävdar.

Du är full av skit.
Citera
2020-07-11, 13:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Märkligt.. Varför blev inte dessa två araber åtalade och dömda till fängelse?:
https://samnytt.se/video-migranter-skrammer-folk-med-coronahosta/
Vem vet, de kanske fick Corona själva och nu läser de på Flashback att svenska staten borde betala dem skadestånd för att Tegnell inte hindrade att de blev smittade.

De tillhör ju en av de grupper som står för överdödligheten.
Senast redigerad av Ipsi 2020-07-11 kl. 14:02.
Citera
2020-07-11, 14:00
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Jaha...så har det första Afrikalandet passerat oss(Egypten) i antalet smittade...är Afrika nästa hotspot?
Inte säkert. Har förts fram teorier om att folket som utvandrade från Afrika och sedan parade sig med neandertalare har sämre gener som är mer mottagliga för viruset och blir svårare sjuka.

Är väl i synnerhet just Sydafrika och vissa länder som gränsar mot medelhavsländerna som har en väldigt mixad befolkning med återvändare från neandertalssläktingar. Resten av Afrika har inte den här genen.
Citera
2020-07-11, 14:05
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Märkligt.. Varför blev inte dessa två araber åtalade och dömda till fängelse?:https://samnytt.se/video-migranter-skrammer-folk-med-coronahosta/
Det vet du. De låga förväntningarnas rasism, förstås. Enligt godhetsknarkarna kan man inte kräva ansvar av genetiskt efterblivna (en outtalad sanning, enligt värdegrundshjon).

Dessutom är det en ganska spridd uppfattning att corona är en förkylning, alltså bör araberna klara sig undan med en liten smäll på fingrarna. Det är ju inget dödligt de sprider, inte sant AuschwitzName (jag vet att du läser detta).
Senast redigerad av Sharm0ta 2020-07-11 kl. 14:10.
Citera
2020-07-11, 14:07
Medlem
Nikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Japp både bra och dåligt som sagt. Sverige spås ju av EU vara ett av de länder som klarar sig absolut bäst ekonomiskt.

Dock är minst sämst = bäst.

Att vi får en ekonomiskt nedgång är klart och om vi får 6% eller 14% nedgång är en stor skillnad men arbetslösheten kommer att växa och välfärden urholkas ännu mer. Vi bör nog inte slå oss för bröstet ännu. Kolla gärna på Hans Jensenviks analys

https://www.youtube.com/watch?v=GDw9X7GbjZI
https://www.youtube.com/watch?v=ZP0pXIsTcKI
Citera
2020-07-11, 14:11
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Ge mig stödet för ditt påstående att 5% antikroppar motsvarar 10-15% immunitet. Gärna en peer-reviewd studie.

Alternativt håll käft och behåll dina gissningar tagna ur röven för dig själv.

Skitsnackare.
Men du är ju trögare än beck!
Givetvis finns det inga studier som kan påvisa en långvarig immunitet på ett eller annat vis ännu då vi pratar om ett novel Coronavirus får vi vackert ge det sina år innan slutsatser kan dras.

Lever du efter devisen att är det inte bevisat i en peer rewieved artikel så finns det inte kommer du få vänta länge på svar.

Vi andra drar våra slutsatser baserat på aktuell data så länge och agerar efter detta.

Kan leta upp studier som antyder att det finns annat än antikroppar som skapar immunitet, ihop med tillhörande statistik men vi får se om några månader.
Citera
2020-07-11, 14:17
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Antikroppar är inte likställt med immunitet.

Nej, och det skrev jag inte heller. Men jag svarade en person som skrev om antikroppar specifikt. (Älskar din avatar förresten! )
Citera
2020-07-11, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Fel igen!
När är störst pollensä$ong i Sverige?

Typically begins properly with birch in mid-April (although it has been slowly creeping back more and more), ending with grass in September.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5127655/

https://pollenrapporten.se/pollenkalender.4.5dae555f13d5eaab60014b.html
Citera
2020-07-11, 14:20
Medlem
Har Tegnell coronakommissionen i sin ficka? Kommer Tegnell utreda Tegnell? Ska M utreda kommissionen nu?

Alexandra Hedborg
@AlexandraHedbo1
· Jul 10
"Oberoende coronakommission".

Jasså? Hur kan man då tillsätta Camilla Lif som gillar facebookgruppen: " Vi som stöttar Anders Tegnell & Co (FoHM)".

Av någon anledning så är jag inte speciellt förvånad. Vi behöver en oberoende kommission.

Gör om och gör rätt!
Show this thread

https://twitter.com/AlexandraHedbo1/status/1281523904377499648
Citera
2020-07-11, 14:35
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Korrekt, precis som att man som barn bör utsättas för vattkoppor osv. Helst en sommar på bondgård och kelas med alla jävla djur och deras åkommor. Det gör starka barn, inte kärringar som curlas med lockdowns. Fy fan
Jo för bältros är ju en så trevlig sjukdom. Den vill vi ju inte vara utan eller?
Citera
2020-07-11, 14:35
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Har Tegnell coronakommissionen i sin ficka? Kommer Tegnell utreda Tegnell? Ska M utreda kommissionen nu?

Alexandra Hedborg
@AlexandraHedbo1
· Jul 10
"Oberoende coronakommission".

Jasså? Hur kan man då tillsätta Camilla Lif som gillar facebookgruppen: " Vi som stöttar Anders Tegnell & Co (FoHM)".

Av någon anledning så är jag inte speciellt förvånad. Vi behöver en oberoende kommission.

Gör om och gör rätt!
Show this thread

https://twitter.com/AlexandraHedbo1/status/1281523904377499648

Jag förstår inte syftet med en kommision som ska arbeta med det här i 2 år. Det står ju klart redan nu att regeringen och FHM fuckat upp det hela. 22 gånger fler döda än Norge är svårt att skylla på otur.
Citera
2020-07-11, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Mm, och hur många dog sen med eller pga coronan? Överdödligheten visar på att Sverige har alltför generösa siffror

Vad tror du själv? Eller försöker du bara desperat bortförklara 5 500 döda? Låter inte kosher.

Men låt oss se. Gör det lätt för mig och knycker en faktaruta från Sydsvenskan.

En stor majoritet av de svenska dödsfallen i covid-19 har varit personer som bor på äldreboende eller får hemtjänst.
Cirka 3750 personer har bott på äldreboende eller haft hemtjänst och dött i bekräftad covid-19 i Sverige, enligt Socialstyrelsens statistik från den 6 juli. Över 1500 av dessa var över 85 år och bodde på äldreboende.
Totalt har 5500 antal personer dött med bekräftad covid-19 i Sverige, enligt Folkhälsomyndighetens statistik från torsdagen den 9 juli.
Källa: Folkhälsomyndigheten, Socialstyrelsen

Menar du att 3750 pers ska dras ifrån dödssiffrorna för att de var gamla? Ok, men vi har fortfarande 1750 kvar som dött. Flera gånger om i jämförelse med våra nordiska grannar även om vi inte "rensar" deras siffror från gamlingar. Monumentalt misslyckande som man nu vill bortförklara och dölja med alla möjliga medel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in