Citat:
-----------------------------------------------------------------------------------------
Jag kanske har missuppfattat mycket men kan inte detta vara en sak för Justitiekanslern att Rakt av
Beordra digitalisering av Palme Materialet annars kan det bli att detta börjar gallras och försvinner för all framtid.
Det är ju ¨ändå så att " Det allmänna " har bekostat det materialet samt att allmänintresset är stort
Här utföres ett föredömligt exemplariskt arbete av en enskild och det kommer att finnas fler som kräver ut materialet
Det finns vet jag lösningar där inscanningen kan ske sk " Automatiserat " google scannade väl massor av böcker mha av automat
S&W
Jag klurar på att själv skriva till firman i USA det finns kontaktadresser
fex http://sales.liveperson.net/hc/s-90007204/web/ticketpub/msgcontroller.jsp
Ifall ngn skriver in här vad som är känt om vapnet ( några siffror ) . datum , namn adress på firman som tog emot för reparation.
Så kan man ju skriva till dom höra om det finns anteckningar kvar beträffande vapen som kommit från Sverige under en tidsperiod för reparation då.Provskjutet kulor ?
OCH varför skulle dom göra det ??
Ja det är en stor firma som Profilerar sig mot " Law Enforecement " och i förlängningen demokratin
Det kan vara en PR grej ...Goodwill att hjälpa till med de uppgifter man kan ha om deras produkter. Varit använda i Brott och ett Högprofil brott. Det gör dom ju om Polisen frågar ( det vet vi ju inte om det är gjort av Kling & Klang )
Ingen firma vill det ( att deras produkter används vid brott ) och debatten om Gun Control finns även om inte så framgångsrik.
Vill dom inte exponera sig så säger dom bara " No Records left "
Vill dom göra det kan dom sätta ngn på att registrerar sig på Flashback själva säkert
Ladies and Gentlemen that serial number according to our files are XXXXXXXXXX
Eller att uppgiften lämnas till behörig Myndighet fex Åklagare Pettersson
Jänkarna kan ibland vara samarbetsvilliga --lösningsfokuserade om man träffar på rätt person.
Här finns trots allt ngt att " Gå På " en reparation då har dom haft vapnet
Om nu inte detta var lögn ( jag missade den tanken )