Teorin om att Jelly är kär i S är inte osökt. Flera detaljer ger bäring:
Blockade L
Ringde polisen o riktade ljus mot H
Smög i mörkret i S hus för att hämta prylar o skickade en toabild på sina bara ben med neddragna brallor
Raderade i mobilen under förhör
Undanhöll uppgifter till polisen om att S talat om att döda H
Nog har han gjort dessa saker av en kanske skräckblandad kärlek till sin S. För trots sina ångestkänslor och rädslan för att bli anklagad för skyddande av brottsling, så fortsatte han skydda sin vän.
Om det inte är av kärlek han varit dumdristig, så kan det vara en rädsla för vad S kan göra om han blir arg. Jelly fick se en skymt av vad som döljer sig under ytan när S exploderade för hans hund sprang lös på tomten.
- Brottet hade kunnat undvikas om Lena inte uppträdde som hon gjorde?
- Lena borde ha förstått att genom att uppträda som hon gjorde så riskerade hon sitt liv?
- Av detta kan man lära att man inte bör uppträda som Lena?
Om vi gör en jämförelse med Corona så
kanske ni kan fatta?
Vi har alla rekommendationer att förhålla oss
till. Om någon skiter fullständigt i alla dessa
rekommendationer och får Corona är det
synd om den personen? Har personen något
eget ansvar för att ha blivit sjuk? Kunde hen ha
gjort något för att undvika att bli smittad?
Guds lagar och bud kan ses som
"rekommendationer" hur vi ska leva våra liv
för att vi ska må bra och inte skada varandra.
LW var fullt medveten om det. Men hon
struntade i det. Vad hon ville var viktigare.
Och försökte med inte på andra sätt.
Inget av de alternativ man kan tänka sig, valde han.
Han sa inte till henne att han vill avsluta, utan han fortsatte att träffa henne.
Han valde att inte blocka henne utan smög bara mer.
Han anmälde inte till polisen, vilket jag inte tror hade varit nödvändigt.
Han kunde ha sökt hjälp på psykiatrin via vårdcentralen.
Istället valde han att lösa det på sitt eget sätt, med mord.
Lena däremot sökte hjälp. Hon försökte ju få hjälp på alla vis.
Det hjälpte tyvärr inte.
Hon blev mördad ändå.
Du kallar Lena hemska saker.
Vad kallar du mördaren?
Tillägg:
Såvitt jag vet, pratade han inte ens med någon vän om det.
Inte ens JG visste .
Vad säger det dig?
LW fick hjälp inom församlingen och vården, när hjärnskrynklarna avrådde henne att fortsätta ha kontakt med SD, så avstod hon fortsatt behandling, ( man kan undra varför hon sökte hjälp vilket svar ville hon ha?.)
Aktb 150, (3) s 2, förhör med en kollega till LW, S*tefan A*lbinsson.
Tillfrågad om han vet vad den terapeuten som Lena gick hos heter?Han svarar att han
heter R*oger S*amuelsson.
Terapeuten inom vården är sekretess.
>Mitt fetadeVilka invektiv har inte SD,HD, och JG blivit kallade för i tråden.
Bra gjort av JG. Han var den enda som lät
henne ta konsekvenserna.
L lade upp det på samma sätt; hon skulle se
skuldfri ut och SD bar skulden. Hennes flying
monkeys bekräftade henne och ni är hennes
flying monkeys här i tråden, mer än två år
efter hennes död.
Utan dem hade hon kanske kunnat acceptera
SDs val och gått vidare.
Men de stöttade henne och hejade på henne i
hennes kamp för SD mot HD.
Håller med. JG var en reko vän som stod upp för sin kompis när det kom fram vad psykbitchen höll på med..
LW fick hjälp inom församlingen och vården, när hjärnskrynklarna avrådde henne att fortsätta ha kontakt med SD, så avstod hon fortsatt behandling, ( man kan undra varför hon sökte hjälp vilket svar ville hon ha?.)
Tillfrågad om han vet vad den terapeuten som Lena gick hos heter?Han svarar att han
Har du glömt det?
Väl skrivet.
Hon ville att terapeuten skulle förstå att det var SD som var problemet och inte hon själv.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-07-10 kl. 22:43.
Har du glömt det?
Stämmer det verkligen att hon avslutade behandlingen för att hon blev avrådd att från att han kontakt med SD???
Var det inte så att där hon gick på behandling krävde de att hon måste ha avslutat förhållandet för att hon skulle få hjälp? Och hon var inte mogen för det ännu, hon klarade inte av det?
Så kan man bolla med saker, så att det nästan stämmer, men ändå inte riktigt.
Det är ju en känd del av problemet, bindningen till sin förövare, som gör det så svårt att ta sig ur förhållandet.
Att andra kallas för hemska saker, gör det väl inte bättre att ytterligare kallas för det också? Förstår inte logiken i det.
Dessutom har jag väl inte kallat dessa personer något, utom SD som jag spekulerar om att han är helt empatilös (förutom att jag håller honom för den som är den troliga mördaren)
Med din logik skulle det var ok att jag kallar dig för fruktansvärda saker, eftersom jag har blivit kallad det av andra i tråden.
Stämmer det verkligen att hon avslutade behandlingen för att hon blev avrådd att från att han kontakt med SD???
Var det inte så att där hon gick på behandling krävde de att hon måste ha avslutat förhållandet för att hon skulle få hjälp? Och hon var inte mogen för det ännu, hon klarade inte av det?
Så kan man bolla med saker, så att det nästan stämmer, men ändå inte riktigt.
Det är ju en känd del av problemet, bindningen till sin förövare, som gör det så svårt att ta sig ur förhållandet.
Att andra kallas för hemska saker, gör det väl inte bättre att ytterligare kallas för det också? Förstår inte logiken i det.
Dessutom har jag väl inte kallat dessa personer något, utom SD som jag spekulerar om att han är helt empatilös (förutom att jag håller honom för den som är den troliga mördaren)
Med din logik skulle det var ok att jag kallar dig för fruktansvärda saker, eftersom jag har blivit kallad det av andra i tråden.
BS. Hon ville inte lämna SD.
Hennes terapeuter avslöjade hennes BS. Hon
pratade om hur elak han var och hur rädd hon
var men när de frågade varför hon inte bröt
så blev det jobbigt och hon bytte till nästa
terapeut som förväntades lyssna på hennes
BS och hålla med henne och ge henne sympati.
Tror du att en alkoholist eller pundare kan bli
av med sitt missbruk genom att gå i terapi om
de inte vill sluta med sin drog?
LW hade många droger hon behövt sluta med;
SD, mobilen, sociala media, GC. Hon hade
behövt bli inlåst och avprogrammerad.
.
"Min fru förstår mig inte" brukar väl vara den
klassiska ursäkten?
När någon försöker det med mig så brukar jag
titta hånfullt på honom och fråga om han
förstår sin fru. Då brukar han försvinna
snabbt med svansen mellan benen.
Det är det som är systerskap och solidaritet
med andra kvinnor.
Inte att försvara alla kvinnors beteenden och
alltid se dem som viljelösa offer.
Enbart sex håller inte så länge
Jag tror att SD älskade dem båda, på olika sätt,
men när han tvingades välja så valde han HD
och barnen.
Om LW accepterat det och brutit all kontakt
så hade hon antagligen levt idag.
Inte för att ge henne skulden utan för att visa
att hon kumde gjort andra bättre val än hon
gjorde. På samma sätt som att GM kunde gjort
andra bättre val än att mörda henne.
Hade SD verkligen gjort sitt val, utan att vela, så hade LW varit tvungen att acceptera det. I annat fall hade SD haft möjlighet att anmäla henne. Jag tror ju att han inte accepterade att hon träffade andra utan blev kränkt av det. Osv osv.
Är det här du menar från HÅ och LWs kommunikation som Snoris citerade?
"Lena Wesström
hon krävde att de båda skulle unfrienda och blocka mig, och det gjorde de. han låtsas att han håller
med henne. men har mig oblockad i smyg. Och vi chattar varje dag. I smyg. Han fortsätter alltså lura
henne, nu ännu mera i smyg. nu är han förbjuden att ens prata med mig på event (som jag sa)
22 aug 2017 21 :06"
Menar inte HD med "båda" att både hon och SD skulle blocka henne? Inte menade hon väl JG?
Men JG gjorde väl det för att han tog parti för SD mot Lena ändå.
Men jag kanske har missuppfattat det eller missat något?
Tror han blev trängd stressad att Mgm inte såg en utväg såg ej klart vad hjälper det att ta bort nån på fb. Tror L skulle fått psykbryt på Mgm då ..Ringa polis jo visst men hur lätt är det att få besöksförbud? Visste väl inte hur han kunde bli av med henne och mådde väldigt väldigt dåligt pga L Vi hör att Mgm många många gånger säger åt henne att lämna men hon vägrar lyssna. Efter att hon skvallrar till frun blir det konsekvenser i form av Ja.det har vi redan läst..Hon borde tagit det på allvar och lagt av direkt.Helst flyttat Båda kunde flyttat men jobbigt praktiskt