2020-07-10, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Är det här du menar från HÅ och LWs kommunikation som Snoris citerade?

"Lena Wesström
hon krävde att de båda skulle unfrienda och blocka mig, och det gjorde de. han låtsas att han håller
med henne. men har mig oblockad i smyg. Och vi chattar varje dag. I smyg. Han fortsätter alltså lura
henne, nu ännu mera i smyg. nu är han förbjuden att ens prata med mig på event (som jag sa)
22 aug 2017 21 :06
"

Menar inte HD med "båda" att både hon och SD skulle blocka henne? Inte menade hon väl JG?

Men JG gjorde väl det för att han tog parti för SD mot Lena ändå.

Men jag kanske har missuppfattat det eller missat något?

Jag tolkar det nog så i den meningen också, men JG blockade LW när SD gjorde det och det blev hon väldigt ledsen för. Kanske mest för att hon förstod att paret D skyllde allt på henne och SD inte tog på sig vad han gjort fel.
Citera
2020-07-10, 19:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sambucusnigra
Det är bar att beklaga att MGM inte fick tillräckligt med hjälp utifrån för att bli av med PSYKBITCHEN!
Då hade det inte behövt gått så här långt.
För kvinnor finns det något som heter UTVÄG att vända sig till. Där man får hjälp och stöd. Det finns något liknande för män också att vända sig till.Så synd att MGM inte fick rätt verktyg och hjälp att bli av med PSYKBITCHEN!
L kontrollerade S minutiöst vare sig ni vill se det eller inte.L förhörde S om det paret hon själv vigt hade sex.Hur sjukt var inte det?

Men han sökte inte hjälp!

Och försökte med inte på andra sätt.
Inget av de alternativ man kan tänka sig, valde han.

Han sa inte till henne att han vill avsluta, utan han fortsatte att träffa henne.
Han valde att inte blocka henne utan smög bara mer.
Han anmälde inte till polisen, vilket jag inte tror hade varit nödvändigt.
Han kunde ha sökt hjälp på psykiatrin via vårdcentralen.

Istället valde han att lösa det på sitt eget sätt, med mord.

Lena däremot sökte hjälp. Hon försökte ju få hjälp på alla vis.

Det hjälpte tyvärr inte.
Hon blev mördad ändå.

Du kallar Lena hemska saker.
Vad kallar du mördaren?

Tillägg:
Såvitt jag vet, pratade han inte ens med någon vän om det.
Inte ens JG visste .

Vad säger det dig?
Senast redigerad av notknapparen 2020-07-10 kl. 19:59.
Citera
2020-07-10, 19:43
Medlem
Citat:
Hur S var i början av deras träffar, hur kan kände och tänkte, det vet jag inte.Troligtvis tänkte han inte alls.
L betydde inget för S.
L var tokig i S ändå.Trots att det i grunden inte var besvarat.
Hon var bara en sexleksak.
Det är frun och familjen som han älskar och vill leva med.
L borde aldrig träffat en upptagen kille.Varför ska man göra det?
När det finns lediga män!

Heder åt H som orkat.
Som man har kunnat utläsa så var det ju SD som började jaga LW, lockat med henne på geocaching och så vidare.
Du menar alltså att han har IQ 0 då han inte fattat något om hur han kände och tänkte
SD lovade Lena guld och gröna skogar, tills han blev påkommen av sin d.v fru, därefter hittade han på andra sätt att ha kontakt med Lena, bl.a via hemliga appar.
Så vad skulle då Lena tänka?!
Han har ju själv erkänt att HD var ett tomt skal och ”aldrig skulle bli sig själv igen”
Han har manipulerat båda kvinnorna, det finns det väl inget tvivel om.
Och nej, HD förtjänar ingen heder alls, då hon mest troligt mörkar och döljer ett mord!
Citera
2020-07-10, 19:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Jag tolkar det nog så i den meningen också, men JG blockade LW när SD gjorde det och det blev hon väldigt ledsen för. Kanske mest för att hon förstod att paret D skyllde allt på henne och SD inte tog på sig vad han gjort fel.

Ja, jag läste någonstans (var det sonen?) att hon blev fruktansvärt ledsen, att hon grät vid köksbordet.

Jag tror att SD la upp det på ett sådant sätt att han själv såg skuldfri ut och att Lena bar skulden. Men jag läste (hörde?) också att JG kallade henne hemska saker.

Det tog Lena hårt.
Citera
2020-07-10, 19:47
Medlem
Citat:
Det är riktigt.Personligen tror jag att S blev ihjälstressad av L.Hon tryckte in honom i ett hörd.Det är alltid farligt att handla så mot människor.Vem som helst kan råka illa ut då.
Vi måste alla ha ett konsekvenstänk.
Det är det som mina inlägg vill belysa och handla om.
Kan man verkligen bete sig som ett svin och tro att det inte får några konsekvenser?
Den som borde haft ett konsekvenstänk är väl ändå mördaren
Citera
2020-07-10, 19:51
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Jag skulle slå vad om en inte liten slant att Gerald Jerry Gray är hopplöst förälskad i Stefan.

Det är den absolut mest rimliga förklaringen till allt han gör för att skydda Stefan.

Prove me wrong! Som man säger i Amerikat

Det är du som ska bevisa att du har rätt annars blir det bara grundlösa anklagelser och förtal. Precis som åklagaren ska bevisa att SD är skyldig till mordet. Självklart är det alltid de som kommer med anklagelserna som ska uppvisa bevis på att de stämmer.

Var är dina bevis för att JG skyddar en mördare och att anledningen till det är en förälskelse?
Citera
2020-07-10, 19:55
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Självklart är han det, Finns ingen annan förklaring till hans beteende.

Det finns många förklaringar till hans beteende men det behöver man tydligen antingen vara utbildad psykolog, jurist (som åklagaren) eller åtminstone objektiv för att kunna se.

Vad har du för bevis för att JG skyddar en mördare? Glöm inte att det ska kopplas till mordet. Ni bara kommer med grundlösa anklagelser och förtal mot oskyldiga människor annars.
Senast redigerad av Rosamund 2020-07-10 kl. 19:58.
Citera
2020-07-10, 20:05
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Den som borde haft ett konsekvenstänk är väl ändå mördaren

Mördaren har väl knappast konsekvenstänk annars hade hen inte mördat. Det är det som är problemet. BO må ha provocerat å det grövsta men det är till sist och syvende mördarens personlighet och brister som leder till mordet.
Citera
2020-07-10, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det angick väl inte henne?
Hon hade ju ingen respekt för andra människor
och deras fria vilja.

Jag tror att hon faktiskt försökte driva HD till
självmord eller åtminstone tillbaka till att bli ett
tomt skal igen. Så att L kunde fortsätta att få
det hon ville och trodde sig att rätt till.

Varför blev hon pastor? För att ha makt över
och kunna styra och ställa med en församling?
För att få status?

HD har varit ett tomt skal länge. Bara lyssna på svaren i förhören. Det är ju inte raketforskning direkt 😉
Du som anser dej kristen (haha) kanske har någon idé om varför hon läste till pastor?
Citera
2020-07-10, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
När man dessutom tänker på att han ringde polisen för att uppmana dem att göra husrannsakan hos HD så blir det extra tydligt att han mest låtsades vara vän med LW och HD medan den enda som betydde något för honom var SD.

Precis så. Det finns bäring på homo teorin.
Citera
2020-07-10, 20:47
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det finns många förklaringar till hans beteende men det behöver man tydligen antingen vara utbildad psykolog, jurist (som åklagaren) eller åtminstone objektiv för att kunna se.

Vad har du för bevis för att JG skyddar en mördare? Glöm inte att det ska kopplas till mordet. Ni bara kommer med grundlösa anklagelser och förtal mot oskyldiga människor annars.

Kan du vara så snäll att förklara för mej varför han beter sej så?? Att jag tror att JG är kär i SD har ingenting med förtal att göra. Tvärtom det är en teori.
Citera
2020-07-10, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Att jag tror att JG är kär i SD har ingenting med förtal att göra. Tvärtom det är en teori.

Kan inte teorier innebära förtal?

Kan sedan inte riktigt förstå tanken att JG ”skyddar” SD, tror ni verkligen att SD erkänt mordet för JG? Eller att JG varit konkret inblandad i själva mordet, eller gömt mordvapnet etc?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in