Citat:
Ursprungligen postat av
Trxhobit
Jag tror hur som på riskspridning liksom den utmärkte stjärnan från USA och den då fondförvaltare MR Peter Lynch. Typ ju mer bra bolag du äger då bättre. En aktie kan bara falla ned till noll men kan gå upp hur långt som helst. Och som jag tycker ett av hans bästa! Du kanske blir förvånad av vilket bolag som verkligen blir det bästa! Han satte rekordet och hade multom av bra tillväxt bolag i sin portfölj. Hans råd är även att vara full investerad för ingen kan förutse en björn marknad och man missar möjligheten till ett rally om man inte är med. Han är en riktig ärlighet till rikedom inom aktiemarknaden vad gäller fundamental analys.
Ja, den här strategin kan jag rekommendera. Jag sitter just nu på ca 40 bolag där många är tillväxtbolag, blandat med stabila bolag och investmentbolag, vilket lämnar utrymme åt en handfull förhoppningsbolag där Bayn Europe och Impact Coating har överraskat med över 100 % upp. Utöver det swingar jag vissa bolag, ex EVO. Jag går aldrig ur helt då utan swingar en post "vid sidan om".
Visst, det kan bli lite svettigt när börsen går ner, men då tröstar jag mig med att trycka in likviderna i nya aktier. Det ger sen en fin uppsida.
Sen händer det att vissa bolag går åt fel håll eller står helt still. Då är det svårt är att veta när man ska släppa dom.