Citat:
Ursprungligen postat av
JustinTrudeau
Det är därför man inte investerar i fysiskt guld. Dessutom kan någon centralbank få för sig att dumpa sitt innehav om landet i fråga hamnar i ekonomisk kris och då kan guldpriset krascha ordentligt. Bara tänk på hur jävla usel spreaden är idag. Tänk på hur ännu värre det blir om det är överskott av fysiskt guld. Vilken handlare vill köpa då till schysta priser? Nej fy fan för fysiskt guld.
Så länge centralbankerna trycker digitalkonfetti med full gas kommer såklart guldet öka i värde.
Sen håller jag helt med om att det sen senast jag var in och tittade (mitt under raset) var spreaden så hög, även på tackorna, att du köpte guldet med x antal procentenheters förlust...
OK om man köpte fysiskt guld för iallafall 1-2 år sedan, idag har det tåget enligt mig gått.
Att sälja det är ett mindre bekymmer.
Ska någon här köpa guld och silver (silver är momsbelagt, så räkna direkt in den förlusten) - så köp FIH inte mynt.
Minst 50/100g tackor.
När Norge öppnar upp mot Sverige kan silver köpas momsfritt där och återigen då är det tackor som gäller och silver är billigt så köp 1kgs.
Guldet kommer att slå 800kr-900kr/grammet innan 2020 är över, min prognos.
On Topic;
Såg att min säljorder på Investor gick igenom på 512 kr igår.
Jävla tur bara.
Köpt: 470kr
Ville bli av med Investor, för mycket osäkerheter ligger kring fötterna och det var största posten i portföljen.