2020-07-10, 16:52
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sundayleague
I en by på Østlandet eier TH flere bygårder. I en av de har han fått pålegg å ha tilfredsstillende brann- og slukkeanlegg. Kostnad 3 millioner. Han er i krangel med kommunen og nekter. Han truer med å tømme bygget og la det stå tomt.

En annen historie, som jeg synes sier mye om hans personlighet:
En liten bygård trengte nytt tak. Det var en prekær situasjon. Han nektet. Hans vaktmester i denne byen fikk det likevel ordnet. Kostnad 100.000. Vaktmesteren fikk sparken. Etter noe tid fikk han tilbake jobben da han er en av få TH har tillit til.

Dette er jo faktisk ganske interessant - han bryr seg tilsynelatende mer om sine egne penger enn
om sikkerheten til sine leietakere. Det er ikke spesielt tillitsvekkende. Han ville jo blitt stilt til ansvar
hvis det brøt ut brann i et av byggene.

Har du info om hvilke by og hvilke kommune dette gjelder? Lillehammer, kanskje?
Hadde vært interessant å se evt. avisoppslag eller dokumenter.

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Finnes det gangveier (eller bilveier stengt med bom som GM kan ha hatt nøkkel til) som man kan kjøre bil på fra områder i nærheten av Lørenskog ishall og mot områder rundt Østmarka og eventuelt videre mot områder i nærheten av Brekkeveien i Ås?

Enhver som ville unngå oppmerksomhet burde absolutt ikke kjøre på gangveier.
Det er stor risiko for at folk ville reagere på slikt, og kontakte politiet.

Ellers ser det ut som det er mulig både å kjøre fra både Sl*r*ve*en og ishallen
inn til Østmarka eller til Ås uten å kjøre gjennom bomstasjoner. Men man må ta
en omvei langs Øyeren for å komme til Ås, ser det ut som.
Senast redigerad av Svartediket 2020-07-10 kl. 17:02.
Citera
2020-07-10, 17:01
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fra en nyere artikkel enn den du linket til:
Politiet har blant annet vært opptatt av noen bloddråper som ble funnet på veggen i en av trappene. Det er brukt store ressurser på å analysere og fortolke funnet, og VG får opplyst at de krimtekniske analysene kan tyde på at blodet er forsøkt vasket bort.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/70bzv8/loerenskog-saken-politiet-mener-de-har-funnet-spor-etter-blodvask
Ja, du har rett, men det forsterker bildet av at hun ble drept oppe. Jeg tror neppe blodflekkene i trappeveggen kom av selve fallet, men i fallet.

Hun hadde blødd og var død før hun ble dyttet utfor, og blodet ble klint langs veggen. At de prøvde å vaske var for ikke å avsløre at hun allerede var død.
Citera
2020-07-10, 17:16
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
For at barna skulle slippe å ta livet av sin mamma, har TH helt sikkert tatt ansvar, brettet opp ermene som: «jeg tar meg av xxxxxx».

Deretter kl. 0905 har D2 kommet ryggende, og de andre deltatt på sine måter gjennom dagen.

En som er god for milliarder, kjører gammel skitatreng, er gjerrig som få, har da bare én vaskebøtte og én vaskefille i huset, alt annet er sløsing.
Varför gick inte barnen samman med mamman och hade ihjäl pappan istället?
Citera
2020-07-10, 17:19
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Varför gick inte barnen samman med mamman och hade ihjäl pappan istället?
Ja, det kan du si, men den manipulerende parten gjennom hele oppveksten var utvilsomt pappaen.

Mammaen var den svikende part, som attpåtil sto i veien for videre suksess for familiekonsernet gjennom ønsket om skilsmisse.
Citera
2020-07-10, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Dette er jo faktisk ganske interessant - han bryr seg tilsynelatende mer om sine egne penger enn
om sikkerheten til sine leietakere. Det er ikke spesielt tillitsvekkende. Han ville jo blitt stilt til ansvar
hvis det brøt ut brann i et av byggene.

Har du info om hvilke by og hvilke kommune dette gjelder? Lillehammer, kanskje?
Hadde vært interessant å se evt. avisoppslag eller dokumenter.

Tom Hagen eiendom A/S er ihvertfall registrert i Lillehammer, i tillegg til ved Futurumbygget, så det kan være Lillehammer det er snakk om.

Tom Hagen eiendom AS
Storgata 93, 2615 Lillehammer
Citera
2020-07-10, 17:25
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ja, det kan du si, men den manipulerende parten gjennom hele oppveksten var utvilsomt pappaen.

Mammaen var den svikende part, som attpåtil sto i veien for videre suksess for familiekonsernet gjennom ønsket om skilsmisse.
Barnen ville alltså mörda sin mamma för att hon ville skiljas från fadern? Snacka om ondskefulla människor!

Himla tur att det är ovanligt med såna människor.
Citera
2020-07-10, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ja, du har rett, men det forsterker bildet av at hun ble drept oppe. Jeg tror neppe blodflekkene i trappeveggen kom av selve fallet, men i fallet.

Hun hadde blødd og var død før hun ble dyttet utfor, og blodet ble klint langs veggen. At de prøvde å vaske var for ikke å avsløre at hun allerede var død.

Prøver å se for meg hvordan dette skulle gått til. Når hun er død, så kan hun jo ikke stå, man måtte jo i så tilfelle reise henne opp for å dytte henne utenfor, sånn at hun falt hele veien ned. Ellers er det jo å slepe henne til kanten og utenfor kanten og dra henne nedover, men da blir det ikke blod på veggen. Siste alternativ er at GM holder henne i armene sine og så kaster henne utenfor trappen. Hvis jeg var GM, så ville jeg laget minst mulig spor i utgangspunktet. Hvis hun var drept i andre etasje, så kanskje det beste var å rulle henne inn i et gulvteppe og så teipe gjenn i endene, og så slepe denne med seg. Mye lettere det, enn å rigge i stand vaskevann med tue, og så ta med seg dette i en bil.
Det rare blir jo at det ikke er funnet blod i andre etasje da, hvis blodet ikke oppsto under fallet.
Citera
2020-07-10, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Kanskje en av kidnapperne drev vaskebyrå og hadde behov for ei ekstra vaskebøtte. Den andre var vel ikke låsesmed siden han brukte nøkkel fra garasjen til å låse seg inn på lyse dagen fremfor å bruke stigen. Ingen alarm. TH har lagt det meste til rette for å ikke beskytte sin ektefelle. Mye rare innlegg på denne tråden. Den ene bortforklaringen etter den andre....
Det er ikke bortforklaringer men utprøving av hypotese.

Det er det tråden er til for.
Citera
2020-07-10, 17:36
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud
Tom Hagen eiendom A/S er ihvertfall registrert i Lillehammer, i tillegg til ved Futurumbygget, så det kan være Lillehammer det er snakk om.

Tom Hagen eiendom AS
Storgata 93, 2615 Lillehammer

Jeg fant en sak i avisa GD om at TH hadde blitt truet med tvangsmulkt om
han ikke vedlikeholdt en gård på L*lleh*mm*er kalt "M*naco-h*set".
Saken er bak betalingsmur, men jeg leste at han hadde godtatt betingelsene
og skulle ivareta bygget.

Det essensielle her må være å finne ut om dette også gjelder hus der det
bor eller oppholder seg folk til daglig. Manglende vedlikehold av ubebodde
hus er vel mer hverdagskost blant gårdeiere.
Citera
2020-07-10, 18:02
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Ok då flydde hon väl från ett angrepp som började i sovrummet kanske. För man dödar väl inte någon genom att kasta ner denne från en trappa, om det är planerat.

Paret kan ha råkat i gräl på natten efter teatern. Över fortsättningen tillsammans. Som kan ha haft formen av ett ultimatum eller en tidsgräns, som båda känt till. De kan ha överenskommit att hålla ihop i ett år eller i sex månader till, till exv. 1 november, på prov, för att sen fortsätta ihop eller gå skilda vägar, och då involvera omgivningen. De kan ha kommit igräl och MGM kan ha kastat AE nedför trappan. MGM kan ha planerat i god tid för ett ”negativt svar”. Därmed kan det röra sig om både affekt o planering....
Citera
2020-07-10, 18:13
Bannlyst
Citat:

Ja, jeg leste det også nå, han ble truet med 500 kroner dagen i mulkt.
Usikker på hva det M#nacoh#set brukes til. Ser at det ble restaurert til OL-94.
Noen bygårdseiere er veldig gjerrig og tenker bare penger. De må presses til å sette opp ting som f.eks. is-sikring på taket.
Kanskje han hadde en plan om at huset skulle rives for å bygge noe nytt. Men noen ganger kan det være vanskelig å få rivningstillatelse, og da er det å la det falle sammen av seg selv p.ga. manglende vedlikehold, eller at det starter en brann der.
Skulle vært interresant å hatt en liste over hus og bygårder han eier, og sjekket litt rundt de.
Tror han er for gjerrig til å la stå tomt noe som han kan leie ut eller selge.
Citera
2020-07-10, 18:20
Medlem
Citat:

Manglende brann- og slukke er ikke det bygget. Jeg vet ikke hvilken bygård det med taket gjelder, men jeg mener det bodde folk der og det var det som gjorde det så prekært at vaktmesteren tok tak i det på egenhånd.

Det å ikke ta vare på verneverdige og tomme bygninger for å la det forfalle nok til at det må rives er en vanlig taktikk så det synes jeg ikke skal kunne brukes mot han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in