2020-07-10, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Någon frågade om GM kan ha en vaskefirma osv ...
Jag vet inte var jag läste det, men i början av denna tråd / i anknytning till, läste jag om
just en vaskefirma som uppsökte någons hus och menade att han kunde hjälpa till billigt
med lagning och städning/ vaskning.

Men det handlade om ett planerat rån.
Om någon mer kommer ihåg detta och hur det kom in i bilden i detta fall med AEH ..?
Jag vet att jag tänkte "Tänk om detta är GM som sedan gav sig in i större brott / mord",
för att små brott inte är värda besväret.

Angående Hettemännen vid Metrocenter så är jag en av dem som tycker att båda har ljust munskydd, större än coronamask.
Interessant informasjon om eventuelt vaskefirma og coronaskydd! Takk! :-)

Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Trolig ikke blod, men dna:

«.. Politiet mener også at andre tekniske bevis kan støtte opp om denne fall-teorien, nærmere bestemt DNA-spor fra Anne-Elisabeth Hagen som er funnet på veggen langs trappe-nedløpet fra huset andreetasje, får VG opplyst...»

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wPwpjL/polititeori-mobilapp-avsloerer-braa-bevegelse
Fra en nyere artikkel enn den du linket til:
Politiet har blant annet vært opptatt av noen bloddråper som ble funnet på veggen i en av trappene. Det er brukt store ressurser på å analysere og fortolke funnet, og VG får opplyst at de krimtekniske analysene kan tyde på at blodet er forsøkt vasket bort.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/70bzv8/loerenskog-saken-politiet-mener-de-har-funnet-spor-etter-blodvask

Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, du bidrar til å spamme tråden med innlegg som ikke har rot i virkeligheten.

Fantasiene kommer på løpende bånd og nå forsøker du å kjøre en ny runde om videopptakene og fylle tråden med påstander som åpenbart ikke kan stemme. Du prøver å lage 10.000 høner ut av en fjær.
Prøv å tenk deg at en eller begge mennene (lue- og telefonmannen) fra videoopptakene fra Futurum KAN være hettemann 1 og/eller hettemann 2. Dette er selvfølgelig betydningsfullt for saken! At glidelåsene på futurummennenes jakker eventuelt ikke er hvite eller lyse, kan vi ikke vite pga dårlig videokvalitet SAMT at vi ikke får se de jakkene i en slik vinkel at glidelåsene ville synes.

Jeg er interessert i at denne saken OPPKLARES! Jeg vet ikke hva alle andres interesser er, men jeg vil tro at de fleste som diskuterer saken har samme interesse som jeg har: OPPKLARING av saken!
Citera
2020-07-10, 14:52
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Interessant! Jeg har lagt merke til halting eller antydning til halting i flere skritt hos denne hettemann 1 ved at personen går lett på en fot og tyngre på en fot (dvs førstnevnte fot berører bakken i kortere tid enn den andre foten, noe som kan tyde på at han har smerter i den førstnevnte foten eller som kan tyde på noe annet). Jeg synes at luemannen fra Futurumvideoen har samme gangmønster som jeg beskrev om hettemann 1 her.

Ja, det er en litt ubalansert, stivbeint gange hos #1.

Ser dessuten at lyskestrekk ikke er uvanlig blant annet hos skøyteløpere. Og ishockeyspillere.
TH er/var aktiv på skøyter. Han og skøytekompisene gikk jevnlig det de kalte "LIK-mila" (etter
Lilleaker Idrettsklubb). Et noe makabert sammentreff.

Koblingen til hockeymiljøet er nevnt her i tråden, uten at det har vært skrevet noe om dette
i avisene.

Her er et intervju med skøytekompisene til TH, som omtaler han og AEH som "behagelige
mennesker".

https://www.dagbladet.no/nyheter/sjokkerte-skoytekamerater---vi-ante-ikke-hvorfor-tom-uteble/70640756
Citera
2020-07-10, 14:53
Medlem
Legokatts avatar
Hvis det faktisk har skjedd at hun flyktet og man tenker hypotetisk at hun skulle dukke opp igjen vil det nok bli rettssak.

I en slik rettsak måtte TH helt klart svare for seg - ting ville kommet frem - det ville bli rettferdighet (kunne godt ende med fengsel for TH)

AEH og de som hjalp til kunne påberope nødverge:

"Nødverge*innebærer at en ellers straffbar handling foretas for å avverge eller forsvare seg mot et rettsstridig angrep. Ingen kan straffes for en handling om er foretatt i nødverge. Nødverge kan utøves både mot angrep på person eller på ting"
Lovdata

Ektepakten kunne benyttes som bevis på økonomisk undertrykkelse - settes mot utpressings-element i saken - AEH og medhjelper ville stå sterkt i en rettssak. De ville sikkert fått en god advokat som tok hånd om dette

Vil tro de alle fleste ville støttet dem

Peace
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-10 kl. 15:02.
Citera
2020-07-10, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

Ser dessuten at lyskestrekk ikke er uvanlig blant annet hos skøyteløpere. Og ishockeyspillere.
TH er/var aktiv på skøyter. Han og skøytekompisene gikk jevnlig det de kalte "LIK-mila" (etter

Koblingen til hockeymiljøet er nevnt her i tråden, uten at det har vært skrevet noe om dette
i avisene.

Her er et intervju med skøytekompisene til TH, som omtaler han og AEH som "behagelige
mennesker".

https://www.dagbladet.no/nyheter/sjokkerte-skoytekamerater---vi-ante-ikke-hvorfor-tom-uteble/70640756
Det er interessant at du observerte det samme som jeg observerte. :-) Takk for informasjon og link! Tror du at en slik gange også kan skyldes:
- at det er ulik lengde på bena,
- eller at man forsøker å simulere ulik lengde på bena ved å legge ekstra tykk såle i en sko (for å ikke bli gjenkjent fra sitt naturlige ganglag),
- eller at man har smerter i en hofte feks?
Citera
2020-07-10, 15:05
Medlem
Citat:

i avisene.

mennesker".

Har du lagt merke til det samme som startelver skrev her? (Jeg kan ikke se at hettemann 1 trekker opp dette skjerf/munnbind. Men han skjules litt bak en stolpe idet han kommer ned trappen, og jeg greier ikke å se om han har en hånd opp mot ansiktet eller ikke).

Det ligger en lengre overvåkingsvideo ute av dette vitnet som vi har snakket om. Synes mannen ser ganske mistenkelig ut. Før han gikk gjennom metrosenteret trakk han opp et hvitt skjerf/munnbind som han ikke hadde tidligere i videoen.
https://www.vgtv.no/video/199468/politiet-frigir-video-etterlyser-nytt-loerenskog-vitne?jwsource=cl

http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1852361/tittel/falkevik-hagen-kidnappet/innlegg/49509309/#49509309
Citera
2020-07-10, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken
Jeg beklager hvis det opplevdes som forhåndsdømming. Jeg vet selvsagt ikke om AE hadde alkoholproblemer, men det har vært spekulert mye i det her. Prøvde bare å belyse et annet scenario, for synes det er vanskelig å se for meg at dette skal være planlagt i lang tid av TH eller enda verre; han og barna. Jeg håper ingen av dem har noe med dette å gjøre, og har også sagt flere ganger selv at jeg synes vi skal være forsiktige med potensielt ødeleggende karakteristikker her inne. Så igjen; sorry. Tar selvkritikk.

Når det er sagt tror jeg ikke TH og familien er skyldig. Det virker bare totalt ulogisk med et så voldsomt rigg. Motivet for det er ikke sterkt nok. Det er riktignok ting som peker i den retningen, men da tenker jeg at det i så fall må ha skjedd i affekt, og at det kan være mange grunner til det. Huff, hele saken er så sørgelig.

Word.

Jeg synes ikke vi skal sitte her og vurdere hverandres intellekt og bakgrunn. Alle har lov og lufte tanker i en slik diskusjon. Noen virker å ikke ha fulgt saken nøyaktig, det betyr ikke at de ikke har lov å lufte meninger.
Jeg har heller ingen tro på at iallefall familien er involvert i dette. Barn ( som voksne) som dreper med overlegg eller i affekt er som regel bitter på forelderen. Her er det lite som tyder på det, med tanke på at AEH fremstår som den forelderen som i størst grad har vært tilstede i barnas liv i oppveksten
Hva ville forresten barna ha og hente på og hjelpe far med å skjule en slik forbrytelse. Lite og ingenting ( ja muligens arv) som noen her har antydet. Ellers ingenting.
AEH beskrives som en familiekjær kvinne og selv om det skulle være overdrevet, er det liten tvil om at AEH har vært den tilstedeværende forelder for barna i oppveksten. Med mindre disse barna eller noen av de er psykopater tror jeg man skal ligge den tanken død.

Personlig er jeg såklart nysgjerrig på hvorfor politiet mener TH står bak dette, fra før av det vi vet er det lite som tyder på det.æ, bortsett fra noe politiet vet som vi andre ikke har innsyn i.

Personlig mener jeg politiet er på ville veier når de griller han på noe i ekteskapet som skjedde for 30 år siden og det er blant annet pga.slike ting jeg stiller meg undrende til hva politiet driver med.
Ingen oppegående mennesker tror vel at en ektemann hevner seg 30 år etter, det som derimot kan ha skjedd er at AEH for 30 eller nesten 50 for den slags skyld er om AEH visste noe straffbart TH hadde gjort og truet med å fortelle det til politiet.
Det ville trolig uansett være foreldet men for alt jeg vet er det å miste ansikt noe som er viktig for TH.

Men må nok en gang presisere at jeg ikke tror TH står bak dette, ektepakter, utroskap etc. Ja det finnes endel indikasjoner på det, men med tanke på at TH har alibi og jeg utelukker at han har dradd mange inn i denne ugjerningen er sjansene minimale.
Citera
2020-07-10, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Vel finnes det flere indikasjoner på at drapet var planlagt flere mnd.i forveien. Begynner å slite med hukommelsen når det gjelder alt som er skrevet om denne saken, men fint om noen kan minne meg på om det finnes andre tegn enn denne stjålne identiteten fra en sørlandsmann som tilsier at drapet var planlagt lang tid i forveien.

Samtidig er det vel nok, hvis denne sørlendingen fullstendig er sjekket ut av saken, og noen stjal identiteten hans for å kunne kommunisere med TH og politiet 6 mnd.i forveien er det jo en ganske sikker indikasjon på at drapet/bortføringen var planlagt god tid i forveien. Hvorfor skulle ellers noen stjele hans identitet kun for å bruke den til å kunne kommunisere.

Du mener at drapet er planlagt?
Citera
2020-07-10, 15:18
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Har du lagt merke til det samme som startelver skrev her? (Jeg kan ikke se at hettemann 1 trekker opp dette skjerf/munnbind. Men han skjules litt bak en stolpe idet han kommer ned trappen, og jeg greier ikke å se om han har en hånd opp mot ansiktet eller ikke).

Det ligger en lengre overvåkingsvideo ute av dette vitnet som vi har snakket om. Synes mannen ser ganske mistenkelig ut. Før han gikk gjennom metrosenteret trakk han opp et hvitt skjerf/munnbind som han ikke hadde tidligere i videoen.
https://www.vgtv.no/video/199468/politiet-frigir-video-etterlyser-nytt-loerenskog-vitne?jwsource=cl

http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1852361/tittel/falkevik-hagen-kidnappet/innlegg/49509309/#49509309

Startelver omtaler ikke trappeklippet, men klippet der hettmannen går over Festplassen.
Helt i starten går han helt ut i kanten av bildet, og det kan være han løfter armen, men
det er for meg vanskelig å se skikkelig hva han evt. gjør.
Citera
2020-07-10, 15:21
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Angrepet startet med et fall og blodspor langs veggen i trappen, avsluttet med kvelning da AE forsøkte å forskanse seg på toalettet. Der har du sammenhengen. Dødsårsak kvelning.
Ok då flydde hon väl från ett angrepp som började i sovrummet kanske. För man dödar väl inte någon genom att kasta ner denne från en trappa, om det är planerat.
Citera
2020-07-10, 15:24
Medlem
Citat:
Startelver omtaler ikke trappeklippet, men klippet der hettmannen går over Festplassen.
Helt i starten går han helt ut i kanten av bildet, og det kan være han løfter armen, men
det er for meg vanskelig å se skikkelig hva han evt. gjør.
Takk for oppklaring av det jeg misforsto! :-)
Der han går ut i kanten, kan kanskje være for å unngå en vanndam eller fordi han ser mot noen/noe?
Citera
2020-07-10, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Tror du virkelig kidnappere tar sjansen på å finne nøkkelen den dagen? Elektrikeren skulle jo komme og greier. Nei, det er ihvertfall ikke riktig. De har enten hatt tilgang til huset ved å få låne nøkkelen, eller så har noen ulovlig kopiert den og gitt de en kopi eller så er de i slekt med Hagen selv og har nøkkel. Du skriver så at finnes så mange identifiserte personer. Ingen av de med maske (2-3) er identifisert så langt. Og du snakker om 5 personer. De som kjører bmwen har samme utseende som futurum-mennene med mindre de eldre damene innbiller seg ting. og husk alle sammen - futurum-mennene må kjøre bil for å komme seg vekk fra dette stedet samme dag. Det er klart - det kan i utgangspuntet være 5 involvert. Det er en annen sak. Det er veldig rart at en intelligent mann som tH skulle komme opp med en så spesiell plan. Jeg tror politiet må redusere straffene for å finne løsningen.
Jeg snakker ikke om de som kjørte Bmw en, jeg må jo forholde meg til at dette sporet har politiet lagt vekk, jeg snakker om Futurum mennene, de som fisket og nå en fyr som spaserer gjennom sentrum av Lørenskog og ikke melder seg. Klart det er en sjanse for at sistemann er død. Hvis ikke er det jo mistenkelig, der burde være lett og identifisere han både for folk som kjenner han og han selv. Man ser så mye av denne mannen, påkledning etc.at det faktum at ingen har meldt at de vet hvem denne mannen er er veldig mistenkelig.
Når det gjelder tilgang til huset er mine teorier at huset muligens var ulåst ( stemmer ikke med det TH forteller siden han mener det fantes en nøkkel som er forsvunnet) og såklart hvorfor lyver han om dette.

Her er kanskje det som skurrer, hvorfor lyver TH om det, men det er jo ikke sikkert han lyver. Hvis de er holdt under oppsikt over lengre tid kan det så klart være at de vet om denne nøkkelen.
Et tredje alternativ er som jeg har skrevet før her at det finnes en i kidnappimgsteamet som kjente AEH, jeg antar som sagt at kidnappimgsteamet ikke er norske.

Når man vet at yngste datter for mange år siden hadde et forhold til en kriminell, og muligens traff AEH han. Han kan være det norske innslaget, han kan være den som informerte om milliardæren, og han kan være den som ringte på døren. AEH kjente han fra før og ble ikke skremt og slapp han inn. Samtidig kan han ha fjernet denne nøkkelen.

Er det ingen her som synes det er underlig at det var yngste datter som ble truet på livet etterpå. Det er neppe en tilfeldighet.
Citera
2020-07-10, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud
Du mener at drapet er planlagt?

Jeg mener egentlig ingenting, jeg bare informerer om at så vidt jeg vet er den stjålne identiteten til sørlendingen eneste spor som bekrefter at handlingen var planlagt lang tid i forveien.
Men jeg tror det var planlagt ja, men ikke av TH, men av kidnappere, men vil ikke utelukke noe som helst..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in