2020-07-10, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Jeg mener egentlig ingenting, jeg bare informerer om at så vidt jeg vet er den stjålne identiteten til sørlendingen eneste spor som bekrefter at handlingen var planlagt lang tid i forveien.
Men jeg tror det var planlagt ja, men ikke av TH, men av kidnappere, men vil ikke utelukke noe som helst..

Kidnappere som vasker for å skjule vold mot offeret, kler av offeret, og som så kjører runt i en rød BMW med offeret godt synlig i baksetet? Allt dette uten å legge igen DNA.
Citera
2020-07-10, 15:49
Bannlyst
Citat:
Jeg mener egentlig ingenting, jeg bare informerer om at så vidt jeg vet er den stjålne identiteten til sørlendingen eneste spor som bekrefter at handlingen var planlagt lang tid i forveien.
Men jeg tror det var planlagt ja, men ikke av TH, men av kidnappere, men vil ikke utelukke noe som helst..

Okei, vet ikke hva du skal fram til eller hva du prøver å si. I går skreiv du: ""jeg utelukker ikke drap i affekt, det jeg har utelukket er planlagt drap."" Men i dag så mener du plutselig ingenting sier du, men på måten du skriver kan det virke at du mener at drapet er planlagt.

Uansett, den kryptokontoen, den kan være opprettet til noe helt annet.
Det kan være Utengen som er lurt av TH til å opprette den fordi han trodde at den skulle brukes til noe helt annet. Vi glemmer litt av denne Utengen. Han diskuteres ikke så mye her lengre, men han er jo siktet for medvirkning til drap.
Citera
2020-07-10, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Koblingen til hockeymiljøet er nevnt her i tråden, uten at det har vært skrevet noe om dette
i avisene.

Dette er jeg veldig interessert iå vite mer om
Citera
2020-07-10, 15:50
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
en fyr som spaserer gjennom sentrum av Lørenskog og ikke melder seg. Klart det er en sjanse for at sistemann er død. Hvis ikke er det jo mistenkelig, der burde være lett og identifisere han både for folk som kjenner han og han selv. Man ser så mye av denne mannen, påkledning etc.at det faktum at ingen har meldt at de vet hvem denne mannen er er veldig mistenkelig.

Politiet sier jo at de har fått en rekke tips om hvem dette kan være, også fra folk som navngir ham.
Så det er umulig for oss å vite om tipsene stemmer eller ikke.

Citat:
Når det gjelder tilgang til huset er mine teorier at huset muligens var ulåst ( stemmer ikke med det TH forteller siden han mener det fantes en nøkkel som er forsvunnet) og såklart hvorfor lyver han om dette.

TH sa vel at det fantes en reservenøkkel i garasjen. Den eller dem som evt. har tatt den har
sannsynligvis visst om den - hvis da TH ikke lyver, og har fjernet den selv.

Citat:
Er det ingen her som synes det er underlig at det var yngste datter som ble truet på livet etterpå. Det er neppe en tilfeldighet.

Du tenker på det som sto i brevet fra "kidnapperne"?

Citat:
Ursprungligen postat av sundayleague
Dette er jeg veldig interessert iå vite mer om

Koblingen ble nevnt av brukeren Minnimus, som sier det finnes/fantes folk i hockeymiljøet
med koblinger til kriminelle miljøer. Så ble det påpekt at en tidligere hockeyspiller fra samme
klubb faktisk jobber for TH, uten at det er hevdet at han har kriminelle forbindelser.

Jeg tillegger ikke dette mye vekt, ihvertfall ikke før media evt. nevner noe om det.
Senast redigerad av Svartediket 2020-07-10 kl. 15:53.
Citera
2020-07-10, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Tror du virkelig kidnappere tar sjansen på å finne nøkkelen den dagen? Elektrikeren skulle jo komme og greier. Nei, det er ihvertfall ikke riktig. De har enten hatt tilgang til huset ved å få låne nøkkelen, eller så har noen ulovlig kopiert den og gitt de en kopi eller så er de i slekt med Hagen selv og har nøkkel. Du skriver så at finnes så mange identifiserte personer. Ingen av de med maske (2-3) er identifisert så langt. Og du snakker om 5 personer. De som kjører bmwen har samme utseende som futurum-mennene med mindre de eldre damene innbiller seg ting. og husk alle sammen - futurum-mennene må kjøre bil for å komme seg vekk fra dette stedet samme dag. Det er klart - det kan i utgangspuntet være 5 involvert. Det er en annen sak. Det er veldig rart at en intelligent mann som tH skulle komme opp med en så spesiell plan. Jeg tror politiet må redusere straffene for å finne løsningen.
Jeg tror nok som du skrev, at GM har skaffet seg en ulovlig kopi av husnøkkelen i god tid (måneder før) før forbrytelsen ble utført. (Jeg leste om at det er ikke uvanlig at noen håndtverkere i kriminelle miljø formidler ulovlige nøkkelkopier og informasjon om boliger til sine kriminelle venner).

Jeg tenker at GM kan ha hatt mer enn en bil i bruk i nærheten av åstedet den dagen. Kanskje en varebil som sto parkert på et usjenert sted slik at GM kunne stikke inn dit og bytte klær og sko og ordne med andre ting?
I en artikkel (linket til for noen få dager siden) leste jeg at flere som var naboer til det stedet der lue-og telefonmannen kom gående fra, ikke hadde gjort noen observasjoner av de to mennene eller av biler. Disse naboene som var intervjuet av en journalist, hadde ikke blitt kontaktet av politiet.

Fra det området der lue- og telefonmannen kom gående fra, finnes det gangveier eller stier gjennom skogsterreng el.l. slik at man kan gå fra det stedet og til et sted i nærheten av Lørenskog ishall? Finnes det gangveier i samme strekning der man kan kjøre bil (ulovlig)? Jeg tenker på hvordan de kan ha kommet seg usett fra Futurumområdet (politiet uttalte at de to ikke var fanget på noen andre kamera).
Telefonmannen snudde jo ikke, men han kan kanskje ha tatt seg til fots gjennom skogen (hvis det finnes skog der) eller på veier, gangveier eller stier og møtt luemannen på et avtalt sted?
Jeg tror mest på at telefonmannen (som kanskje er samme mann som hettemann 2) holdt gangveien under oppsikt (i tilfelle TH kom til fots til jobb) og at telefonmannen eller en annen GM/medhjelper deretter kom til Sloraveien (i bil eller til fots), men jeg tror at de var 2 GM på åstedet i perioder (og at en av de kom med bil og den andre kom til fots til åstedet).
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-10 kl. 16:21.
Citera
2020-07-10, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sundayleague
Det har jeg vanskelig for å se for meg. TH har, så vidt jeg vet, veldig sjelden kontakt med e han leier ut til. Jeg vet om en bedrift han har leid ut til i snart 20 år og TH har aldri hatt kontakt med eieren av bedriften.

I en by på Østlandet eier TH flere bygårder. I en av de har han fått pålegg å ha tilfredsstillende brann- og slukkeanlegg. Kostnad 3 millioner. Han er i krangel med kommunen og nekter. Han truer med å tømme bygget og la det stå tomt.

En annen historie, som jeg synes sier mye om hans personlighet:
En liten bygård trengte nytt tak. Det var en prekær situasjon. Han nektet. Hans vaktmester i denne byen fikk det likevel ordnet. Kostnad 100.000. Vaktmesteren fikk sparken. Etter noe tid fikk han tilbake jobben da han er en av få TH har tillit til.

Hvis dette stemmer, så passer det ihvertfall med min teori om at TH er en maktsyk og kontrollerende psykopat. HAN skal være sjefen. Det er ikke alltid pengene det er snakk om, men at ingen skal overgå han på noen måte. Måtte jo ha vært et helvete for AE å leve under en slik tyrann og diktator.
Citera
2020-07-10, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud
Hvis dette stemmer, så passer det ihvertfall med min teori om at TH er en maktsyk og kontrollerende psykopat. HAN skal være sjefen. Det er ikke alltid pengene det er snakk om, men at ingen skal overgå han på noen måte. Måtte jo ha vært et helvete for AE å leve under en slik tyrann og diktator.
Det finnes mennesker som oppfører seg på en dårlig måte av og til mot noen enkeltpersoner og som oppfører seg på en fin måte mot sin ektefelle og barn.

Du sitter ikke på noen fasit.
Citera
2020-07-10, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det er mulig at det var slik.

Hvis GM vasket på badet for å skjule spor for å lure TH til å tro at AE ikke var hardt skadet eller drept, så er det logisk at GM tok med seg vaskebøtten (som ville inneholdt spor fra vaskingen og biologiske spor fra AE).
Kanskje en av kidnapperne drev vaskebyrå og hadde behov for ei ekstra vaskebøtte. Den andre var vel ikke låsesmed siden han brukte nøkkel fra garasjen til å låse seg inn på lyse dagen fremfor å bruke stigen. Ingen alarm. TH har lagt det meste til rette for å ikke beskytte sin ektefelle. Mye rare innlegg på denne tråden. Den ene bortforklaringen etter den andre....
Citera
2020-07-10, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Kanskje en av kidnapperne drev vaskebyrå og hadde behov for ei ekstra vaskebøtte. Den andre var vel ikke låsesmed siden han brukte nøkkel fra garasjen til å låse seg inn på lyse dagen fremfor å bruke stigen. Ingen alarm. TH har lagt det meste til rette for å ikke beskytte sin ektefelle. Mye rare innlegg på denne tråden. Den ene bortforklaringen etter den andre....
Det fetade: Vi vet ikke om GM brukte nøkkel fra garasjen til å låse seg inn i huset med eller om GM i det hele tatt låste seg inn i huset. Jeg tror at hvis GM hadde husnøkkel, så var den blitt skaffet på uærlig vis ved at han hadde fått en nøkkelkopi fra en kriminell person som ulovlig hadde kopiert nøkkelen.
Citera
2020-07-10, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud

Citat:
Det finnes mennesker som oppfører seg på en dårlig måte av og til mot noen enkeltpersoner og som oppfører seg på en fin måte mot sin ektefelle og barn.

Efter å ha lest hele jævla tråden, tror jeg faktiskt Orderud gjør just det. Som polisen også gjør. Ingen røk uten ild. Om TH også drepte sin fru, gjenstår å se.
Citera
2020-07-10, 16:40
Bannlyst
Citat:

Det er slik psykopater er. de oppfører seg godt mot folk som danser etter deres pipe, og ser opp til dem, og gjør som dem sier, og lar dem være sjefen. Og så er de trollete mot de som ikke lar seg styre og herse med. Og så velger de seg ut et enkeltoffer, som virkelig får se sannheten, som i dette tilfellet er AE. Innenfor husets fire vegger er nok TH mye verre. De dårlge sidene som de andre utenforstående får se blir bare småtterier sammenliknet.
Citera
2020-07-10, 16:43
Medlem
Finnes det gangveier (eller bilveier stengt med bom som GM kan ha hatt nøkkel til) som man kan kjøre bil på fra områder i nærheten av Lørenskog ishall og mot områder rundt Østmarka og eventuelt videre mot områder i nærheten av Brekkeveien i Ås?
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-10 kl. 16:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in