2020-07-10, 15:50
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hon lyckades inte bevisa något "bortom
rimligt tvivel" på 14 000 sidor så frågan är väl
om det är bättre kvalitet på dessa 150 sidor.
Man kan ju alltid hoppas.

Jag tror att det är svårt för henne eftersom
jag tror att hon misstar sig om motivet.
Hon tror att SD mördade för att han var
svartsjuk och ville ha L för sig själv. Jag tror,
om han är GM, att han mördade eftersom L
vägrade att bli dumpad och för att hon
trakasserade HD.

Då blir alla vittnesmål från Ls vänner
missvisande. De upprepar bara den version de
har fått från L. Den officiella versionen som
hon spred för att få sympati. Att SD var elak
som misshandlade och hotade henne. Att hon
var rädd för honom. Den versionen stämmer
inte med hennes handlingar. Hon vägrade
släppa honom och tvingade sig till fortsatt
umgänge genom hot. Att hon tyckte att SD var
elak berodde nog mera på att hon inte fick som
hon ville. Han ville inte ha henne. Då var
hennes hämnd att förtala honom.
Alldeles rätt!
Anledingen till Åkl feltänk är att hon försöker klämma in mordet i Lena förföljdes av SD och inte tvärt om. Liksom genustrollens försök att klämma in samma fyrkantiga genusbit i det runda hålet

Lena var den galna kontrollerande "mannen" som mega-stalkade och utsatte paret för så mycket elakheter att det skulle platsa i en skräckfilm. HD levde farligt ty vad som sticker ut är att den avvisade "mannen" Lena var den som kontrollerade henne ända ner i trosorna då hon pumpade SD på vad HD hade på sig när hon sov..

Det är inte otänkbart att Lena blev mördad innan hon själv givet hennes psykiska tillstånd själv kanske pressades till den punkt där enda utvägen att vinna SD var att själv bli mördare? Lena var en farlig kvinna då hon var i total asaknad av självinsikt och konsekvenstänk. . Heder till HD som klarade av tortyren från den förgiftade fästingen så lång tid..

Förföljelsen av SD/HD bekräftas då psykbitchen ber medgörare H*elena att spionera på paret för att HON utsatts för det fuktansvärda brottet att bli blockad pga, att hennes psykiska problem kom i dagen. Följdakligen är Lena på gränsen till sammanbrott som hon uttrycker så bra som värdens undergång är nära : Läs gärna 2 ggr så framstår den personlighet som någon postare beskrev som att hon under lång tid gräver sin egen grav.

Aktbilaga 168 Facebook Messenger del A sid 1039. Obs! Kommunikationen läses nedifrån och upp.
---------------------------
Lena Wesström
Kanske hon har lagt nåt på sin sida, men han tagit bort tagg för att inte jag ska bli tokig vill du titta
på hennes sida också?
22 aug 2017 21 :27

Lena Wesström
Men han gjorde ett inlägg inte offentligt, dvs han dolde det för mig, finns ju ingen annan anledning
att ändra i behörigheterna. Då han taggade henne. Jag blev ursinnig och sa ifrån. Då gjorde han
det också offentligt. jag "lovade honom" att han skulle få en like för varje gång han la upp tagg eller
annat gull med henne. Verkar som han har låtit bli

H*elena Aström
Eller ja, han frågade, men förstår att jag inte kan svara
22 aug 2017 21 :26

H*elena Åström
Sa till honom att du hört av dig (han sitter i soffan i andra änden av rummet), men jag har inte sagt
nåt om vad vår konversation handlar om. Han är klok nog att inte fråga
22 aug 2017 21 :25

H*elena Åström
Lena, vad i detta får jag berätta för Lars?
22 aug 2017 21:24

Lena Wesström
eller, allt är ju fult, min del också
22 aug 2017 21 :24
H*elena Aström
Åhå

Lena Wesström
Han gjorde en fuling
Ok, tack. Och nedanför?
22 aug 2017 21:21

Lena Wesström
du har anledning att vara orolig för min mentala och känslomässiga situation. men jag är säker och
trygg fysiskt
22 aug 2017 21:19

H*elena Aström
Finns det fysiska inslag av sådan art att det borde hanteras av rättsväsendet?
22 aug 2017 21:18

H*elena Aström
Även om jag inte begriper det här, så känns det läskigt. Och klokt att du tar hjälp av läkare
22 aug 2017 21:17

H*elena Aström
Lena, det där med fysiskt låter oroväckande!
22 aug 2017 21:16

H*elena Aström
Vill du se en skärmdump?
22 aug 2017 21:14

H*elena Aström
Han har delat ett minne från te år sedan då han och två andra simmade i Elbe

H*elena Aström
Ska kolla först...
22 aug 2017 21:12

Lena Wesström
för att jag frågar

Lena Wesström
H*elena, du vet att du inte behöver

H*elena Aström
Jag ska se vad jag ser. Vänta!
22 aug 2017 21:11

Lena Wesström
det finns till och med inslag av utnyttjande av fysiskt övertag
22aug 201721:11

H*elena Aström
Jag har inte sett nåt från henne sedan Det Där Tillfället, tror jag. Jag är inte unfriendad, tror jag. Men
kanske blockad på nåt sätt
22 aug 2017 21 :11

Lena Wesström
och det är värre än du nog föreställer dig även nu

Lena Wesström
du anar nog att det är så mycket djupare skador än jag berättat

Lena Wesström
Nån gång hoppas jag att jag kan berätta mera

Lena Wesström
nä, du kan omöjligt förstå
22 aug 2017 21:10

Lena Wesström
Om du vill titta på hans profil och se hur det ser ut, vad som ligger överst på hans vägg

H*elena Aström
Tror jag förstår läget någorlunda. Alltså förstår, men ändå inte
22 aug 2017 21 :10

Lena Wesström
Men det är det jag frågar dig om nu

Lena Wesström
Jag kunde inte gärna fråga vad det stod

Lena Wesström
hörde av nån att hon skrivit om honom

Lena Wesström
Men jag vet att hon är på fb ändå, var bara ett sätt att slippa

Lena Wesström
när jag ställde på och protesterade mot att de blockade mig så vi inte ens kunde jobba i
arbetsgrupperna, då kungjorde hon att hon skulle sluta vara på fejan. tyckte väl det var slugt, då
slapp hon visa sig för mig
22 aug 2017 21 :09

H*elena Aström
Alltså ... det låter som HAN måste bestämma sig för vilket race han ska köra!

Lena Wesström
att det på nåt sätt skulle vara det minsta man kan förvänta sig efter sveket han utsatt och utsätter
mig för
22 aug 2017 21:08

Lena Wesström
Där jag i min tur kräver att han avstår från att gulla med henne offentligt på fejan och i loggar
22 aug 2017 21 :08

Lena Wesström
en av dragkamperna blir fejan

H*elena Aström
Jag får en väldigt konstig magkänlsa och är verkligen inte säker på att jag kan/vill/orkar hjälpa dig
här. Men jag vill lyssna och försöka förstå. Om det är OK
22 aug 2017 21 :07

Lena Wesström
försöker på nåt desperat sätt återta någon värdighet, trots att den för länge sen kastats på marken
och trampats på

Lena Wesström
för söndertrasad för att orka ta sats och vända alltihop ryggen

Lena Wesström
allt är genomruttet och sjukt. Och jag är med i det

Lena Wesström
hon krävde att de båda skulle unfrienda och blocka mig, och det gjorde de. han låtsas att han håller
med henne. men har mig oblockad i smyg. Och vi chattar varje dag. I smyg. Han fortsätter alltså lura
henne, nu ännu mera i smyg. nu är han förbjuden att ens prata med mig på event (som jag sa)
22 aug 2017 21 :06

Lena Wesström
men nu gäller det fejan
22 aug 2017 21 :05

Lena Wesström
dragkampen är ju total

Lena Wesström
ja
22 aug 2017 21:05

H*elena Aström
Dragkamp som på något sätt involverar Facebook, rätt uppfattat?
22 aug 2017 21 :04

H*elena Aström
Läser och försöker förstå (fast just det saknade n-et förtod jag)
22 aug 2017 21 :03

Lena Wesström
sänker

Lena Wesström
Helena, jag skulle vilja be dig om en tjänst. Den är stor och inte så fin. jag har full respekt för om du
inte vill delta, då bara säger du det och så pratar vi inte mera om det om du inte vill. Jag mår absolut
pyton. Är genomruttet allt kring Davidssons. Det finns en dragkamp med S. Finns många, alltför
många. Men nu gäller det fb.
OM du skulle vilja hjälpa mig, så säg till så kan jag berätta. Vill du inte när du hört så är det verkligen ok att stoppa där. Det kommer antagligen inte kännas så kul. Men jag kommer aldrig att röja dig.

Jag kämpar mot totalt sammanbrott. U och barnen är fantastiska. jobbet också. Men annat äter upp mig just nu. Känner mig som Michael Douglas i Falling down. "I want breakfast" Ja, jag har tagit hjälp. Har tid hos psykiater på torsdag. Rädd att allt ska rasa samman. På riktigt. Tappade telefonen idag, går inte att använda. Höll på att bryta ihop, har inga marginaler Det var dagens svåraste suck. Hoppas den inte säker dig. Kram
22 aug 2017 21 :00
-----------------
Beskriver man att bli blockad på fejjan som värdens undergång har man psykiska problem. Dessa problem var ingenting mer med SD/HD att göra med mer än att dom fungerade som Lena katalysator för hennes själsliga problem. Lena var konflikt med samtliga som inte dansade efter hennes pipa. Hos dom finns motivet till mordet.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-07-10 kl. 16:21.
Citera
2020-07-10, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sambucusnigra
100% enig med dig. Om S varit så elak och hemsk som hon påstått, varför bytte hon då inte lås? drog ner rullgardiner fällde ner persienner samt drog för gardinerna?
Nä, LW var upp över öronen tokig i S. Annars hade hon valt att sluta träffa honom och bott på en kvinnojour om hon känt sig hotad.
Hon ville inte lämna S och genom hot och trakasserier trodde hon i sin enfald att hon skulle få hans kärlek.Ledsen att säga det men: Kärlek funkar inte så.Det vet ju jag.

Och SD var väl upp över öronen tokig i LW....annars smuslar man inte bakom ryggen mot sin fru i 6år (eller vad det var).
Vissa människor (främst kvinnor) har svårt att ta det där det steget att frigöra sig från en psykopat, och eftersom hon själv inte hade alla hästar hemma så är detta resultatet.
Citera
2020-07-10, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Alldeles rätt!
Anledingen till Åkl feltänk är att hon försöker klämma in mordet i Lena förföljdes av SD och inte tvärt om. Liksom genustrollens försök att klämma in samma fyrkantiga genusbit i det runda hålet

Lena var den galna kontrollerande "mannen" som stalkade och utsatte paret för så mycket elakheter att det skulle platsa i en skräckfilm. HD levde farligt ty vad som sticker ut är att den avvisade "mannen" var den som kontrollerade henne ända ner i trosorna då hon pumpade SD på vad HD hade på sig när hon sov..

Det är inte otänkbart att Lena blev mördad innan hon själv givet hennes psykiska tillstånd själv kanske pressades till den punkt där enda utvägen att vinna SD var att själv bli mördare? Lena var en farlig kvinna då hon saknade självinsikt. Heder till HD som klarade av tortyren från den påstridiga igeln.

Förföljelsen av SD/HD bekräftas då psykbitchen ber medgörare H*elena att spionera på paret för att HON utsatts för det fuktansvärda brottet att bli blockad pga, att hennes psykiska problem kom i dagen. Följdakligen är Lena på gränsen till sammanbrott som hon uttrycker så bra som värdens undergång :

Aktbilaga 168 Facebook Messenger del A sid 1039. Obs! Kommunikationen läses nedifrån och upp.
---------------------------
Lena Wesström
Kanske hon har lagt nåt på sin sida, men han tagit bort tagg för att inte jag ska bli tokig vill du titta
på hennes sida också?

Lena Wesström
Men han gjorde ett inlägg inte offentligt, dvs han dolde det för mig, finns ju ingen annan anledning
att ändra i behörigheterna. Då han taggade henne. Jag blev ursinnig och sa ifrån. Då gjorde han
det också offentligt. jag "lovade honom" att han skulle få en like för varje gång han la upp tagg eller
annat gull med henne. Verkar som han har låtit bli

H*elena Aström
Eller ja, han frågade, men förstår att jag inte kan svara
22 aug 2017 21 :26

H*elena Åström
Sa till honom att du hört av dig (han sitter i soffan i andra änden av rummet), men jag har inte sagt
nåt om vad vår konversation handlar om. Han är klok nog att inte fråga
22 aug 2017 21 :25

H*elena Åström
Lena, vad i detta får jag berätta för Lars?
22 aug 2017 21:24

Lena Wesström
eller, allt är ju fult, min del också
H*elena Aström
Åhå

Lena Wesström
Han gjorde en fuling
Ok, tack. Och nedanför?
22 aug 2017 21:21

Lena Wesström
du har anledning att vara orolig för min mentala och känslomässiga situation. men jag är säker och
trygg fysiskt
22 aug 2017 21:19

H*elena Aström
Finns det fysiska inslag av sådan art att det borde hanteras av rättsväsendet?
22 aug 2017 21:18

H*elena Aström
Även om jag inte begriper det här, så känns det läskigt. Och klokt att du tar hjälp av läkare
22 aug 2017 21:17

H*elena Aström
Lena, det där med fysiskt låter oroväckande!
22 aug 2017 21:16

H*elena Aström
Vill du se en skärmdump?

H*elena Aström
Han har delat ett minne från te år sedan då han och två andra simmade i Elbe

H*elena Aström
Ska kolla först...

Lena Wesström
för att jag frågar

Lena Wesström
H*elena, du vet att du inte behöver

H*elena Aström
Jag ska se vad jag ser. Vänta!
22 aug 2017 21:11

Lena Wesström
det finns till och med inslag av utnyttjande av fysiskt övertag

H*elena Aström
Jag har inte sett nåt från henne sedan Det Där Tillfället, tror jag. Jag är inte unfriendad, tror jag. Men
kanske blockad på nåt sätt
22 aug 2017 21 :11

Lena Wesström
och det är värre än du nog föreställer dig även nu

Lena Wesström
du anar nog att det är så mycket djupare skador än jag berättat

Lena Wesström
Nån gång hoppas jag att jag kan berätta mera

Lena Wesström
nä, du kan omöjligt förstå

Lena Wesström
Om du vill titta på hans profil och se hur det ser ut, vad som ligger överst på hans vägg

H*elena Aström
Tror jag förstår läget någorlunda. Alltså förstår, men ändå inte

Lena Wesström
Men det är det jag frågar dig om nu

Lena Wesström
Jag kunde inte gärna fråga vad det stod

Lena Wesström
hörde av nån att hon skrivit om honom

Lena Wesström
Men jag vet att hon är på fb ändå, var bara ett sätt att slippa

Lena Wesström
när jag ställde på och protesterade mot att de blockade mig så vi inte ens kunde jobba i
arbetsgrupperna, då kungjorde hon att hon skulle sluta vara på fejan. tyckte väl det var slugt, då
slapp hon visa sig för mig

H*elena Aström
Alltså ... det låter som HAN måste bestämma sig för vilket race han ska köra!

Lena Wesström
att det på nåt sätt skulle vara det minsta man kan förvänta sig efter sveket han utsatt och utsätter
mig för
22 aug 2017 21:08

Lena Wesström
Där jag i min tur kräver att han avstår från att gulla med henne offentligt på fejan och i loggar

Lena Wesström
en av dragkamperna blir fejan

H*elena Aström
Jag får en väldigt konstig magkänlsa och är verkligen inte säker på att jag kan/vill/orkar hjälpa dig
här. Men jag vill lyssna och försöka förstå. Om det är OK

Lena Wesström
försöker på nåt desperat sätt återta någon värdighet, trots att den för länge sen kastats på marken
och trampats på

Lena Wesström
för söndertrasad för att orka ta sats och vända alltihop ryggen

Lena Wesström
allt är genomruttet och sjukt. Och jag är med i det

Lena Wesström
hon krävde att de båda skulle unfrienda och blocka mig, och det gjorde de. han låtsas att han håller
med henne. men har mig oblockad i smyg. Och vi chattar varje dag. I smyg. Han fortsätter alltså lura
henne, nu ännu mera i smyg. nu är han förbjuden att ens prata med mig på event (som jag sa)
22 aug 2017 21 :06

Lena Wesström
men nu gäller det fejan

Lena Wesström
dragkampen är ju total

Lena Wesström
ja
22 aug 2017 21:05

H*elena Aström
Dragkamp som på något sätt involverar Facebook, rätt uppfattat?
22 aug 2017 21 :04

H*elena Aström
Läser och försöker förstå (fast just det saknade n-et förtod jag)

Lena Wesström
sänker

Lena Wesström
Helena, jag skulle vilja be dig om en tjänst. Den är stor och inte så fin. jag har full respekt för om du
inte vill delta, då bara säger du det och så pratar vi inte mera om det om du inte vill. Jag mår absolut
pyton. Är genomruttet allt kring Davidssons. Det finns en dragkamp med S. Finns många, alltför
många. Men nu gäller det fb.
OM du skulle vilja hjälpa mig, så säg till så kan jag berätta. Vill du inte när du hört så är det verkligen ok att stoppa där. Det kommer antagligen inte kännas så kul. Men jag kommer aldrig att röja dig.

Jag kämpar mot totalt sammanbrott. U och barnen är fantastiska. jobbet också. Men annat äter upp mig just nu. Känner mig som Michael Douglas i Falling down. "I want breakfast" Ja, jag har tagit hjälp. Har tid hos psykiater på torsdag. Rädd att allt ska rasa samman. På riktigt. Tappade telefonen idag, går inte att använda. Höll på att bryta ihop, har inga marginaler Det var dagens svåraste suck. Hoppas den inte säker dig. Kram
22 aug 2017 21 :00
Ja, visst. L var den som blev avvisad, som stalkade och hade haft motiv att mörda frun. Det var L som var den svartsjuka. Det var olika, men hade ju lika mycket motiv
Citera
2020-07-10, 16:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
"Motivet står att se i offrets sätt att vara"
Förstår det fullt ut nu efter att bara lyssnar lite grann.Herre min skapare.

Det är konstigt att det finns så många skribenter som som lägger skulden på offret. Hur kommer det sig? ibland har ni likheter med varandra som gör mig förvånad.

Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Det är LW:s egna egenskaper(att hon till och med berättade!!!avslöjade!!) som ledde fram till hennes död.

LW berättade i ett försök att överta SD.LW ville ju de skulle skiljas.

Victim blaming, har ni hört talas om det?

Liten del av artikel:

- Brottet hade kunnat undvikas om Lena inte uppträdde som hon gjorde?
- Lena borde ha förstått att genom att uppträda som hon gjorde så riskerade hon sitt liv?
- Av detta kan man lära att man inte bör uppträda som Lena?
- Hon fick därför vad hon förtjänade?

I dessa frågor och svar kommer olika personer i tråden att se olika saker.
Det kommer att speglas såsom vi redan nu är uppdelade.

Några lägger ansvaret för mordet på Lena, några på mördaren.
Som tur är, finns inte sådant tänk i vårt rättssystem.

Lagen lägger tydligt och klart ansvaret på den som mördar.
Det kan finnas förmildrande omständigheter i vissa fall.

I detta fall finns det inga förmildrande omständigheter.

- I första hand kunde han helt enkelt låtit bli att umgås med Lena. Slutat att komma dit för sex flera gånger i veckan.
- SD kunde blockat henne på sina medier om det inte hade hjälpt.
- Han kunde ha berättat för HD att han nu avslutat relationen med Lena. Då hade Lenas hot om avslöjande fallit platt till marken.
- SD hade kunnat anmäla till polisen om han tyckte att Lena inte gav med sig.

Detta är bara några av många förslag man kan ha.
Alla lösningar som andra människor brukar använda sig av när de vill avsluta en relation som inte fungerar.

Ytterst få tar till våld.
Citera
2020-07-10, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Och SD var väl upp över öronen tokig i LW....annars smuslar man inte bakom ryggen mot sin fru i 6år (eller vad det var).
Vissa människor (främst kvinnor) har svårt att ta det där det steget att frigöra sig från en psykopat, och eftersom hon själv inte hade alla hästar hemma så är detta resultatet.

Hur S var i början av deras träffar, hur kan kände och tänkte, det vet jag inte.Troligtvis tänkte han inte alls.
L betydde inget för S.
L var tokig i S ändå.Trots att det i grunden inte var besvarat.
Hon var bara en sexleksak.
Det är frun och familjen som han älskar och vill leva med.
L borde aldrig träffat en upptagen kille.Varför ska man göra det?
När det finns lediga män!

Heder åt H som orkat.
Citera
2020-07-10, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är konstigt att det finns så många skribenter som som lägger skulden på offret. Hur kommer det sig? ibland har ni likheter med varandra som gör mig förvånad.

Liten del av artikel:

- Lena borde ha förstått att genom att uppträda som hon gjorde så riskerade hon sitt liv?

- I första hand kunde han helt enkelt låtit bli att umgås med Lena. Slutat att komma dit för sex flera gånger i veckan.
- Han kunde ha berättat för HD att han nu avslutat relationen med Lena. Då hade Lenas hot om avslöjande fallit platt till marken.

Alla lösningar som andra människor brukar använda sig av när de vill avsluta en relation som inte fungerar.

Det är riktigt.Personligen tror jag att S blev ihjälstressad av L.Hon tryckte in honom i ett hörd.Det är alltid farligt att handla så mot människor.Vem som helst kan råka illa ut då.
Vi måste alla ha ett konsekvenstänk.
Det är det som mina inlägg vill belysa och handla om.
Kan man verkligen bete sig som ett svin och tro att det inte får några konsekvenser?
Citera
2020-07-10, 16:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Hur S var i början av deras träffar, hur kan kände och tänkte, det vet jag inte.Troligtvis tänkte han inte alls.
L betydde inget för S.
L var tokig i S ändå.Trots att det i grunden inte var besvarat.
Hon var bara en sexleksak.
Det är frun och familjen som han älskar och vill leva med.
L borde aldrig träffat en upptagen kille.Varför ska man göra det?
När det finns lediga män!

Heder åt H som orkat.

Det kan lika väl vara så att när SD märkte att båda gled honom ur händerna, ville han rädda det som skulle "kosta" minst.

Utåt sett verkar SD mycket mån om hur han uppfattas.
Vill vara kvarterets vita riddare, ha kärnfamilj och hus och bil. Hjälpsam granne.
Man märker när han berättar i rätten om sig själv, att han vill framstå som en perfekt man. Sportig och redig.

Det är en sida av SD som också stämmer.

Men jag misstänker att han har svårt att inte ses som denna perfekta man.
Att lämna frun, för Lena som varit hans älskarinna, hur skulle det se ut utåt?
Och på det skulder till Hanna. Delad vårdnad, ökade kostnader. Inte så perfekt längre. Utåt.
Citera
2020-07-10, 16:30
Medlem
Snor-Johans avatar
Eftersom Lenas använt kladdkaka som omskrivning för när hon var kåt så är det väl inte osannolikt att då SD inte var kåt så kanske JS smög över mordkvällen för att tillfredställa hennes dokumenterat gränslösa begär?
Synd han råkade radera platshistoriken...

Edit: Eller någon annan av männen, dom gifta inräknat.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-07-10 kl. 16:53.
Citera
2020-07-10, 16:34
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Säkert förtydligar åklagarna delarna, det tror jag också.

Tyvärr får man som misstänkt (eller fel av mig att säga tyvärr egentligen, jag menar tyvärr för utredningen) ljuga hur mycket som helst både i förhör och under rättegång.

Men har åklagarna tillräckligt med indicier och bevisning så att TR behöver ta hänsyn till lögnerna, då får SD en förklaringsbörda. TR har ju redan bedömt att han ljuger vid några tillfällen, men att de inte behöver ta ställning till det:

Från Domen sid 57

"Tingsrätten måste alltså vara väldigt försiktig med att värdera uppgifter som Stefan Davidsson lämnat, som senare visat sig felaktiga, till hans nackdel. Detta hänger även samman med att åklagarnas bevisning ska värderas först och att den på egen hand måste uppnå beviskravet ställt utom rimligt tvivel. Först om bevisningen gör det ska Stefan Davidssons berättelse granskas. Sammantaget kan förhållandet att Stefan Davidsson lämnat felaktiga och märkliga uppgifter under förundersökningen inte värderas som ett bevis för att han dödat Lena Wesström. "

https://www.docdroid.net/84kSbmc/orebro-tr-b-2705-18-aktbil-497-dom-stefan-davidsson-expedie-pdf#page=57

Jag hoppas att det i HR hamnar på den nivån. Då kommer HR vara tvungen att bedöma om SDs (nya) versioner är trovärdiga i de fall där inte åklagarna har kunnat motbevisa SD.

De har ju kunnat bevisa att raderingarna inte kunnat göras v misstag, inte heller är det blodiga akrobatsexet trovärdigt eftersom åklagarna har kunnat visa att det inte förekommit blod på det sätt som SD påstår.

Tänk om någon lyckats knäcka SDs inloggningsuppgifter som han vägrade lämna ut???
Hans tidslinje?
Det fetade: Har ÅK varit och rotat i LW's snipa?Det finns ingen som helst chans för någon annan att veta vad som hände med LW's snipa när SD var där och grävde.
Och om dom har inloggningsuppgifterna,vad kan dom hitta?Bilder på liket,mordvapnet eller en bekännelse?Nä dom skulle inte hitta något som helst som bevisar att SD är GM.
Man har noll att komma med.Inga säkra spår,vittnen eller mordvapen så glöm tanken att ÅH kan knyta ihop säcken.
Men annars så har vi det trevligt här
Citera
2020-07-10, 16:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det är riktigt.Personligen tror jag att S blev ihjälstressad av L.Hon tryckte in honom i ett hörd.Det är alltid farligt att handla så mot människor.Vem som helst kan råka illa ut då.
Vi måste alla ha ett konsekvenstänk.
Det är det som mina inlägg vill belysa och handla om.
Kan man verkligen bete sig som ett svin och tro att det inte får några konsekvenser?

Hon har fogat sig i sex långa år, med löften om ditt och datt.
SD har t om prata om vilken färg barnen kan ha i sina rum, köpt dyra presenter till Lena och kallat henne LWD. Kilimanjaro, du vet.

- Alternativet är att hon ska foga sig. Låta SD använda henne som älskarinna
- Inte ha några krav, utan hålla tyst
- Hålla sig på mattan. Inte visa att hon varit mycket , kanske mest av dem tre, i goetouren, men låta SD och HD vara ansiktet utåt och vara de som få ta åt sig äran helt och hållet.
- Bara kommunicera med SD via Telegram, lyda hans order när det är fritt fram att kommunicera (RT ska lydas till hundra procent, denna är SD ensam chef över)
- fortsätta att låtsas som ingenting, inte prata med någon om förhållandet. Acceptera sin lott som den "andra frun".

Jag säger inte att Lena är perfekt.
Men att SD börjar hota, stalka och utöva mer och mer kontroll över Lena; det är ett tecken på att han inte var beredd att släppa Lena.
Citera
2020-07-10, 16:43
Medlem
Citat:

Liten del av artikel:

Det är bar att beklaga att MGM inte fick tillräckligt med hjälp utifrån för att bli av med PSYKBITCHEN!
Då hade det inte behövt gått så här långt.
För kvinnor finns det något som heter UTVÄG att vända sig till. Där man får hjälp och stöd. Det finns något liknande för män också att vända sig till.Så synd att MGM inte fick rätt verktyg och hjälp att bli av med PSYKBITCHEN!
L kontrollerade S minutiöst vare sig ni vill se det eller inte.L förhörde S om det paret hon själv vigt hade sex.Hur sjukt var inte det?
Citera
2020-07-10, 17:27
Medlem
Aktbil 9-10-11
https://forumbilder.com/i/rXmZ
https://forumbilder.com/i/rXmt
https://forumbilder.com/i/rXmh
Åklagarkammaren i Örebro m.f.l. ./.
Stefan Davidsson angående mord m.m.
Göta Hovrätt b 1752-20
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera