2020-07-10, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det er mulig at det var slik.

Hvis GM vasket på badet for å skjule spor for å lure TH til å tro at AE ikke var hardt skadet eller drept, så er det logisk at GM tok med seg vaskebøtten (som ville inneholdt spor fra vaskingen og biologiske spor fra AE).

Kan GM ha vært i fra ett vaskefirma? Kanskje vaskere som tok for mye såpe i trappa...
Citera
2020-07-10, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Kan GM ha vært i fra ett vaskefirma? Kanskje vaskere som tok for mye såpe i trappa...
Noen skrev at den trappen er teppebelagt.

Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Trappen var, etter det jeg har hørt, teppebelagt, med fliser i bunnen og en vegg ganske nær nederste trinn.
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-10 kl. 01:05.
Citera
2020-07-10, 01:08
Medlem
Nottelitens avatar
Er så imponert over snille kidnappere :
"Beviset på at hun er i live vil være bilde av Anne-Elisabeth med en dagsfersk avis fra Norge i ulike vinkler. Det skal ikke brukes Photoshop. Når du har fått beviset vil vi ha resten av pengene, sto det i den krypterte mailen"
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/07/09/195689745/lorenskog-saken-angivelige-kidnappere-ville-bruke-ferske-aviser-som-livsbevis
vasker etter seg og fine greier, TH fikk jo lov å kontakte politiet etter att AEH hvar løslatt og på toppen må en tvinge penger på dem...
hva blir neste...
Citera
2020-07-10, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Er så imponert over snille kidnappere :
"Beviset på at hun er i live vil være bilde av Anne-Elisabeth med en dagsfersk avis fra Norge i ulike vinkler. Det skal ikke brukes Photoshop. Når du har fått beviset vil vi ha resten av pengene, sto det i den krypterte mailen"
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/07/09/195689745/lorenskog-saken-angivelige-kidnappere-ville-bruke-ferske-aviser-som-livsbevis
vasker etter seg og fine greier, TH fikk jo lov å kontakte politiet etter att AEH hvar løslatt og på toppen må en tvinge penger på dem...
hva blir neste...
Disse GM holder seg nok lavt i terrenget i lang tid før de eventuelt gjør noen tilsvarende forbrytelser igjen.
Citera
2020-07-10, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Nei, ikke hørt eller sett noe om det..
sansynligvis en printer som har løggi at etter noen leieboere/hyresgjester et sted TH eier tenker jeg også er den kasta etter bruk

Det har jeg vanskelig for å se for meg. TH har, så vidt jeg vet, veldig sjelden kontakt med e han leier ut til. Jeg vet om en bedrift han har leid ut til i snart 20 år og TH har aldri hatt kontakt med eieren av bedriften.

I en by på Østlandet eier TH flere bygårder. I en av de har han fått pålegg å ha tilfredsstillende brann- og slukkeanlegg. Kostnad 3 millioner. Han er i krangel med kommunen og nekter. Han truer med å tømme bygget og la det stå tomt.

En annen historie, som jeg synes sier mye om hans personlighet:
En liten bygård trengte nytt tak. Det var en prekær situasjon. Han nektet. Hans vaktmester i denne byen fikk det likevel ordnet. Kostnad 100.000. Vaktmesteren fikk sparken. Etter noe tid fikk han tilbake jobben da han er en av få TH har tillit til.
Citera
2020-07-10, 01:20
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sundayleague
Det har jeg vanskelig for å se for meg. TH har, så vidt jeg vet, veldig sjelden kontakt med e han leier ut til. Jeg vet om en bedrift han har leid ut til i snart 20 år og TH har aldri hatt kontakt med eieren av bedriften.

I en by på Østlandet eier TH flere bygårder. I en av de har han fått pålegg å ha tilfredsstillende brann- og slukkeanlegg. Kostnad 3 millioner. Han er i krangel med kommunen og nekter. Han truer med å tømme bygget og la det stå tomt.

En liten bygård trengte nytt tak. Det var en prekær situasjon. Han nektet. Hans vaktmester i denne byen fikk det likevel ordnet. Kostnad 100.000. Vaktmesteren fikk sparken. Etter noe tid fikk han tilbake jobben da han er en av få TH har tillit til.
Da er mitt spørsmål om den vaktmesteren har noen svinn på skogen ?
men når en ser på listen over alle han har gått til sak mot så er den lang og jeg har ikke sett alt, langt fra...
Citera
2020-07-10, 01:24
Medlem
Citat:
Fargene på jakker og bukser stemmer. Og noen som hadde forstørret bilder av lue- og telefonmannen skrev at de hadde tildekket ansikt.
Det ser da ut som en sekk han har på ryggen? Eller det er kanskje jakken som ligger slik på ryggen at det ser ut som en sekk?

Luemannen og Hettemann 1 langer ut med lange skritt på sine slanke ben.

På videoen her synes jeg at luemann fra Futurum går tungt på en fot og lett på en fot (det samme som jeg la merke til med hettemann 1 ved Metro-området).
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/KvJ6lG/frigir-film-fra-forsvinningsdagen-frykter-ektemannen-ble-holdt-under-oppsikt
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Dette er bare tull - det er ikke samme person.

Luemannen og Hettemann 1 tilhører to helt ulike aldersklasser.
Førstnevnte er ungdommelig slank, mens Hettemann 1 har en helt annen kroppsbygning og er eldre.

Husk at bildekvaliteten på opptakene fra Futurum er betydelig redusert og detaljer gjengis ikke korrekt.
Ja. Og nettopp derfor er det ikke så lett å se det dersom det er samme person(er) på Futurumopptakene som det er på hettemennopptakene.
Jeg synes at begge 2 ligner. Videokvalitet OG lysforhold OG eventuell justering av lys og kontrast etc for å få frem mest mulig tydelige bilder på videoopptakene kan også virke inn på hvordan mennene ser ut og på hvordan fargene på klærne deres gjengis.

Er det bare jeg som ser at fargene på jakker og bukser stemmer godt overens på hette-mennene og futurum-mennene?

Citat:
Hvis dere ser på disse bildene (før videoen starter)
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BJabVv/loerenskog-forsvinningen-har-faatt-tips-om-to-menn-paa-overvaakningsvideo

ser telefonmannen ut til å ha mørk (svart?) bukse og grønn jakke. (Han har også en sekk på ryggen)
Og luemannen ser ut til å ha brun bukse og blå-lilla jakke. Det er mulig at fargene er litt forvrengt?

Hettemann 1 har brun bukse og blå-lilla jakke
og hettemann 2 har mørk (svart?) bukse og grønn jakke.
https://www.dagbladet.no/nyheter/her-gikk-hettemannen/72625768

Er det faktisk de samme to mennene som er ute og spaserer både utenfor Futurum og i Hettemann-videoen og faktisk i samme antrekk?!

Telefonmannen er kraftigere (bredere) enn luemannen og Hettemann 2 er kraftigere (bredere) enn Hettemann 1. Videoene fra Futurum er av mye dårligere kvalitet, slik at man ikke kan se detaljer like godt som på Hettemann-opptakene. Men jeg tror at det er de samme 2 mennene på begge steder.

Noen skrev at lue-og telefonmannen også har lyse masker foran ansiktene sine. Hettemann 1 og 2 ser også ut til å ha lyse masker el.l.

Hva tenker dere om dette?

Saklige tilbakemeldinger ønskes fra de som har tid til å studere video-opptakene og sammenligne menn og klesfarger Takk!
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-10 kl. 01:27.
Citera
2020-07-10, 01:25
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Disse GM holder seg nok lavt i terrenget i lang tid før de eventuelt gjør noen tilsvarende forbrytelser igjen.

Ja er det faktisk uavjengige kidnappere som står bak dette her så tror jeg dem har innsett for lenge siden att en kriminell levevei er ikke fremtiden, skall en av dem prøve stjæla en sjokolade i en åpen butikk ender det vell med masaker, rundvask og skriftelig beklagelse over 8 sider der de gir tilatelse til å anmelde det dagen etter...
Citera
2020-07-10, 01:29
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettsko72
All the major printer makers have added a secret tracking pattern. If you have a color printer – ink or laser – then your printed pages will have the secret dots added.
Brother, Canon, Dell, Epson, Hewlett-Packard / HP, IBM, Konica / Konica-Minolta, Kyocera, Lanier, Lexmark, NRG, Panasonic, Ricoh, Savin, Toshiba, Xerox.
It appears likely that all recent commercial color laser printers print some kind of forensic tracking codes, not necessarily using yellow dots. The printer tracking patterns don’t officially exist so there’s no switch to turn the tracking pattern off. Aside from a major hack of the printer firmware (definitely NOT recommended).
ja må regne med politiet sitter med mye intresangt som ingen har lekka, å som dokumentasjonen du viser til sier så har nok politiet kunskap om navn og nummer på printeren også, sansynlig er den kjøpt på clas også vell
Citera
2020-07-10, 01:30
Medlem
Spekulasjon: Om samtalen med MB ryker, så er det vel ikke umulig at AEH kan ha hatt vodka oppi lettølen, eller at TEH har sterk mistanke om det og blir fly forbanna i en opphetet diskusjon og dytter/klapser til henne for å si " Se du kan faen ikke stå på beina engang!" AEH (som godt kan være nykter!) snubler i høyhælte pensko et par skritt bakover, og til siden, rett ned trappa. Det er vel uaktsomt drap? At TH og TEH koker ihop et narrativ for å skjerme sønnen i et slikt tilfelle er vel ikke helt utenkelig? Kryptokontoen var allerede opprettet med RU. Det prosjektet ble det ikke noe av, men kontoen kom til nytte. Veldig mange har papir fra Clas Ohlson og strips fra biltema liggende... Skoene kan ha stått ubrukte en god stund fordi TH tenkte å gjøre noe småtteri på tomta og kjøpte de billigste han fant, men har ikke hatt tid til hagearbeid så de var ubrukte?

Da gjenstår det bare "rekonstruksjonen" av fallet med mobilen dagen etter. Det er nevnt armbåndsur. Kan dette være Fitbit, apple watch etc som hun hadde på seg, og dermed er fallet registrert to ganger? Ikke utenkelig at en trenger en dram eller to for å roe nervene etter noe sånt, men da blir det også rot med for mye detaljer?

Kan det være plausibelt?

Tror det var brukeren Katastrofetanken som lanserte noe lignende scenario
Citera
2020-07-10, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Er det forresten noen som har lyktes i å se videoklippene på nytt?

Det virker som om de er tatt ned, både fra DB og VG sine artikler.
Man får bare se reklamer nå, når selve videoen skal komme går
den automatisk til ny reklame. Utrolig irriterende, jeg hadde
tenkt å bruke video screen capture for å få dem lastet ned.

Har du fått studert videoene og funnet ut noe mer om hettemennene? Ser du likheter mellom 1 eller begge av hettemennene og 1 eller begge av futurummennene? Jeg tenker på kroppsformer, høyde, farger på klær og at den ene mannen (hettemann 1 og luemannen fra Futurumopptak) ser ut til å gå lett på en fot og tungt på en fot. Se også mitt forrige innlegg:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-10 kl. 01:40.
Citera
2020-07-10, 01:40
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sundayleague

interessant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in