2020-07-08, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Kan man möjligtvis ha valt dagen den 31 Oktober, altså Halloween, så att om någon såg något
misstänksamt så ville man bara ansett att det var något Halloween scenario ?

Ja.
Halloween infaller den 31 oktober. En tradition på Halloween är att klä ut sig i spökkosttymer och att busa. Då blir det inte så misstänksamt.
Citera
2020-07-08, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvis dere ser på disse bildene (før videoen starter)
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BJabVv/loerenskog-forsvinningen-har-faatt-tips-om-to-menn-paa-overvaakningsvideo

så ser telefonmannen ut til å ha mørk (svart?) bukse og grønn jakke. (Han har også en sekk på ryggen)
Og luemannen ser ut til å ha brun bukse og blå-lilla jakke. Det er mulig at fargene er litt forvrengt?

Hettemann 1 har brun bukse og blå-lilla jakke og hettemann 2 har mørk (svart?) bukse og grønn jakke.
https://www.dagbladet.no/nyheter/her-gikk-hettemannen/72625768

Er det faktisk de samme to mennene som er ute og spaserer både utenfor Futurum og i Hettemann-videoen og faktisk i samme antrekk?!

Telefonmannen er kraftigere (bredere) enn luemannen og Hettemann 2 er kraftigere (bredere) enn Hettemann 1. Videoene fra Futurum er av mye dårligere kvalitet, slik at man ikke kan se detaljer like godt som på Hettemann-opptakene. Men jeg tror at det er de samme 2 mennene på begge steder.

Noen skrev at lue-og telefonmannen også har lyse masker foran ansiktene sine.

Hva tenker dere om dette?

Synes du trekker fantasien litt vel langt her og putter inn detaljer som ikke finnes - både i forhold til koblingen til farge på buksene og påstander om ansiktsmasker på Futurum-mennene, samt sekk på ryggen som ikke fremkommer på opptakene slik du hevder.

Dette er nok ikke de samme mennene.

Luemannen ved Futurum er feks yngre enn mennene på de siste opptakene som er offentliggjort.
Gangstilen til luemannen er også en helt annen enn hettemennene.
Citera
2020-07-08, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det hadde vært fint om du la alle bekreftede opplysninger til trådstart. Så blir det enklere for "nye" brukere å følge tråden
Det er en veldig god ide! Hvis noen lager slike oversikter over bekreftede opplysninger, så kan man spørre Moderator om linker til slike oversikter kan tilføyes i 1. innlegg.
Citera
2020-07-08, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Synes du trekker fantasien litt vel langt her og putter inn detaljer som ikke finnes - både i forhold til koblingen til farge på buksene og påstander om ansiktsmasker på Futurum-mennene, samt sekk på ryggen som ikke fremkommer på opptakene slik du hevder.

Luemannen ved Futurum er feks yngre enn mennene på de siste opptakene som er offentliggjort.

Jeg ser ingen likhetstrekk overhodet, bare tull & tøys.
Citera
2020-07-08, 23:59
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Ja jeg mente at det var noen dager før jul.
Ja hadde en følelse av at jeg har lest flere versoner så tog et søk til å da dukka vg opp også
Citera
2020-07-09, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
"Fire dager før julaften 1993 signerer han og Anne-Elisabeth Hagen, samt to vitner, et tillegg til ektepakten, som gir ham eneboligen som særeie. Det eneste hun får beholde som sin rådighetsdel er møblene og inventaret i boligen. "
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/MRG1l5/ektepakten-anne-elisabeth-hagen-kunne-hatt-krav-paa-tom-hagens-millioner

Men 4 dager før eller på julekvelden spiller liten rolle, enig med deg at det ikke er beste julefeiringen det året dette tegner på

Ja, du verden. Legg merke til datoen. Det handler om desember for 27 år siden. Det er så lenge at mange av dere har tilgode å oppleve det.

Kanskje det var dette som skjedde:

TH: – Jeg, er helt knust, du har jo løyet for meg.
AEH: – Ja, det er sant, men jeg angrer.
TH: – Jeg vet ikke om jeg våger å satse på dette.
AEH: – Jammen, jeg lover deg, jeg skal aldri være utro igjen. Jeg kommer aldri til å gå fra deg.
TH: – Men det har du sagt før.
AEH: – Men, denne gangen mener jeg det. OK, la oss lage en kontrakt da.
TH: – Vi har en kontrakt, vi er gift.
AEH: – Jammen, ta fra meg huset, da! La oss skrive en kontrakt som sier at jeg ikke får noenting om jeg går fra deg.
Citera
2020-07-09, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvis dere ser på disse bildene (før videoen starter)
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BJabVv/loerenskog-forsvinningen-har-faatt-tips-om-to-menn-paa-overvaakningsvideo

ser telefonmannen ut til å ha mørk (svart?) bukse og grønn jakke. (Han har også en sekk på ryggen)
Og luemannen ser ut til å ha brun bukse og blå-lilla jakke. Det er mulig at fargene er litt forvrengt?

Hettemann 1 har brun bukse og blå-lilla jakke
og hettemann 2 har mørk (svart?) bukse og grønn jakke.
https://www.dagbladet.no/nyheter/her-gikk-hettemannen/72625768

Er det faktisk de samme to mennene som er ute og spaserer både utenfor Futurum og i Hettemann-videoen og faktisk i samme antrekk?!

Telefonmannen er kraftigere (bredere) enn luemannen og Hettemann 2 er kraftigere (bredere) enn Hettemann 1. Videoene fra Futurum er av mye dårligere kvalitet, slik at man ikke kan se detaljer like godt som på Hettemann-opptakene. Men jeg tror at det er de samme 2 mennene på begge steder.

Noen skrev at lue-og telefonmannen også har lyse masker foran ansiktene sine. Hettemann 1 og 2 ser også ut til å ha lyse masker el.l.

Hva tenker dere om dette?

Du har veldig gode poeng! En slik risk ville han aldri tatt, tror jeg. Kan du også se på det jeg skrev om mennene på video-opptakene?

Jeg synes hettemannen på Futurum ligner på hettemannen som kommer inn fra venstre i videoen fra Lørenskog/Metro området. Samme gange og fasong men andre klær.

Jeg synes luemannen på Futurum virker yngre og mer atletisk enn han som går først i videoen fra Lørenskog/Metro området. Sistnevnte kan minne om TH. Tyngre i steget, usymmetrisk gange... kan indikere en eldre mann. Burde ikke være altfor vanskelig for en ekspert å kjenne igjen denne måten å gå på. Kanskje politiet allerede vet hvem dette er, og vil gi vedkommende kalde føtter... er det i dette området de selger Sprox sko?
Citera
2020-07-09, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce

Takk for din mening! :-)
Fargene på jakker og bukser stemmer. Og noen som hadde forstørret bilder av lue- og telefonmannen skrev at de hadde tildekket ansikt.
Det ser da ut som en sekk han har på ryggen? Eller det er kanskje jakken som ligger slik på ryggen at det ser ut som en sekk?

Luemannen og Hettemann 1 langer ut med lange skritt på sine slanke ben.

På videoen her synes jeg at luemann fra Futurum går tungt på en fot og lett på en fot (det samme som jeg la merke til med hettemann 1 ved Metro-området).
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/KvJ6lG/frigir-film-fra-forsvinningsdagen-frykter-ektemannen-ble-holdt-under-oppsikt
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-09 kl. 00:31.
Citera
2020-07-09, 00:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Face it.

Det er latterlig å melde, skjønt latter har ikke noe i denne saken å gjøre.
Citera
2020-07-09, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Ja, du verden. Legg merke til datoen. Det handler om desember for 27 år siden. Det er så lenge at mange av dere har tilgode å oppleve det.

Kanskje det var dette som skjedde:

TH: – Jeg, er helt knust, du har jo løyet for meg.
AEH: – Ja, det er sant, men jeg angrer.
TH: – Jeg vet ikke om jeg våger å satse på dette.
AEH: – Jammen, jeg lover deg, jeg skal aldri være utro igjen. Jeg kommer aldri til å gå fra deg.
TH: – Men det har du sagt før.
AEH: – Men, denne gangen mener jeg det. OK, la oss lage en kontrakt da.
TH: – Vi har en kontrakt, vi er gift.
AEH: – Jammen, ta fra meg huset, da! La oss skrive en kontrakt som sier at jeg ikke får noenting om jeg går fra deg.

Og nå er hun drept og ektemannen er siktet for drap.
Citera
2020-07-09, 00:05
Medlem
Citat:
Og nå er hun drept og ektemannen er siktet for drap.

--- fordi politiet ikke hadde kompetanse, kapasitet eller lyst til å forfølge spor som pekte i andre retninger.
Citera
2020-07-09, 00:05
Bannlyst
Citat:
Jeg ser ingen likhetstrekk overhodet, bare tull & tøys.

Enig. Enda et talentløst forsøk på å spre mistanken vekk fra der den hører hjemme. Eneste likheten er at det er 2 personer på hver video
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in