2020-07-09, 07:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken
Jeg har flere ganger konfrontert deg med dine bastante påstander om psykopati og narsissisme, hver gang står du på ditt og hevder at dette er noe TH er, og at du sitter på info som ikke er kjent her inne som underbygger dette. Du vil ikke si noe mer om denne infoen. Dette er hersketeknikk, og det er et forsøk på å etablere en trådsannhet. Ta litt selvkritikk da menneske! Du mener at vi skal tro på det du sier, mens du stadig selv etterspør kilder. Du kommer med personkarakteristikker som kan være rimelig ødeleggende hvis du tar feil. Mange her har bedt deg dempe deg. Du har ikke belegg for uttalelsene dine, og burde vært utestengt fra forumet. Eller vent, det er du jo allerede, men så har du jo to profiler da.

Jeg har sagt at man kan se at han er en P bare utifra de opplysningene man har, og jeg har gått i detalj rundt dette. Han er gjerrig og unner ikke noen noe godt, han er kontrollerende, voldelig, manipulerende, spiller på samvittighet, og at annen info som jeg har, bekrefter dette, og også oppfyller flere andre kriterier på sjekkliste for P. At du vil kalle dette for hersketeknikk bare fordi at du ikke tror på meg, det får stå for din regning.
Jeg prøver ikke å etablere noe, og jeg bryr meg heller ikke om alle andre kaller han for det eller ikke, og det stemmer ikke at jeg etterspør kilder hele tiden.
Du skriver at mange har bedt meg dempe meg, men det stemmer heller ikke, det er bare en person som har gjort det, og det er Akershus. Hun tok det tydeligvis veldig personlig at jeg sier at han er en P. Du skriver at det kan være rimelig ødeleggende hvis jeg kaller han en P, okei, så at man kaller han en drapsmann, det er helt greit da?
Hvis du har tenkt å ha en langvarig diskusjon om dette med P, får du ta PM, da de fleste har fått med seg dette, og det bare blir gjentakende og kjedelig.

Ang profil. Om man er utestengt for brudd på regel 1.06, noe som skal svært lite til, så betyr ikke det at det er feil å kalle TH for P. Ingen av mine innlegg om TH og P, har blitt slettet.
Regel 1.06 er den mest brutte regelen, en regel som du faktisk selv har brutt i ditt innlegg til meg.
Senast redigerad av Orderud 2020-07-09 kl. 07:32.
Citera
2020-07-09, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
kan jo være mulig, men tror du han har brukt sprox-sko? er det riktig at sprox-skoene er avsatt ETTER den kriminelle handlingen er funnet sted eller er det kun spekulasjoner? det må være vanskelig å fastslå. Vet noen om trusselbrevet var brettet eller krøllet på noe vis eller om det var helt urørt papir? Hvis det var helt urørt papir kan ikke hettemannen være den som la papiret på plass.
Jeg tror det var minimum 2 GM

Jeg tror de kjørte AEH til et sted i nærheten og at hettemannen returnerer til åstedet for å se om planken de la foran døren var flyttet på.

Det var den ikke, så selve aksjonen var uoppdaget.
For GM betyr det at det ikke var satt opp veisperringer og at trinn 2 i flukten kunne starte.
Den foregår i den røde BMWen.

Hensikten med dette er å forskyve tidslinjen med 2t og rømme videre i en rød bil som skiller seg fra den sølvgrå de brukte på åstedet noe som vanskeliggjør en etterforskning for politiet,

I Ås våkner AEH fra dopet, forstyrrer sjåføren så han nesten bulker.

Planen fungerte, de er ikke tatt.
Citera
2020-07-09, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1

Jeg tror de kjørte AEH til et sted i nærheten og at hettemannen returnerer til åstedet for å se om planken de la foran døren var flyttet på.

For GM betyr det at det ikke var satt opp veisperringer og at trinn 2 i flukten kunne starte.

Hensikten med dette er å forskyve tidslinjen med 2t og rømme videre i en rød bil som skiller seg fra den sølvgrå de brukte på åstedet noe som vanskeliggjør en etterforskning for politiet,

Detta är fullt möjligt, det kan man tro på.
Citera
2020-07-09, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg tenker det kanskje var vel så mye på grunn av Lillehammer-investeringene.
Han risikerte mye, og trengte kanskje litt ekstra likviditet som "backup".

At han nå i ettertid sier han fikk panikk og var redd for å bli kastet ut, høres mer
ut som om han prøver å gjøre seg til et potensielt offer. Om det i tillegg er for å
forsøksvis gi et "formildende" inntrykk av egen person for å svekke mistanke, kan
jeg ikke svare på. Men det virker litt påfallende, for å være ærlig. Det er jo ganske
åpenbart at økonomisk sett har han sittet i førersetet hele veien.

Med den ektepakten fremstår han jo mer som en føydalherre enn en ektemann.

TH er typen som går igennom alle kvitteringer. Alle innkjøp måtte nok godkjennes av husets sjef.
Citera
2020-07-09, 09:56
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1

Fin skisse. Men hvis det var slik, ville de ikke vært hissigere på pengene i ettertid?
Jeg antar teorien din støtter eksterne, ekte kidnappere og at TH ikke er involvert.

Jeg for min del mener BMW-tipsene må være sjekket ut av saken.

Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
TH er typen som går igennom alle kvitteringer. Alle innkjøp måtte nok godkjennes av husets sjef.

Antagelse eller vet du dette sikkert?

Om det stemmer, rimer det ikke med en ektemann som er redd for å bli husløs.

Det hadde vært noe annet dersom han bare var en arbeidsløs døgenikt, og det var
madammen som hadde inntekten og holdt hjulene i gang. Nei, den "panikken" tror
jeg dessverre ikke mye på.
Senast redigerad av Svartediket 2020-07-09 kl. 10:01.
Citera
2020-07-09, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

Antagelse eller vet du dette sikkert?

Om det stemmer, rimer det ikke med en ektemann som er redd for å bli husløs.

Det hadde vært noe annet dersom han bare var en arbeidsløs døgenikt, og det var
madammen som hadde inntekten og holdt hjulene i gang. Nei, den "panikken" tror
jeg dessverre ikke mye på.

En antagelse, basert på ektepakten, og det som har fremkommet, løgner, funn av skilsmisse papir t.ex. Ektepakten var nok for å ta kontroll på sin fru. Hevn.
Citera
2020-07-09, 10:59
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettsko72
Men det är det med all säkerhet inte!
Det är inte TH som är den mystiska mannen.

2:08 - https://www.tv2.no/a/11527993
Mystiska mannen har bruna/ljus bruna byxer. Sitter tight runt låret. Man kan se att den mystiska mannen har grövre lår än vad TH har.

00:26 - https://www.nrk.no/norge/tom-hagen-matte-avbryte-mote-med-politiet-1.15038876
TH har blå/mörkblå fladriga byxer. Kan tydligt se smalare lår än den mystiska mannen har.

Så det är med all säkerhet inte TH på den videon.
Man kan ikke bedømme lårene ut fra disse bildene, det er tydelig andre benklær under buksene til Hettemannen.

Jeg synes også det er vel vågalt av TH å gå over Metro foran kamera i dagslys, men han slår i så fall to fluer i en smekk:

1. Får full kontroll over situasjonen på åstedet.

2. Stager en kidnapper ved Metro.
Citera
2020-07-09, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Man kan ikke bedømme lårene ut fra disse bildene, det er tydelig andre benklær under buksene til Hettemannen.

Jeg synes også det er vel vågalt av TH å gå over Metro foran kamera i dagslys, men han slår i så fall to fluer i en smekk:

1. Får full kontroll over situasjonen på åstedet.

2. Stager en kidnapper ved Metro.

Hvis dette virkelig er TH så er videokvaliteten mer enn god nok til å avsløre ham på ganglaget, men kanskje ikke godt nok som fellende bevis? Kan isåfall hende at det er dette opptaket som har gitt politiet blod på tann og som gjør at fokuset er der det er. Det med å etterlyse vedkommende er da en obligatorisk del av utelukkingsprosessen, som er viktig å dokumentere i en rettssak.
Citera
2020-07-09, 11:48
Medlem
Legokatts avatar
Ut fra videoer av "Hettemannen" holder jeg det åpent at det kan være en dame. Er det noen antydninger til p*upp der? Vil si det er 50/50 mellom at det er mann eller dame.
Litt spinkel benbygning - særlig bena. Kan benytte tykke genser på overkropp

Ellers drar personen høyrebenet litt ut til høyre side i ganglaget - tyder på en litt eldre person/noen som har hatt en skade/stiv i hoften/lyskeskade/noen som har løpt en del
Benytter skjerf/høyhalset genser hvit/beige
Raske hodebevegelser - god reaksjon

Vil anslå at personen er mellom 40-50 år
Tenker at høyde er rundt 170-175
(sko kan gjøre at personen virker høyere en den virkelig er)
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-09 kl. 12:01.
Citera
2020-07-09, 11:49
Medlem
Svartedikets avatar
Er det forresten noen som har lyktes i å se videoklippene på nytt?

Det virker som om de er tatt ned, både fra DB og VG sine artikler.
Man får bare se reklamer nå, når selve videoen skal komme går
den automatisk til ny reklame. Utrolig irriterende, jeg hadde
tenkt å bruke video screen capture for å få dem lastet ned.

Citera
2020-07-09, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud
Jeg har sagt at man kan se at han er en P bare utifra de opplysningene man har, og jeg har gått i detalj rundt dette. Han er gjerrig og unner ikke noen noe godt, han er kontrollerende, voldelig, manipulerende, spiller på samvittighet, og at annen info som jeg har, bekrefter dette, og også oppfyller flere andre kriterier på sjekkliste for P. At du vil kalle dette for hersketeknikk bare fordi at du ikke tror på meg, det får stå for din regning.
Jeg prøver ikke å etablere noe, og jeg bryr meg heller ikke om alle andre kaller han for det eller ikke, og det stemmer ikke at jeg etterspør kilder hele tiden.
Du skriver at mange har bedt meg dempe meg, men det stemmer heller ikke, det er bare en person som har gjort det, og det er Akershus. Hun tok det tydeligvis veldig personlig at jeg sier at han er en P. Du skriver at det kan være rimelig ødeleggende hvis jeg kaller han en P, okei, så at man kaller han en drapsmann, det er helt greit da?
Hvis du har tenkt å ha en langvarig diskusjon om dette med P, får du ta PM, da de fleste har fått med seg dette, og det bare blir gjentakende og kjedelig.

Ang profil. Om man er utestengt for brudd på regel 1.06, noe som skal svært lite til, så betyr ikke det at det er feil å kalle TH for P. Ingen av mine innlegg om TH og P, har blitt slettet.
Regel 1.06 er den mest brutte regelen, en regel som du faktisk selv har brutt i ditt innlegg til meg.

Grunnen til at dette blir "gjentakende og kjedelig", skyldes jo at du deler ut personlighetsforstyrrelser/diagnoser i hytt og pine. Jeg kan ta det med teskje; Det kan godt være at TH har disse personlighetsforstyrrelsene/diagnosene. Men dette VET hverken du, eller andre i gruppa. Det er selvfølgelig noe helt annet å si "mye tyder på at TH er psykopat", eller man kan antyde at TH har narsissistiske trekk. Men du VET. Og ut fra ca 10 års erfaring fra Flashback, kan jeg si at mange har tatt feil. Både når det gjelder bastante oppfatninger om skyldspørsmål, men også med å fjerndiagnostisere personer man aldri møtt. Bakgrunnen for dine uttalelser er kun basert på rykter og sladder. Du er så bastant i dine meninger, da må også tåle kritikk, uten å ta det personlig.

Hvis en person er dømt for mord, så er det selvfølgelig helt kurant å kalle vedkommende morder. Man kan selvfølgelig diskutere om noen er "drapsmann", men man kaller ikke vedkommende "drapsmann", før denne er dømt. Og for å rydde eventuell tvil av veien: Fjerndiagnostisering og forhåndsdømming tar jeg avstand fra . Dette har IKKE noe å gjøre med TH. Jeg har hatt samme oppfatning i mer enn 40 år.
Citera
2020-07-09, 12:02
Medlem
Dp
Senast redigerad av Akershus 2020-07-09 kl. 12:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in