2020-07-09, 21:37
Medlem
Vi är ett u-land. Bugg i systemet har gett felaktig coronastatistik.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/bugg-i-systemet-har-gett-felaktig-coronastatistik
Citera
2020-07-09, 21:50
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/bugg-i-systemet-har-gett-felaktig-coronastatistik

Jadu, en "bugg"..
Citera
2020-07-09, 21:51
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jodå. Det finns(fanns?) tidigare en hostmedicin som har väldigt populär bland missbrukare. Den innehöll morfin. Funkade utmärkt på många sätt. Livet blev mycket lättare.
Cocillana-Etyfin innehåller även mindre mängd alkohol. Vet inte varför om endast morfinet skulle vara the thing för hostan. Smakar fan gör det. Hade hellre valt att coronahosta livet ur mig än att dricka den.
Citera
2020-07-09, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Jag bryr mig inte om det inte är en influensa. Jag tittar på dödssiffrorna. Det dog 600 000 förra året i influensa. Dör det inte mer än en miljon iår av Fake-vid-19 så är det lika (o)farligt som en influensa.

Varför lär du dig aldrig att vi har 600 000 döda i influensa när vi lever som vanligt.
Vad tror du hade hänt om hela världen levt på som vanligt när corona kom??
Vi har ju redan 550 000 döda med ett par 100 000 i överdödlighet som inte registrerats. 1 miljon blir det alltså enkelt på ett år.
Trots då som sagt alla åtgärder.
Citera
2020-07-09, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jodå. Det finns(fanns?) tidigare en hostmedicin som har väldigt populär bland missbrukare. Den innehöll morfin. Funkade utmärkt på många sätt. Livet blev mycket lättare.
Hjälpte det mot hosta också?
Citera
2020-07-09, 21:54
Medlem
Citat:
Känns bra att höra att folk ryckte in då Italien låg nere. Någon svensk, läkare utan gränser eller liknande?
Såna halvblatteländer klarar aldrig av nåt själv.
Här märkte vi knappt av det.
Citera
2020-07-09, 21:57
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag kan inte läsa hela, eftersom det är en betalartikel. Men hur eller hur, så rekommenderas munskydd i Danmark. Då ska väl inte Skånes smittskyddsläkare gå ut och säga, att skåningar som reser in i Danmark ska skita i munskydd??? Det är både respektlöst, farligt vad smittspridningen i Danmark beträffar, och skadligt för framtida relationer mellan Sverige och Danmark.

Det känns ofta, som att dessa "smittskyddsläkare" gör mer skada än nytta...
Jag har några fria artiklar kvar så jag kan citera lite. Det är inte så dramatiskt faktiskt
"Det finns inga större skillnader i de förhållningsregler i coronatid som kungjorts av smittskyddsmyndigheterna i Danmark och Sverige. Därför ser Eva Melander det som viktigast att svenska Danmarksresenärer uppträder på samma sätt i Köpenhamn som de annars gör i Malmö, Lund eller Helsingborg.
Men hon tillägger att det finns skillnader.
– Man har ett ansvar att hålla sig uppdaterad kring vilka regler som gäller i Danmark, säger hon."
"Råden är identiska med dem som Folkhälsomyndigheten utfärdat i Sverige. Det gäller att tvätta händerna ofta, att undvika handslag, kindpussar och kramar, att hålla avstånd (minst en meter) och be andra visa hänsyn, att hosta eller nysa i armveck eller pappersservett samt att vara noga med städning och rengöring.
Det som skiljer är dock att Danmark har ett förbud mot folksamlingar på mer än 100 personer (i Sverige gäller 50 personer) samt att det på Kastrups flygplats är obligatoriskt att bära munskydd."
"Hon råder inte heller svenska besökare i Danmark att använda handsprit på krogen eller munskydd på tåget.
– Nej, man behöver inte sprita glasen på restaurangen och man behöver inte ha munskydd, säger hon."
https://www.sydsvenskan.se/2020-07-09/raden-infor-danmarksresan-tvatta-handerna-hall-avstand-och
Citera
2020-07-09, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Jadu, en "bugg"..

Endast lågbegåvade trodde på riktigt att mortaliteten på iva skulle sjuka från 34% till 4%.
Eller möjligtvis djupt troende..dvs samma grupp
Citera
2020-07-09, 22:00
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:

"Vi kan bara beklaga, det är otroligt olyckligt."

Åtminstone erkänner de misstaget och lovar att det inte ska ske igen.

Skulle vilja se Tegnell träda fram och säga:

Jag är bedrövad och så oerhört ledsen att vi har hanterat den här pandemin så illa i landet. Som statsepidemiolog tar jag på mig det fulla ansvaret och mina tankar går till de över 5 000 som har dött och de tiotusentals som riskerar kroniska skador efter tillfrisknandet.

Jag har bett om att bli enledigad från min tjänst med omedelbar verkan och hoppas att jag en dag kan få förlåtelse från de som har drabbats så hårt.
Citera
2020-07-09, 22:01
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Övriga nordiska länder har ingen anledning att frisera siffrorna.

Det har Sverige...

Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Varför lär du dig aldrig att vi har 600 000 döda i influensa när vi lever som vanligt.
Vad tror du hade hänt om hela världen levt på som vanligt när corona kom??
Vi har ju redan 550 000 döda med ett par 100 000 i överdödlighet som inte registrerats. 1 miljon blir det alltså enkelt på ett år.
Trots då som sagt alla åtgärder.

Nu riskerar miljoner barn att dö i svält istället pga alla jävla åtgärder som räddat säkert några hundratusen halvdöda 90+. Vilken vågskål tycker du väger tyngst? Bara att inse att konsekvenserna utav jordens ledares panik kommer att kosta miljoner och åter miljoner liv. För jävligt, och tillika tragiskt att ni alarmister inte har vett att förstå detta.
Citera
2020-07-09, 22:04
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Jag tror att det blir en andra våg till hösten så fort vi börjar vistas mer inomhus. Dock mildare än i våras (så till vida att inte lika många kommer dö). Dock kommer många må rejält skit och kommer kosta samhället multum.
Förbudet för större sammankomster kommer nog inte hävas förrän tre månader efter vaccin distribuerats (om det händer) eller smittan kvästs till grannländers nivåer.
Räknar kallt med en skittrist höst/vinter/vår.

Jag tror tyvärr du kommer få rätt beträffande hur smittan utvecklas under hösten och vintern. Det gäller nog att folk håller i det här med social distans så långt det bara är möjligt.
Citera
2020-07-09, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Cocillana-Etyfin innehåller även mindre mängd alkohol. Vet inte varför om endast morfinet skulle vara the thing för hostan. Smakar fan gör det. Hade hellre valt att coronahosta livet ur mig än att dricka den.

Det går inte att dricka sig full... testade ;-)

Om du någonsin drabbas av lunginflammation (hoppas inte det) då kommer du nog att skita i smaken och dricka så mycket du får av denna. Corona-hostan är en västanvind i jämförelse med lunginflamationshostan. Eller kikhostan..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in