2020-07-09, 20:58
Medlem
c19.se står just nu i 5532 avlidna och anger detta att vara 17 nya

platz.se står i 5533 avlidna totalt och det anges vara 16 nya döda.

Ganska samstämmigt men det skiljer på intagna på IVA. Där anger platz.se 110 medan c19.se säger det är 100 intagna. Det ser ut som uppskattade siffror.

33 personer mer än officiell statistik på avlidna är en sänkning och därför "tippar" jag att antalet avlidna i morgon officiellt är under 18 personer. Fredagar är sällan höga siffror, skall vi säga 11 eller 12 nya döda?
Citera
2020-07-09, 21:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Ganska samstämmigt men det skiljer på intagna på IVA. Där anger platz.se 110 medan c19.se säger det är 100 intagna. Det ser ut som uppskattade siffror.

33 personer mer än officiell statistik på avlidna är en sänkning och därför "tippar" jag att antalet avlidna i morgon officiellt är under 18 personer. Fredagar är sällan höga siffror, skall vi säga 11 eller 12 nya döda?
Dom låg närmare varandra tidigare idag men platz har nog inte med kvällens rapporterade minskning från IVA i Stockholm.
Citera
2020-07-09, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Detta är ju mord!
I går var tydligen en finlänsk sjuksköterska i finsk TV och berättade om sin tid i Sverige där hon jobbat med äldre coronasjuka i Stockholm. Hon sade att de i princip förgiftade patienterna till döds med höga morfindoser, hennes etik sade stopp och hon åkte tillbaks till Finland.
https://twitter.com/BirgerNygard/status/1280783148079624192

Skandal att detta sker hela tiden i Sverige.

Men han kommer undan hela tiden, han borde åtalas.

https://twitter.com/suzanneforsstrm/status/1281154199083012097
Fungerar inte morfin som hostmedicin?
Citera
2020-07-09, 21:16
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
https://www.dailymail.co.uk/news/article-8505699/Swedens-coronavirus-death-rate-falling-faster-UKs.html

Brittisk media skriver att det dödstalen faller snabbare i Sverige än i UK trots att vi inte hade lockdown. Kommentarerna till artikeln är stor humor
Läser relativt mycket utländsk media och får intrycket att samtliga länders medborgare är upprörda över sin egen regerings agerande i våras alldeles oavsett nuvarande situation.

En av kommentatorerna skriver att de låga dödstalen beror på att de som ska registrera har semester. Så tror jag också att det är. De låga dödstal som registreras nu är helt enkelt de enda som hinns med när folk är lediga. Det blir som en helg hela sommaren.
Citera
2020-07-09, 21:23
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Jag bryr mig inte om det inte är en influensa. Jag tittar på dödssiffrorna. Det dog 600 000 förra året i influensa. Dör det inte mer än en miljon iår av Fake-vid-19 så är det lika (o)farligt som en influensa.

Hur kan du veta att det endast kommer att dö 600 000 av COVID 19? Om du har kollat läget så borde se att det i USA, Brasilien, Indien och Ryssland så finns det just nu ingen nedsänkning av antalet smittade eller döda.

Naturligtvis så kommer många fler dö av COVID-19 under det närmaste året.

Kommer att komma ihåg ditt inlägg och påminna dig när vi har miljontals döda!
Citera
2020-07-09, 21:25
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Så länge inte pizzabagaren hostade över pizzan när han la den i kartongen.

Stor att det finns stor risk att pizzabagaren hostar och gör annat över pizzan så att du får COVID-19.
Citera
2020-07-09, 21:27
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Detta:

”En andra våg av coronavirussmitta kommer troligen under hösten, enligt statsepidemiolog Anders Tegnell.
Sverige har dock ”goda möjligheter” att hålla smittspridningen nere.
– Nu är ju ganska många i Sverige immuna och vi kommer ju hålla igen, och vi har ju också lärt oss mycket om den här sjukdomen, säger statsepidemiologen.”

Många immuna och vi kommer att hålla igen? Nä, nu ser vi ju hur de yngre beter sig med fester i Båstad osv. Det är väl inte att hålla igen, eller?

Men det skulle inte komma någon andra våg av COVID-19 enligt experterna? Så vad gör vi nu!
Citera
2020-07-09, 21:28
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Jag bryr mig inte om det inte är en influensa. Jag tittar på dödssiffrorna. Det dog 600 000 förra året i influensa. Dör det inte mer än en miljon iår av Fake-vid-19 så är det lika (o)farligt som en influensa.

Hur kan du säga att det bara dör totalt en miljon av COVID-19? Är du professor eller någon annan typ av expert som har total insyn av hur COVID-19 funkar?
Citera
2020-07-09, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittfittan
Fungerar inte morfin som hostmedicin?

Jodå. Det finns(fanns?) tidigare en hostmedicin som har väldigt populär bland missbrukare. Den innehöll morfin. Funkade utmärkt på många sätt. Livet blev mycket lättare.
Citera
2020-07-09, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Läkare från Cuba (de har högt anseende), amerikanska NGOs, läkare från Albanien (grannland), Tyskland tog emot patienter från Italien. Fanns även folk från andra länder där.
Italien har goda relationer till omvärlden och deras ambassadörer jobbade arselet av sig för få hjälp med sjukvårdsmaterial.

Känns bra att höra att folk ryckte in då Italien låg nere. Någon svensk, läkare utan gränser eller liknande?
Citera
2020-07-09, 21:35
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Detta var en ny studie från England.

Med samma slutsats...
Citera
2020-07-09, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Och på presskonferensen sa de under 100 IVA. Intensivvårdregistret säger 90.
Som vanligt rapporteras allt hipp som happ. Olika regioner rapporterar olika dagar, dagar som ändras då och då och frekvensen är variabel den med. Olika sidor som an inte vet var de tar datan ifrån. Inte lätt att analysera sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in