2020-07-09, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Et sentralt spørsmål for politiet er om den eller de som var på åstedet har forsøkt å skjule eller dekke over spor - og i så fall hvorfor?

Jeg tenker at om den eller de GM som var på åstedet har forsøkt å skjule eller dekke over spor, så kan årsaken ha vært at den/de GM forsto at sporene kunne vise at AE ble hardt skadet under angrepet. Så GMs tanke bak å vaske bort slike spor kan ha vært at:
- GM trodde at det ville øke GMs sjanser til å få lurt TH til å tro at AE ble tatt godt vare på av GM
- og at GM trodde at det ville øke GMs sjanser til å få lurt TH til å tro at AE ville bli sluppet fri av GM
- og at GM trodde at det ville øke GMs sjanser til å få lurt TH til å betale løsepengene.
Kan være en mulighet for det. For meg ser det ut som en lang indisierekke som ikke vil holde i retten. Det måtte være den eneste grunnen, og sikkert et av flere argumenter som kan brukes av Holden. Bevis er det ikke. Helt ærlig tror jeg ikke ekte kidnappere hadde giddet vaske vekk blod. Pengene burde ikke kommet tregere inn på konto hvis de skrev hun var skadet.
Senast redigerad av Gubbanoa 2020-07-09 kl. 21:14.
Citera
2020-07-09, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Blodsporene i trappen kan være gamle og vasket av AEH selv, på badet kan det være at blodsølet er såpass omfattende at de prøver å skjule mengden for ikke TH skal tro hun er drept.
Det er mulig at det var slik.
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Jeg ser den, men at det mangler vaskebøtte kan være unaturlig for en som AE. Ikke alle som bruker Swiffer.
Hvis GM vasket på badet for å skjule spor for å lure TH til å tro at AE ikke var hardt skadet eller drept, så er det logisk at GM tok med seg vaskebøtten (som ville inneholdt spor fra vaskingen og biologiske spor fra AE).
Citera
2020-07-09, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud
Vær snill...
Du beviser med all tydelighet at du ikke forstår hvordan hypoteser utprøves, ei har du heller intellekt til å forstå hva diskusjonen går ut på.

Jeg synes du kan starte en egen ekkokammertråd for alle som er enig i THs skyld, så slipper du å forstyrre oss som er villige til å se på alle sider av saken.
Citera
2020-07-09, 21:17
Medlem
Citat:
Du beviser med all tydelighet at du ikke forstår hvordan hypoteser utprøves, ei har du heller intellekt til å forstå hva diskusjonen går ut på.

Jeg synes du kan starte en egen ekkokammertråd for alle som er enig i THs skyld, så slipper du å forstyrre oss som er villige til å se på alle sider av saken.
Det som er interessant her er hva det kommer ut av indisierekken i en eventuell rettssak. Jeg tror han blir varetektsfengslet på nytt, men at de vil slite i en rettssak.
Citera
2020-07-09, 21:18
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Hvis GM vasket på badet for å skjule spor for å lure TH til å tro at AE ikke var hardt skadet eller drept, så er det logisk at GM tok med seg vaskebøtten (som ville inneholdt spor fra vaskingen og biologiske spor fra AE).

Skulle ingen liksom legge merke til at den var borte, da?

Fraværet av bøtten indikerer spor som måtte vaskes bort like mye som om den skulle blitt igjen på åstedet med (usynlige for det blotte øyet) spor i seg.

Den eneste fordelen med å fjerne den er å kjøpe seg tid, og det er et gjennomgangstema med mye av det rare vi ser i denne saken, ting og tang som blir gjort for å kjøpe seg tid og sende politiet ut på villspor mens de virkelige sporene blir kalde.
Citera
2020-07-09, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Virker litt rart om angivelige kidnappere tok med seg husets bøtter og lastet de opp i bilen før de dro.
Hva annet tok de med? Notatbøkene? Husnøkkelen? Andre ting?

Ja, ikke sant..
Nei, listen blir bare som sagt lengre og lengre.
En slik merkelig ting kan kanskje bortforklares med et eller annet.
Men nå er det: manglende notatbøker, slettede oppringninger på hans telefon, vaskebøtte som er borte, og at han har fornektet skilsmisse samtidig som at politiet har funnet skilsmissepapirer.
De er perioder av arbeidsdagen hans som de ikke kan gjøre rede for. Og det er flere av hans forklaringer som ikke henger på greip uten at de vil utdype dette.
Citera
2020-07-09, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Skulle ingen liksom legge merke til at den var borte, da?

Fraværet av bøtten indikerer spor som måtte vaskes bort like mye som om den skulle blitt igjen på åstedet med (usynlige for det blotte øyet) spor i seg.

Den eneste fordelen med å fjerne den er å kjøpe seg tid, og det er et gjennomgangstema med mye av det rare vi ser i denne saken, ting og tang som blir gjort for å kjøpe seg tid og sende politiet ut på villspor mens de virkelige sporene blir kalde.
Det kan hende at GM ikke trodde at TH ville legge merke til at en vaskebøtte var forsvunnet. GM visste nok heller ikke at GM fjernet den eneste vaskebøtten som fantes i huset.

At GM fjernet den eneste vaskebøtten som fantes i det huset, kan tyde veldig sterkt på at GM ikke hadde full oversikt over hva som fantes i huset. Hvis TH hadde vært GM hadde han selvsagt sørget for at det var flere vaskebøtter i huset slik at politiet slapp å stusse på at det ikke fantes en eneste vaskebøtte i huset.
Citera
2020-07-09, 21:24
Medlem
Rhingarikis avatar
https://www.abcnyheter.no/nyheter/no...-som-livsbevis

Ny sak på ABC nyheter i kveld.
Citera
2020-07-09, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Det som er interessant her er hva det kommer ut av indisierekken i en eventuell rettssak. Jeg tror han blir varetektsfengslet på nytt, men at de vil slite i en rettssak.
Jeg regner med at alle de bevisene vi har blitt kjent med har vært prøvd ut for retten.

Jeg synes det er synd at han ikke ble fengslet så politiet fikk fullført den planen de hadde, nå sprakk bare saken i offentligheten.

Jeg tar meg i å tro at retten slapp fri kong Salomo, der der ville ha fengslet Jørgen hattemaker.
Citera
2020-07-09, 21:26
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud
Det kommer fram det ene etter det andre nå. Blod som er vasket bort. Vaskebøtte som er borte. I tillegg mangler det samtaler fra hans logg. Kan jo tyde da på at det er affekt? Eller så er dette med manglende vaskebøtten en feil som er begått. Hvis det hadde vært grundig planlagt, så hadde han kjøpt inn en vaskebøtte til dette formålet. Ser ihvertfall ikke for meg at kidnappere skulle finne fram vaskebøtte og tue. Ser temmelig kjørt ut for TH nå.
Är övertygad att det är ett dråp i affekt. Men, det är vanskligt att komma förbi samtalen på morgonen och sproxskorna..
Citera
2020-07-09, 21:29
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Det kan hende at GM ikke trodde at TH ville legge merke til at en vaskebøtte var forsvunnet. GM visste nok heller ikke at GM fjernet den eneste vaskebøtten som fantes i huset.

At GM fjernet den eneste vaskebøtten som fantes i det huset, kan tyde veldig sterkt på at GM ikke hadde full oversikt over hva som fantes i huset. Hvis TH hadde vært GM hadde han selvsagt sørget for at det var flere vaskebøtter i huset slik at politiet slapp å stusse på at det ikke fantes en eneste vaskebøtte i huset.

Jeg tror rett og slett at GM ikke har kunnet forestille seg i sine villeste fantasier at politiet ville bry seg om, eller finne ut, at en vaskebøtte fra huset var borte.

Det er nettopp slike detaljer som feller GM som tror de er så smarte selv og undervurderer politiet.
Citera
2020-07-09, 21:30
Bannlyst
Citat:
Jeg regner med at alle de bevisene vi har blitt kjent med har vært prøvd ut for retten.

Jeg synes det er synd at han ikke ble fengslet så politiet fikk fullført den planen de hadde, nå sprakk bare saken i offentligheten.

Jeg tar meg i å tro at retten slapp fri kong Salomo, der der ville ha fengslet Jørgen hattemaker.

Dette er nok beviser som de har funnet ut av den tiden han satt i varetekt. De sa jo at de hadde funnet beviser som styrker mistanken mot TH. Disse bevisene har jo ikke blitt presentert for retten enda. Men snart ryker han inn igjen, og denne gangen kommer han ikke ut etter en uke.
Senast redigerad av Orderud 2020-07-09 kl. 21:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in