2020-07-09, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Grunnen til at dette blir "gjentakende og kjedelig", skyldes jo at du deler ut personlighetsforstyrrelser/diagnoser i hytt og pine. Jeg kan ta det med teskje; Det kan godt være at TH har disse personlighetsforstyrrelsene/diagnosene. Men dette VET hverken du, eller andre i gruppa. Det er selvfølgelig noe helt annet å si "mye tyder på at TH er psykopat", eller man kan antyde at TH har narsissistiske trekk. Men du VET. Og ut fra ca 10 års erfaring fra Flashback, kan jeg si at mange har tatt feil. Både når det gjelder bastante oppfatninger om skyldspørsmål, men også med å fjerndiagnostisere personer man aldri møtt. Bakgrunnen for dine uttalelser er kun basert på rykter og sladder. Du er så bastant i dine meninger, da må også tåle kritikk, uten å ta det personlig.

Hvis en person er dømt for mord, så er det selvfølgelig helt kurant å kalle vedkommende morder. Man kan selvfølgelig diskutere om noen er "drapsmann", men man kaller ikke vedkommende "drapsmann", før denne er dømt. Og for å rydde eventuell tvil av veien: Fjerndiagnostisering og forhåndsdømming tar jeg avstand fra . Dette har IKKE noe å gjøre med TH. Jeg har hatt samme oppfatning i mer enn 40 år.

Jeg også tror at TH er en P, skal du kjefte på meg også da
Citera
2020-07-09, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrielle
Spor etter blodvask:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...etter-blodvask
"Politiet mener noen har forsøkt å vaske bort blod fra Anne-Elisabeth Hagen på åstedet. I avhør har Tom Hagen fått spørsmål om vaskerutiner."
Ja. Hva slags "kidnappere" skulle det være som vasket bort blodspor fra offeret?? Alle må jo forstå at det er det reneste sprøyt.
"Et sentralt spørsmål for politiet er om den eller de som var på åstedet har forsøkt å skjule eller dekke over spor - og i så fall hvorfor?"
TH (og familien) har vært avhørt om vaskerutinene.
"I avhøret vil politiet vite hvor ofte hun vasket – og om vaskerutinene hadde endret seg noe det siste året.

Blodvaskingen i Sloraveien 4 er blant indisiene politiet har hatt på at Anne-Elisabeth Hagen ble utsatt for en voldshandling som kan ha ført til døden, allerede den dagen hun ble fjernet fra sitt hjem."
Det fantes ingen vaskebøtte i huset i Sloraveien.
"Politiet har stilt spørsmål ved hvorfor det ikke var en eneste vaskebøtte i huset, da de startet sine undersøkelser. Politiet har blant annet undersøkt om denne manglende bøtten kan ha blitt brukt i en opprydding på åstedet, får VG opplyst."
Det er mye som peker mot husets herre her.

Kilde: VG i dag, 09. juli 2020.
Lørenskog-saken: Politiet mener de har funnet spor etter blodvask
Citera
2020-07-09, 20:57
Medlem
Derav vannprøvene i Slorave**n.
Citera
2020-07-09, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Stemmer, PAS jobber jo for TH og VE. Og denne klubben skal ha sine kriminelle forbindelser

Blir jo helt tullete å blande en ishockeyklubb inn i dette, hva skulle klubbens motiv liksom være ?

Pengenød var det iallefall ikke så lenge de ikke var eller er interessert i penger.

Helt bånn i bøtta den teorien der.
Citera
2020-07-09, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
"Politiet mener noen har forsøkt å vaske bort blod fra Anne-Elisabeth Hagen på åstedet. I avhør har Tom Hagen fått spørsmål om vaskerutiner."
Ja. Hva slags "kidnappere" skulle det være som vasket bort blodspor fra offeret?? Alle må jo forstå at det er det reneste sprøyt.
"Et sentralt spørsmål for politiet er om den eller de som var på åstedet har forsøkt å skjule eller dekke over spor - og i så fall hvorfor?"
TH (og familien) har vært avhørt om vaskerutinene.
"I avhøret vil politiet vite hvor ofte hun vasket – og om vaskerutinene hadde endret seg noe det siste året.

Blodvaskingen i Sloraveien 4 er blant indisiene politiet har hatt på at Anne-Elisabeth Hagen ble utsatt for en voldshandling som kan ha ført til døden, allerede den dagen hun ble fjernet fra sitt hjem."
Det fantes ingen vaskebøtte i huset i Sloraveien.
"Politiet har stilt spørsmål ved hvorfor det ikke var en eneste vaskebøtte i huset, da de startet sine undersøkelser. Politiet har blant annet undersøkt om denne manglende bøtten kan ha blitt brukt i en opprydding på åstedet, får VG opplyst."
Det er mye som peker mot husets herre her.

Kilde: VG i dag, 09. juli 2020.
Lørenskog-saken: Politiet mener de har funnet spor etter blodvask
Blodsporene i trappen kan være gamle og vasket av AEH selv, på badet kan det være at blodsølet er såpass omfattende at de prøver å skjule mengden for ikke TH skal tro hun er drept.
Citera
2020-07-09, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
VG: Politiet mener de har funnet spor etter blodvask
Politiet mener noen har forsøkt å vaske bort blod fra AEH på åstedet.
Politiet har blant annet vært opptatt av noen bloddråper som ble funnet på veggen i en av trappene. Det er brukt store ressurser på å analysere og fortolke funnet, og VG får opplyst at de krimtekniske analysene kan tyde på at blodet er forsøkt vasket bort.

VG får opplyst at politiet også etterforsker om andre spor er forsøkt tørket eller vasket bort på toalettet i første etasje, hvor de mener AEH kan ha blitt utsatt for en kriminell handling.

Et sentralt spørsmål for politiet er om den eller de som var på åstedet har forsøkt å skjule eller dekke over spor - og i så fall hvorfor?[
Etter det VG får opplyst har politiet forsøkt å rekonstruere hvor og hvordan AEH kan ha blitt drept, på bakgrunn av de ulike sporene som finnes i boligen.

I tillegg har politiets etterforskning avdekket at det skal mangle en vaskebøtte fra 1.etasje i Sloraveien
.

Politiet har stilt spørsmål ved hvorfor det ikke var en eneste vaskebøtte i huset, da de startet sine undersøkelser.

Det kommer fram det ene etter det andre nå. Blod som er vasket bort. Vaskebøtte som er borte. I tillegg mangler det samtaler fra hans logg. Kan jo tyde da på at det er affekt? Eller så er dette med manglende vaskebøtten en feil som er begått. Hvis det hadde vært grundig planlagt, så hadde han kjøpt inn en vaskebøtte til dette formålet. Ser ihvertfall ikke for meg at kidnappere skulle finne fram vaskebøtte og tue. Ser temmelig kjørt ut for TH nå.
Citera
2020-07-09, 21:04
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
VG: Politiet mener de har funnet spor etter blodvask
Politiet mener noen har forsøkt å vaske bort blod fra AEH på åstedet.
Politiet har blant annet vært opptatt av noen bloddråper som ble funnet på veggen i en av trappene. Det er brukt store ressurser på å analysere og fortolke funnet, og VG får opplyst at de krimtekniske analysene kan tyde på at blodet er forsøkt vasket bort.

VG får opplyst at politiet også etterforsker om andre spor er forsøkt tørket eller vasket bort på toalettet i første etasje, hvor de mener AEH kan ha blitt utsatt for en kriminell handling.

Et sentralt spørsmål for politiet er om den eller de som var på åstedet har forsøkt å skjule eller dekke over spor - og i så fall hvorfor?[
Etter det VG får opplyst har politiet forsøkt å rekonstruere hvor og hvordan AEH kan ha blitt drept, på bakgrunn av de ulike sporene som finnes i boligen.

I tillegg har politiets etterforskning avdekket at det skal mangle en vaskebøtte fra 1.etasje i Sloraveien
.

Politiet har stilt spørsmål ved hvorfor det ikke var en eneste vaskebøtte i huset, da de startet sine undersøkelser.
At en vaskebøtte manglet mener jeg tyder på at fall i trappa ikke var planlagt - små bloddråper måtte vaskes bort for å ikke ødelegge for kidnappings-scenarioet

Hadde noen planlagt å dytte henne ned trappa, måtte de ha tenkt på at det kunne bli blodspor- de måtte være forberedt på å fjerne spor for å få det til å se ut som en kidnapping - de måtte ha hatt med seg utstyr for å kunne fjerne blodspor
Citera
2020-07-09, 21:05
Medlem
Et sentralt spørsmål for politiet er om den eller de som var på åstedet har forsøkt å skjule eller dekke over spor - og i så fall hvorfor?

Jeg tenker at om den eller de GM som var på åstedet har forsøkt å skjule eller dekke over spor, så kan årsaken ha vært at den/de GM forsto at sporene kunne vise at AE ble hardt skadet under angrepet. Så GMs tanke bak å vaske bort slike spor kan ha vært at:
- GM trodde at det ville øke GMs sjanser til å få lurt TH til å tro at AE ble tatt godt vare på av GM
- og at GM trodde at det ville øke GMs sjanser til å få lurt TH til å tro at AE ville bli sluppet fri av GM
- og at GM trodde at det ville øke GMs sjanser til å få lurt TH til å betale løsepengene.
Citera
2020-07-09, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Blodsporene i trappen kan være gamle og vasket av AEH selv, på badet kan det være at blodsølet er såpass omfattende at de prøver å skjule mengden for ikke TH skal tro hun er drept.
Jeg ser den, men at det mangler vaskebøtte kan være unaturlig for en som AE. Ikke alle som bruker Swiffer.
Citera
2020-07-09, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1

Vær snill...
Citera
2020-07-09, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud
Det kommer fram det ene etter det andre nå. Blod som er vasket bort. Vaskebøtte som er borte. I tillegg mangler det samtaler fra hans logg. Kan jo tyde da på at det er affekt? Eller så er dette med manglende vaskebøtten en feil som er begått. Hvis det hadde vært grundig planlagt, så hadde han kjøpt inn en vaskebøtte til dette formålet. Ser ihvertfall ikke for meg at kidnappere skulle finne fram vaskebøtte og tue. Ser temmelig kjørt ut for TH nå.

Virker litt rart om angivelige kidnappere tok med seg husets bøtter og lastet de opp i bilen før de dro.
Hva annet tok de med? Notatbøkene? Husnøkkelen? Andre ting?
Citera
2020-07-09, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Også en teori, jeg skal finne den statistikken til deg, men som sagt også en teori, som du sier er det kun den kryptokontoen som beviser at det var planlagt 6 mnd i forveien så vidt jeg vet.
Og jeg har aldri utelukket drap i affekt, det jeg har utelukket er planlagt drap.

Men drap i affekt, hvordan forklarer du at TH er registrert komme kjørende inn på arbeidsplassen med bilen sin. Du tenker da at han drepte henne før han dro på jobb, det finnes endel iallefall indikasjoner på at AEH var i live når han dro på jobb. Hvor pålitelig de er vet ikke jeg, men de er iallefall der.
Så hva er din forklaring om de? Jeg har sagt jeg utelukker ingenting, men lite tyder på at teorien din.stemmer men den som lever får se.

Ja, det er ikke egentlig en teori jeg har, bare et forslag jeg luftet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in