2020-07-09, 12:02
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Er det forresten noen som har lyktes i å se videoklippene på nytt?

Det virker som om de er tatt ned, både fra DB og VG sine artikler.
Man får bare se reklamer nå, når selve videoen skal komme går
den automatisk til ny reklame. Utrolig irriterende, jeg hadde
tenkt å bruke video screen capture for å få dem lastet ned.

Fant dem på Dagbladet.no
Citera
2020-07-09, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Ut fra videoer av "Hettemannen" holder det åpent at det kan være en dame. Er det noen antydninger til p*upp der? Vil si det er 50/50 mellom at det er mann eller dame.
Litt spinkel benbygning - særlig bena. Kan benytte tykke genser på overkropp

Ellers drar personen høyrebenet litt ut til høyre side i ganglaget - tyder på en litt eldre person/noen som har hatt en skade/stiv i hoften/lyskeskade/noen som har løpt en del [...]
Eller kanskje gått noen 10.000-metere på skøyter? Mange venstresvinger med fraspark fra høyrebeinet, som du beskriver...

Ja, det ser også ut som personen har bra med "lunger"😉 Men omtrent ingenting i denne saken er sånn som det ser ut som. Bortsett fra det ENESTE fakta vi vet med sikkerhet... AEH er borte og en skøyteløper er mistenkt.
Hata slumpen, har jeg lest noen ganger i denne tråden
Citera
2020-07-09, 12:09
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Det kan godt være at TH har disse personlighetsforstyrrelsene/diagnosene. Men dette VET hverken du, eller andre i gruppa. Det er selvfølgelig noe helt annet å si "mye tyder på at TH er psykopat", eller man kan antyde at TH har narsissistiske trekk.

(...)

Hvis en person er dømt for mord, så er det selvfølgelig helt kurant å kalle vedkommende morder. Man kan selvfølgelig diskutere om noen er "drapsmann", men man kaller ikke vedkommende "drapsmann", før denne er dømt. Og for å rydde eventuell tvil av veien: Fjerndiagnostisering og forhåndsdømming tar jeg avstand fra . Dette har IKKE noe å gjøre med TH. Jeg har hatt samme oppfatning i mer enn 40 år.

Veldig enig i dette. Diagnoser er det forbeholdt spesialister å stille, og selv for dem kan det
være utfordrende nok selv om de har kjenner personen det gjelder. Uansett er begrepet
"psykopat" noe man i nyere tid har beveget seg bort fra, og konsensus blant fagfolk later
til å være at det ikke fins én bestemt lidelse som passer til betegnelsen.

Det er uansett umulig for oss å vite hvordan en person vi ikke kjenner vil reagere på
de omstendighetene han befinner seg i. Det eneste som slår meg er at det i forhold
til regnskapstallene ikke later til å gå dårlig på forretningsfronten. Kan hende presset
gir ham ekstra fokus på businessen, ikke vet jeg. Mulig også han er iskald og uten
særlige følelser. Men altså ikke opp til oss å bedømme, egentlig.

Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Fant dem på Dagbladet.no

Og de spiller av fint? Kan være nettleseren min som k*ker det til.

Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Eller kanskje gått noen 10.000-metere på skøyter? Mange venstresvinger med fraspark fra høyrebeinet, som du beskriver...

Jeg har også tenkt på muligheten for at det er en skøyteløper.

Eller en sprangrytter..? De er vel kanskje litt mer hjulbeint?
Senast redigerad av Svartediket 2020-07-09 kl. 12:17.
Citera
2020-07-09, 12:14
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog

Ja, det ser også ut som personen har bra med "lunger"😉 Men omtrent ingenting i denne saken er sånn som det ser ut som. Bortsett fra det ENESTE fakta vi vet med sikkerhet... AEH er borte og en skøyteløper er mistenkt.
Hata slumpen, har jeg lest noen ganger i denne tråden
I og med at det er høyre ben kan det være skøyter, det kan også være lyskeskade pga fotball. Hvem vet😉
Citera
2020-07-09, 12:18
Medlem
Citat:
Er det forresten noen som har lyktes i å se videoklippene på nytt?

Det virker som om de er tatt ned, både fra DB og VG sine artikler.
Man får bare se reklamer nå, når selve videoen skal komme går
den automatisk til ny reklame. Utrolig irriterende, jeg hadde
tenkt å bruke video screen capture for å få dem lastet ned.

Her er det 2 videoer med hettemannen:
https://www.dagbladet.no/nyheter/her-gikk-hettemannen/72625768

1 video med hettemannen:
https://www.rb.no/mannen-som-meldte-seg-for-politiet-er-ikke-hettemannen/s/5-43-1337866

Her er video av Lue- og telefonmannen:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/KvJ6lG/frigir-film-fra-forsvinningsdagen-frykter-ektemannen-ble-holdt-under-oppsikt

Citat:

De spilles av fint her.
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-09 kl. 12:27.
Citera
2020-07-09, 12:25
Medlem
[quote=Akershus|72201600]
Citat:
Grunnen til at dette blir "gjentakende og kjedelig", skyldes jo at du deler ut personlighetsforstyrrelser/diagnoser i hytt og pine. Jeg kan ta det med teskje: Det kan godt være at TH har disse personlighetsforstyrrelsene/diagnosene. Men dette VET hverken du, eller andre i gruppa. Det er selvfølgelig noe helt annet å si "mye tyder på at TH er psykopat", eller man kan antyde at TH har narsissistiske trekk. Men du VET. Og ut fra ca 10 års erfaring fra Flashback, kan jeg si at mange har tatt feil. Både når det gjelder bastante oppfatninger om skyldspørsmål, men også med å fjerndiagnostisere personer man aldri møtt. Bakgrunnen for dine uttalelser er kun basert på rykter og sladder. Du er så bastant i dine meninger, da må også tåle kritikk, uten å ta det personlig. Du er veldig forutinntatt, et eksempel på det er at du kaller meg "hun". Er ikke så sikker på at kjerringa mi er enig med deg!

Hvis en person er dømt for mord, så er det selvfølgelig helt kurant å kalle vedkommende morder. Man kan selvfølgelig diskutere om noen er "drapsmann", men man kaller ikke vedkommende "drapsmann", før denne er dømt. Og for å rydde eventuell tvil av veien: Fjerndiagnostisering og forhåndsdømming tar jeg avstand fra . Dette har IKKE noe å gjøre med TH. Jeg har hatt samme oppfatning i mer enn 40 år.

Enig ang fjerndiagnostisering. Men nå vet vi jo ikke om det er det eller ikke. Anonymiteten i en sånn sak er selvfølgelig viktig, og ingen vet om brukere har kjennskap, men kan av naturlige grunner ikke dokumentere dette uten å sette anonymiteten i fare. Og husk at "vi er i Sverige nå" og her på FB er det reell ytringsfrihet, for alle, og ikke bare de med rett (PK) mening. Liker du ikke meninger du ikke selv har er du nesten på feil plass... Uten rykter og sladder er det ikke så mye å diskutere her. Politiet sier jo åpent at de har en mediestrategi, så det som kommer fra de får vi ta med en klype salt og heller ta imot det vi kan av info. Mange har lest alle 40.000 innleggene og gjort seg opp en mening om hvem som troller og hvem som har kjennskap. Ting har jo kommet frem her flere uker før det blir bekreftet i media...
Citera
2020-07-09, 12:30
Medlem
Citat:
Fin skisse. Men hvis det var slik, ville de ikke vært hissigere på pengene i ettertid?
Jeg antar teorien din støtter eksterne, ekte kidnappere og at TH ikke er involvert.

Jeg for min del mener BMW-tipsene må være sjekket ut av saken.

Politiet røper seg ved å møte opp i uniform, eller ved deres adferd på åstedet så kidnapperne forfølger ikke kravet.
Først når saken sprekker i mediene skjønner de at politiet ikke har spor etter dem så de prøver seg på krav.

Politiet sa ikke at de hadde sjekket ut BMWen og det tror jeg er fordi den har kjørt en løype med få kameraer uten mobil, nettopp for å unngå sporing.

Selvfølgelig er ikke TH involvert!

Kvitte seg med kona på denne måten er helt hinsides! - Bare se på alt peset han har fått.
Hvis hun hadde forsvunnet på fjellet under en tur med hunden, på et sted med et tarvelig helgestengt lensmannskontor ville saken ha fått mye mindre oppmerksomhet og langt mindre omfattende etterforskning.

Som kriminalitet er det ikke perfekt, men veldig nære.
De har etter 20 mnd ikke blitt tatt men fått ut 10 mill noe som er veldig vanskelig i dag.
Rane pengetransporter eller banker er blitt så og si umulig.
Citera
2020-07-09, 12:32
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Ja, du verden. Legg merke til datoen. Det handler om desember for 27 år siden. Det er så lenge at mange av dere har tilgode å oppleve det.

Kanskje det var dette som skjedde:

TH: – Jeg, er helt knust, du har jo løyet for meg.
AEH: – Ja, det er sant, men jeg angrer.
TH: – Jeg vet ikke om jeg våger å satse på dette.
AEH: – Jammen, jeg lover deg, jeg skal aldri være utro igjen. Jeg kommer aldri til å gå fra deg.
TH: – Men det har du sagt før.
AEH: – Men, denne gangen mener jeg det. OK, la oss lage en kontrakt da.
TH: – Vi har en kontrakt, vi er gift.
AEH: – Jammen, ta fra meg huset, da! La oss skrive en kontrakt som sier at jeg ikke får noenting om jeg går fra deg.

La oss starte ekteskapet med utpressinger, ekte kjærlighet det der..

Synes dette og alt annet du sier på forumet er tilbakestående..
Citera
2020-07-09, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
kan jo være mulig, men tror du han har brukt sprox-sko? er det riktig at sprox-skoene er avsatt ETTER den kriminelle handlingen er funnet sted eller er det kun spekulasjoner? det må være vanskelig å fastslå. Vet noen om trusselbrevet var brettet eller krøllet på noe vis eller om det var helt urørt papir? Hvis det var helt urørt papir kan ikke hettemannen være den som la papiret på plass.
Fotavtrykk fra en sprox-sko er funnet på åstedet og politiet hevder det er funnet biologiske spor som beviser at disse avtrykkene ble laget etter at Lisbeth ble utsatt for det som politiet mener at kan være et drap.(16:21)

Fra krimpodden her:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8mMB6x/paagripelsen-hoer-foerste-episode-i-krimpodden-om-loerenskog-saken-naa

Det ble også nevnt i krimpodden at spor på åstedet var todelt: Noen spor peker i retning av kidnapping (strips, brev, konvolutt) og andre spor kunne kobles til et mulig drap.

2 typer spor:
En type spor som viser hva som faktisk har skjedd, og en type spor som er plassert der for å villede.
Citera
2020-07-09, 12:50
Medlem
[quote=Lurenskog|72201820]
Citat:

Enig ang fjerndiagnostisering. Men nå vet vi jo ikke om det er det eller ikke. Anonymiteten i en sånn sak er selvfølgelig viktig, og ingen vet om brukere har kjennskap, men kan av naturlige grunner ikke dokumentere dette uten å sette anonymiteten i fare. Og husk at "vi er i Sverige nå" og her på FB er det reell ytringsfrihet, for alle, og ikke bare de med rett (PK) mening. Liker du ikke meninger du ikke selv har er du nesten på feil plass... Uten rykter og sladder er det ikke så mye å diskutere her. Politiet sier jo åpent at de har en mediestrategi, så det som kommer fra de får vi ta med en klype salt og heller ta imot det vi kan av info. Mange har lest alle 40.000 innleggene og gjort seg opp en mening om hvem som troller og hvem som har kjennskap. Ting har jo kommet frem her flere uker før det blir bekreftet i media...

Enig med deg i det meste. Og selvfølgelig skal vi spekulere og legge frem teorier, det er jo det som gjør diskusjonene interessante. Det jeg reagerer på er at noen VET. Man VET, og grunnlaget for skråsikkerheten er kun basert på sladder og rykter. Da har man forlengst forlatt stadiet hvor man spekulerer.
Citera
2020-07-09, 12:51
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Politiet røper seg ved å møte opp i uniform, eller ved deres adferd på åstedet så kidnapperne forfølger ikke kravet.
Først når saken sprekker i mediene skjønner de at politiet ikke har spor etter dem så de prøver seg på krav.

Det var kommunikasjon mellom TH og "kidnapperne" allerede i november 2018.

Umulig å si hvorfor politiet ikke etterkom THs ønske om at de stilte i sivil.
Men det hinter om at sivile ikke kan fortelle dem hvordan de skal gjøre jobben sin.

Citat:
Politiet sa ikke at de hadde sjekket ut BMWen og det tror jeg er fordi den har kjørt en løype med få kameraer uten mobil, nettopp for å unngå sporing.

Politiet har uttalt at de ikke anså vitneobservasjonene fra Ås som relevant for saken.
De har selvsagt ingen plikt til å røpe hvordan de ettergår opplysninger i en sak som denne.

Citat:
Selvfølgelig er ikke TH involvert!

"Selvfølgelig" er et sterkt ord i denne saken. Det eneste selvfølgelige her er at AEH er borte, og
at politiet ennå ikke har funnet henne.

Citat:
Kvitte seg med kona på denne måten er helt hinsides! - Bare se på alt peset han har fått.
Hvis hun hadde forsvunnet på fjellet under en tur med hunden, på et sted med et tarvelig helgestengt lensmannskontor ville saken ha fått mye mindre oppmerksomhet og langt mindre omfattende etterforskning.

Det har vært oppe til diskusjon her om den avlyste turen til Kv*tfj*ll kan har vært
plan A i et eventuelt drapskomplott. Umulig å si. Om det er slik, og de gikk rett til
plan B så raskt, kunne tyde på at de hadde hastverk med å gjennomføre det.

Umulig å si noe sikkert. Men jeg tenker at det er større sannsynlighet for at hun
ligger nedmurt under et nylagt hyttegulv på Kv*tfj*ell enn at hun er tatt av ekte
kidnappere.

Citat:
Som kriminalitet er det ikke perfekt, men veldig nære.
De har etter 20 mnd ikke blitt tatt men fått ut 10 mill noe som er veldig vanskelig i dag.
Rane pengetransporter eller banker er blitt så og si umulig.

10 millioner er lommerusk i en slik sammenheng. Ikke minst ventet TH lenge nok til
at AEH med stor sannsynlighet var drept før han betalte.
Citera
2020-07-09, 12:55
Medlem
Citat:
Veldig enig i dette. Diagnoser er det forbeholdt spesialister å stille, og selv for dem kan det
være utfordrende nok selv om de har kjenner personen det gjelder. Uansett er begrepet
"psykopat" noe man i nyere tid har beveget seg bort fra, og konsensus blant fagfolk later
til å være at det ikke fins én bestemt lidelse som passer til betegnelsen.

Det er uansett umulig for oss å vite hvordan en person vi ikke kjenner vil reagere på
de omstendighetene han befinner seg i. Det eneste som slår meg er at det i forhold
til regnskapstallene ikke later til å gå dårlig på forretningsfronten. Kan hende presset
gir ham ekstra fokus på businessen, ikke vet jeg. Mulig også han er iskald og uten
særlige følelser. Men altså ikke opp til oss å bedømme, egentlig.

Jeg har også tenkt på muligheten for at det er en skøyteløper.

Eller en sprangrytter..? De er vel kanskje litt mer hjulbeint?

Eller en tidligere ishockeyspiller? PAS...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in