2020-07-09, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ja, i følge TH selv.

Fra telefon-tidslinjen vet vi at det var et stort hull mellom 1118 - 1318, og et mindre hull i «Hettemann-tiden» 1007 - 1113.

...Da var de jo i/på Ås (12:30) ? 😉
Citera
2020-07-09, 01:17
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettsko72
Kan han vara Machiavellisk? - Användningen av svek, list och bedrägeri i kampen om politisk och ekonomisk makt.

Jeg vet ikke. Tenker at avhengigheten av kontroll og penger er så sterk
at han kanskje går over lik. Som en slags tung pengenarkoman.

Jeg er usikker. Mannen er 70, og det er kanskje ikke så lenge til døden
begynner å puste ham i nakken. Så uansett motiv er det jo ikke så
veldig langsiktig tenkt heller.
Senast redigerad av Svartediket 2020-07-09 kl. 01:19.
Citera
2020-07-09, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg vet ikke. Tenker at avhengigheten av kontroll og penger er så sterk
at han kanskje går over lik. Som en slags tung pengenarkoman.

Jeg er usikker. Mannen er 70, og det er kanskje ikke så lenge til døden
begynner å puste ham i nakken. Så uansett motiv er det jo ikke så
veldig langsiktig tenkt heller.
Hittade det här om machiavellistiska drag:
I en maktposition är det okej att använda sig av till exempel oärlighet så länge som lögnen eller bedrägeriet får dig att nå ditt mål.
Jämfört med sociopater har machiavellistiska människor absolut och perfekt kontroll över vad de gör vid alla tillfällen.
https://utforskasinnet.se/machiavellistiska-manniskor/
Citera
2020-07-09, 01:28
Medlem
Lonnrots avatar
Jagge är död ser jag. Sorgligt. Vila i frid. Många som går bort.

Är det corona, har det nämnts?

Hjärtat spökar för många. Det blir dubbelt besvärligt med corona förstås.

Förlåt OT:n. Noterade att det var rätt lugnt i tråden.

Jag tror det går framåt snart igen. Videon på hettemannen borde ta lite skruv tycker man. Det kan ju inte vara så många som passar in, i realiteten. Och polisen har ”letat” länge innan de gick ut med honom skulle jag gissa.
Citera
2020-07-09, 01:31
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettsko72
Hittade det här om machiavellistiska drag:
I en maktposition är det okej att använda sig av till exempel oärlighet så länge som lögnen eller bedrägeriet får dig att nå ditt mål.
Jämfört med sociopater har machiavellistiska människor absolut och perfekt kontroll över vad de gör vid alla tillfällen.
https://utforskasinnet.se/machiavellistiska-manniskor/

Jeg har vært borti folk med slike tendenser. Det vanligste er anvendelsen av
en type splitt-og-hersk-teknikk. F.eks. en arbeidsgiver som er litt for mye "kompis"
med to forskjellige ansatte, og gir hver av dem inntrykk av at akkurat de er "favoritt" -
samtidig som den andre snakkes ned. Så blir begge på hver sin kant egget til å
konkurrere mot, og kanskje mistro, sin kollega. Begge har fått lovnader, kanskje
om bedre stilling og lønn. Til slutt vil den som er best r*vslikker få jobben.
Citera
2020-07-09, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg har vært borti folk med slike tendenser. Det vanligste er anvendelsen av
en type splitt-og-hersk-teknikk. F.eks. en arbeidsgiver som er litt for mye "kompis"
med to forskjellige ansatte, og gir hver av dem inntrykk av at akkurat de er "favoritt" -
samtidig som den andre snakkes ned. Så blir begge på hver sin kant egget til å
konkurrere mot, og kanskje mistro, sin kollega. Begge har fått lovnader, kanskje
om bedre stilling og lønn. Til slutt vil den som er best r*vslikker få jobben.
Nu vet jag inte om TH har den typen personlighetsdrag. Ska vara försiktig med att uttala sig om folk man inte känner. Men det är ett typiskt personlighetsdrag för personer i en maktposition. Men också ett typiskt personlighetsdrag som man hittar hos en del kriminella personer.
Citera
2020-07-09, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Det er rart at ingen fisker etter betalingen nå når alle vet at han er desperat etter å betale ut løsepengene.
Ingen vilkår om livsbevis før utbetaling. TH virker å ha stålkontroll på kidnapper. Tviler på at en ekte kidnapper ville lagt igjen et brev med fare for å bli tatt av politiet før offeret er sikret. Det er en mer poirotaktig ide. Det samme med full staging av et åsted med hette- og luemenn vimsende rundt. Ikke minst full oversikt inne i boligen og hvilket bord telefonen pleier å ligge. Penger vil de ikke ha. TH på sin side hadde full dag med sikre alibi og ringe hjem hver time og agere bekymret ektemann. Kunne dratt hjem tidligere eller bedt teh sjekke situasjonen. Så bekymret at han la igjen mobiltelefon på jobb og verken så eller hørte hennes telefon med det samme. Lynrask med å kontakte politiet selv om kona risikerte livet.
Citera
2020-07-09, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Jeg ser flere skriver at hettemannen ser stappa ut.
Det tror jeg er fordi han har et ekstra lag under for å fange opp DNA så ikke det legges igjen på åsted.

Det er flere eksempler på dette, legger ved et her

https://www.tv2.no/a/10527183/

kan jo være mulig, men tror du han har brukt sprox-sko? er det riktig at sprox-skoene er avsatt ETTER den kriminelle handlingen er funnet sted eller er det kun spekulasjoner? det må være vanskelig å fastslå. Vet noen om trusselbrevet var brettet eller krøllet på noe vis eller om det var helt urørt papir? Hvis det var helt urørt papir kan ikke hettemannen være den som la papiret på plass.
Citera
2020-07-09, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Synes du trekker fantasien litt vel langt her og putter inn detaljer som ikke finnes - både i forhold til koblingen til farge på buksene og påstander om ansiktsmasker på Futurum-mennene, samt sekk på ryggen som ikke fremkommer på opptakene slik du hevder.

Dette er nok ikke de samme mennene.

Luemannen ved Futurum er feks yngre enn mennene på de siste opptakene som er offentliggjort.
Gangstilen til luemannen er også en helt annen enn hettemennene.

Og hvordan vet du hvem som er yngst? det kan vi bare spekulere i, vi ser ikke ansiktene til noen av de. Jeg synes det er rart z-z-z ikke ser at luemannen umulig kan være hettemannen. De har helt ulik kroppsbygning, kroppshøyde og gange. Luemannen går med svært lange skritt, legg merke til det. Han ser spesielt smal ut. hettemannen og telefonmannen kan være samme person, men jeg tror egentlig ikke det.
Citera
2020-07-09, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det er en veldig god ide! Hvis noen lager slike oversikter over bekreftede opplysninger, så kan man spørre Moderator om linker til slike oversikter kan tilføyes i 1. innlegg.

supert forslag. det hadde vært deilig med en oversikt over konkrete fakta.
Citera
2020-07-09, 03:09
Medlem
noen som vet om holden har fått inn mange tips i forbindelse med dusøren? ser det er kommet 40 tips ang hettemannen til politiet.
Citera
2020-07-09, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
kan jo være mulig, men tror du han har brukt sprox-sko? er det riktig at sprox-skoene er avsatt ETTER den kriminelle handlingen er funnet sted eller er det kun spekulasjoner? det må være vanskelig å fastslå. Vet noen om trusselbrevet var brettet eller krøllet på noe vis eller om det var helt urørt papir? Hvis det var helt urørt papir kan ikke hettemannen være den som la papiret på plass.

Var står att Sprox-sko-avtrycken är funna efter den kriminella handlingen?
Så någon har varit i bostaden efter brottet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in