2020-07-09, 00:20
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Menar du helt ärligt att du lever i tron om att alla andra i västvärlden har en världsbild, som totalt faller samman när de ser mäktiga du spatsera i ditt fina munskydd, samtidigt som de blir förskräckta?

Är du seriös så är du fan en potentiell fara för samhället. Det finns partier som gör politik av förenklade världsbilder dit du kan söka dig, miljöpartier och vänster är några av dem och de välkomnar dig säkert.

Jag pratar om Sverige. Byt inte samtalsämne.

Nämn ett parti som inte har en förenklad världsbild?
Kallas för ideologi.
Senast redigerad av Testonio 2020-07-09 kl. 00:25.
Citera
2020-07-09, 00:28
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Jag bytte inte samtalsämne, men jag omformulerar mig:

Menar du helt ärligt att du lever i tron om att alla andra i Sverige har en världsbild, som totalt faller samman när de ser mäktiga du spatsera i ditt fina munskydd, samtidigt som de blir förskräckta?

Är du seriös så är du fan en potentiell fara för samhället. Det finns partier som gör politik av förenklade världsbilder dit du kan söka dig, miljöpartier och vänster är några av dem och de välkomnar dig säkert.

Ps. Anser du att även de andra nordiska länderna, de flesta europeiska länder samt USA består av könslösa hens som dricker blaskig IPA, då även en klar minoritet i dessa länder går omkring med munskydd?

Har inga åsikter om andra länder.
Citera
2020-07-09, 00:30
Medlem
Testonios avatar
Citat:

Menar du helt ärligt att du lever i tron om att alla andra i Sverige har en världsbild, som totalt faller samman när de ser mäktiga du spatsera i ditt fina munskydd, samtidigt som de blir förskräckta?

Ps. Anser du att även de andra nordiska länderna, de flesta europeiska länder samt USA består av könslösa hens som dricker blaskig IPA, då även en klar minoritet i dessa länder går omkring med munskydd?

Fara för samhället är jag inte.
Dock fara för dig om du står för nära mig i kassakön.
Citera
2020-07-09, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Har inga åsikter om andra länder.

Du undviker konstant mina frågor, jag förenklar:

Menar du helt ärligt att du lever i tron om att alla andra i Sverige har en världsbild, som totalt faller samman när de ser dig spatsera i ditt munskydd, samtidigt som de blir förskräckta?
Citera
2020-07-09, 00:32
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:

Jag ska inte lägga mig i er diskussion mer än nödvändigt men som maskbärare upplever jag fortfarande (ett halvår senare) att folk blänger ganska hårt i affären, som att den som bär mask automatiskt är smittad. Ungefär som när man inte pratar om cancer ”för då kan man få cancer”... Att bära munskydd i Sverige är inte helt självklart för alla.
Citera
2020-07-09, 00:33
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Du undviker konstant mina frågor, jag förenklar:

Menar du helt ärligt att du lever i tron om att alla andra i Sverige har en världsbild, som totalt faller samman när de ser dig spatsera i ditt munskydd, samtidigt som de blir förskräckta?

1. Jag spatserar inte. Bara fikusar gör det.
2. Nog fan backar folk.
Citera
2020-07-09, 00:34
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Jag ska inte lägga mig i er diskussion mer än nödvändigt men som maskbärare upplever jag fortfarande (ett halvår senare) att folk blänger ganska hårt i affären, som att den som bär mask automatiskt är smittad. Ungefär som när man inte pratar om cancer ”för då kan man få cancer”... Att bära munskydd i Sverige är inte helt självklart för alla.

Precis så är det.

Verklighetsflykt. Dom blir påminda om pandemin som dom så hårt försöker förtränga.
Citera
2020-07-09, 00:35
Medlem
Citat:
Hur kan du tro att det skulle bli en lockdown i Sverige? Varenda siffra pekar ju neråt och nivåerna på de flesta sjukhusen är tillbaka till det normala kaoset.

Blir det en 2nd wave så lär ju Sverige, med alla andra länder, hantera det betydligt bättre nu när man har facit från en första våg.

Att köra en lockdown nu eller i höst vore ju totalt dårskap?!

Herregud alltså, ni som frenetiskt skriver i den här tråden och högljutt skriker om båda det ena och det andra kan ju inte leva i samma verklighet som vi som inte spenderar 23h om dagen på Flashback.

Vad tror du man tar man till om det kommer en andra våg i Sverige?
Citera
2020-07-09, 00:36
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Precis så är det.

Verklighetsflykt. Dom blir påminda om pandemin som dom så hårt försöker förtränga.
Så tror jag också. En maskbärare påminner om den där jävla verkligheten som de försöker förtränga.
Citera
2020-07-09, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta

Du får lägga dig i hur mycket du vill.
Ja, jag håller med om att munskydd i Sverige (eller något europeiskt land öht.) anses som relativt främmande och väcker säkerligen någon extra blickar.
Det är normalt mänskligt beteende att fastna med blicken på något som sticker ut. Kör du en fin bild, då får du extra blickar. Är du en brud med stor hylla, då får du extra blickar. Bär du en ganska skrikig tröja, då får du extra blickar.

Det betyder inte per automatik att de som tittar extra har en viss världsbild eller en viss bestämd uppfattning. Eller som föregående skribent uttryckte sig, att det per automatik är könslösa hens som dricker blaskig ipa.
Citera
2020-07-09, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Jag ska försöka svara på detta min vän.

1) det är svårare att andas ordentligt med en mask.
2) en mask är inte speciellt mycket mer effektivt än att hålla social distans från äldre och sköra. Här kan man vara kreativ, öppettider enbart åt äldre på affärer etc.
3) det är en helt ofarlig sjukdom för 99% av befolkningen.
4) de börjar med masken, sen kommer de fortsätta införa tvång och regler. Jag har för komplett individuell frihet.

Med munskydd för vi MER frihet än nu. Vi är många som undviker kollektivtrafik och köpcentrum pga smittrisk.
Citera
2020-07-09, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Jag inkräktar inte på någons frihet. Jag tar inte på mig mask, det är jag som tar hela risken. Ni som har mask är ju redan skyddade så ni tar ingen risk. Fortsätt med att ha på er mask, jag försvarar er rätt att göra det.
Hur många gånger ska vi behöva förklara att användning av mask i alllmänna områden sker för andras skull och inte sin egen. Det gagnar inte mig att enbart jag har mask.
Senast redigerad av SpiralenSpiralen 2020-07-09 kl. 01:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in