2020-07-08, 23:18
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Munskydd eller lockdown? Detta skulle mycket väl även kunna hända i Sverige, hur länge har du råd att kaxa emot, förnekarsvensson?

Dags att utlysa folkomröstning. Tror det hade blivit den roligaste hittills, givetvis utan ett tredje alternativ.Tänk vilket käbbel det hade blivit, med tanke på hur vi käbblar här. Stor komik.
Citera
2020-07-08, 23:22
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Dags att utlysa folkomröstning. Tror det hade blivit den roligaste hittills, givetvis utan ett tredje alternativ.Tänk vilket käbbel det hade blivit, med tanke på hur vi käbblar här. Stor komik.
Så jävla sant, resultatet skulle väl kunna presenteras tidigast 2023 med tanke på allt jidder det innebär att försöka komma överens i Sverige. När vi har en gemensam plan är viruset borta sen länge.
Citera
2020-07-08, 23:27
Medlem
HGs avatar
Citat:
Så jävla sant, resultatet skulle väl kunna presenteras tidigast 2023 med tanke på allt jidder det innebär att försöka komma överens i Sverige. När vi har en gemensam plan är viruset borta sen länge.

Sverige kan aldrig utlysa en folkomröstning!
Citera
2020-07-08, 23:28
Medlem
Citat:
Munskydd eller lockdown? Detta skulle mycket väl även kunna hända i Sverige, hur länge har du råd att kaxa emot, förnekarsvensson?

Hur kan du tro att det skulle bli en lockdown i Sverige? Varenda siffra pekar ju neråt och nivåerna på de flesta sjukhusen är tillbaka till det normala kaoset.

Blir det en 2nd wave så lär ju Sverige, med alla andra länder, hantera det betydligt bättre nu när man har facit från en första våg.

Att köra en lockdown nu eller i höst vore ju totalt dårskap?!

Herregud alltså, ni som frenetiskt skriver i den här tråden och högljutt skriker om båda det ena och det andra kan ju inte leva i samma verklighet som vi som inte spenderar 23h om dagen på Flashback.
Citera
2020-07-08, 23:29
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Då är vi i alla fall väl förberedda till nästa gång.
Citera
2020-07-08, 23:36
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Hur kan du tro att det skulle bli en lockdown i Sverige? Varenda siffra pekar ju neråt och nivåerna på de flesta sjukhusen är tillbaka till det normala kaoset.

Blir det en 2nd wave så lär ju Sverige, med alla andra länder, hantera det betydligt bättre nu när man har facit från en första våg.

Att köra en lockdown nu eller i höst vore ju totalt dårskap?!

Herregud alltså, ni som frenetiskt skriver i den här tråden och högljutt skriker om båda det ena och det andra kan ju inte leva i samma verklighet som vi som inte spenderar 23h om dagen på Flashback.
Jag tror fortfarande inte på en lockdown, okej? Jag menar: om Sverige måste ta till radikala åtgärder för att smittan inte försvinner, vilket väljer svenskarna? Läs nu en gång för alla: jag förespråkar INTE lockdown, jag förespråkar munskydd men en del förnekarråttor anser att munskydd är en svår kränkning av deras integritet. Andra länder körde lockdown, alltså är det inte ett dugg omöjligt att vår svetsarregering anser att de är tvungna att ta till det alternativet om inget annat fungerar. Att ta till en lockdown nu är dårskap, sant. Att låtsas som att det regnar är lika dåraktigt.
Citera
2020-07-08, 23:39
Medlem
Citat:
Jag har inte svaren på dina frågor, testa med förnekarrråttorna i tråden. Jag har burit mask sen begynnelsen, i huvudsak för att skydda mig själv från de ansvarslösa kräkens utandningar (Ja, jag trodde att viruset var mer dödligt i början) men även för att folk ska känna att jag behåller eventuella patogener för mig själv.

Tyvärr har det stora landet i väst gjort detta till en höger/vänsterfråga där högerflajen (där jag ofta har mina ståndpunkter) tror att de är utsatta för en konspiration där deras fria rörlighet begränsas av The Man och därför kommer de hellre dö än tvingas på en mask. Jag lider med dessa töntar, att bära mask för det gemensammas bästa är ingen stor uppoffring, speciellt när dessa poliovikingar i övrigt tillåtit sitt land besudlas av allehanda utländskt lågnivåpatrask utan att höja ett finger. Då är det jävligt löjeväckande att ta strid över en så löjlig sak som munskydd. Man vill fråga var denna stridsiver fanns när Sverige verkligen behövde folk med ryggrad?

Vad säger du, AuschwitzName eller vad fan du kallar dig? Varför är det så viktigt att inte bära munskydd?

Jag ska försöka svara på detta min vän.

1) det är svårare att andas ordentligt med en mask.
2) en mask är inte speciellt mycket mer effektivt än att hålla social distans från äldre och sköra. Här kan man vara kreativ, öppettider enbart åt äldre på affärer etc.
3) det är en helt ofarlig sjukdom för 99% av befolkningen.
4) de börjar med masken, sen kommer de fortsätta införa tvång och regler. Jag har för komplett individuell frihet.
Citera
2020-07-08, 23:40
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Då är vi i alla fall väl förberedda till nästa gång.
I värsta fall står vi där helt hjälplösa med våra munskydd och respiratorer medan Kina inte lyckades tygla sin böldpestepidemi som kräver helt andra åtgärder. Arma Sverige, ack ack ack.
Citera
2020-07-08, 23:46
Medlem
Citat:
Jag tror fortfarande inte på en lockdown, okej? Jag menar: om Sverige måste ta till radikala åtgärder för att smittan inte försvinner, vilket väljer svenskarna? Läs nu en gång för alla: jag förespråkar INTE lockdown, jag förespråkar munskydd men en del förnekarråttor anser att munskydd är en svår kränkning av deras integritet. Andra länder körde lockdown, alltså är det inte ett dugg omöjligt att vår svetsarregering anser att de är tvungna att ta till det alternativet om inget annat fungerar. Att ta till en lockdown nu är dårskap, sant. Att låtsas som att det regnar är lika dåraktigt.

Ok, då var jag för snabb med mitt antagande, sorry.

Jag tror inte den här smittan, likt i princip alla andra pandemier, någonsin kommer att försvinna från jorden. Coronan kommer att mutera till ett lindrigare virus som blir en säsongsinfluensa, precis som svininfluensan, hongkong-influensan etc. etc.
Citera
2020-07-08, 23:47
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch

2) en mask är inte speciellt mycket mer effektivt än att hålla social distans från äldre och sköra. Här kan man vara kreativ, öppettider enbart åt äldre på affärer etc.
4) de börjar med masken, sen kommer de fortsätta införa tvång och regler. Jag har för komplett individuell frihet.

Så du menar att covid ska spridas mer och mer för det är en ofarlig smitta? Varför är det bra att denna smitta sprids?

Istället för att hålla koll på smittan och försöka förinta den, ska de gamla leva i en separat värld tills viruset eventuellt muterar att inte göra någon sjuk? ...alternativt de får leva separat alltid?
Citera
2020-07-08, 23:47
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:

...

... Jag har för komplett individuell frihet.
Du har aldrig reflekterat över att din frihet inkräktar på någon annans frihet?
Ibland får man lov att kompromissa i livet, och det är väl dags för dig att inse det och växa upp.
Citera
2020-07-08, 23:49
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:

1) Vad har du för bäbislungor? Jag har inga problem med att andas i vare sig FFP-serien eller rena gasmasker. Du behöver motionera.

2) Man kan inte alltid hålla det avståndet som krävs. Social distansering + mask är garanterat mer effektivt. Om viruset är luftburet spelar den sociala distanseringen ingen roll inomhus medan munskyddet fortfarande skyddar dig mycket effektivt.

3) Sjukdomen har redan dödat 1 av mina bekanta, jag vill inte ta risken att dö av detta om jag inte behöver. Jag är också orolig över de långvariga konsekvenserna när någon varit svårt sjuk i Covid-19, jag har bekanta som har denna frågeställning hägrande i horisonten. Du får tro det om du vill, eller skita i det.

4) Det du beskriver låter som paranoia. Vad mer kan de göra dig som de inte redan gjort? Staten reglerar precis allt i ditt liv, de vet allt om dig och väljer t.o.m. dina grannar. Din s.k. ”Frihet” är en illusion.
Senast redigerad av Sharm0ta 2020-07-08 kl. 23:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in