Citat:
Ursprungligen postat av
AusnahmeMensch
Jag ska försöka svara på detta min vän.
1) det är svårare att andas ordentligt med en mask.
2) en mask är inte speciellt mycket mer effektivt än att hålla social distans från äldre och sköra. Här kan man vara kreativ, öppettider enbart åt äldre på affärer etc.
3) det är en helt ofarlig sjukdom för 99% av befolkningen.
4) de börjar med masken, sen kommer de fortsätta införa tvång och regler. Jag har för komplett individuell frihet.
1) Vad har du för bäbislungor? Jag har inga problem med att andas i vare sig FFP-serien eller rena gasmasker. Du behöver motionera.
2) Man kan inte alltid hålla det avståndet som krävs. Social distansering + mask är garanterat mer effektivt. Om viruset är luftburet spelar den sociala distanseringen ingen roll inomhus medan munskyddet fortfarande skyddar dig mycket effektivt.
3) Sjukdomen har redan dödat 1 av mina bekanta, jag vill inte ta risken att dö av detta om jag inte behöver. Jag är också orolig över de långvariga konsekvenserna när någon varit svårt sjuk i Covid-19, jag har bekanta som har denna frågeställning hägrande i horisonten. Du får tro det om du vill, eller skita i det.
4) Det du beskriver låter som paranoia. Vad mer kan de göra dig som de inte redan gjort? Staten reglerar precis allt i ditt liv, de vet allt om dig och väljer t.o.m. dina grannar. Din s.k. ”Frihet” är en illusion.