2020-07-08, 19:42
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud
Ja, det er sant, det er jo en risiko med å satse på det ene og det andre.
Undrer på hvilket motiv barna evt skulle ha ved å drepe henne. Skilsmisse, TH-Eiendom oppløst, barna får ingen arv?
Jeg tror det er sammensatt, trolig bebreider de mammaen for problemer i ekteskapet langt tilbake. Toppen av kransekaka er at hun vil skilles og kreve «halve Kongeriket», så faren må selge seg kraftig ut. Investeringer som bare skulle la formuen og arven vokse til himmelen.

Ære, status, suksess, mestring, svik er også nøkkelord som trolig spiller en rolle i motivbildet. Hvis det i tillegg er hold i ryktene om utroskap og alkoholisme, nærmer det seg komplett.

Tillegg:
For TH er det trolig som å «miste livet» og kanskje følelsen av «meg eller henne» noe han fikk med seg barna på.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-07-08 kl. 19:54.
Citera
2020-07-08, 19:44
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Jeg føler at det er en som står i spissen for uttalelser til media. En av døtrene. Men det kan også være at TH bruker henne som sitt talerør. Vi har f.eks. når politiet gikk ut i media og sa at de undersøkte en facebookgruppe som het "leiligheter til leie på Gjøvik" og om denne kunne ha noe med forsvinningen å gjøre. Og da skal alle tra barna via Holden ha sagt "nei, gruppen har selvfølgelig ikke noe med forsvinningen å gjøre".
I et annet tilfelle skal alle tre barna ha sagt at "TH har ikke drept mamma".
Det blir skrevet som at alle barna er enige, men får mere en følelse av at det er en av døtrene som uttaler seg for alle tre, eller at TH har bedt henne vinkle det slik.
Ser liksom ikke for meg at Holden ringer rundt til alle barna og spør om "er du enig i det og det.."
Og så har vi det lange brevet da.
Varför trodde polisen att människor från en facebookgrupp skulle kidnappa henne? Människor som sysslar med att hyra och hyra ut boende, antar jag...
Citera
2020-07-08, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Varför trodde polisen att människor från en facebookgrupp skulle kidnappa henne? Människor som sysslar med att hyra och hyra ut boende, antar jag...

Nei nei nei, at politiet mente at AE jaktet etter bolig, og at TH ville drepe henne så hun ikke skulle komme seg unna. Dette var vel noen av de første hintene vi så fra politiet i media om at de mente at dette var et ekteskapsdrap. De sa det ikke sånn direkte, men det lå mellom linjene da kan man si.
Politiet sa vel ikke hva gruppen het, men det fant man ut her i forumet.
Senast redigerad av Orderud 2020-07-08 kl. 20:06.
Citera
2020-07-08, 19:59
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Nei nei nei, at de mente at AE jaktet etter bolig, og at TH ville drepe henne så hun ikke skulle komme seg unna.
F'låt!
Citera
2020-07-08, 20:10
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg tror det er sammensatt, trolig bebreider de mammaen for problemer i ekteskapet langt tilbake. Toppen av kransekaka er at hun vil skilles og kreve «halve Kongeriket», så faren må selge seg kraftig ut. Investeringer som bare skulle la formuen og arven vokse til himmelen.

Ære, status, suksess, mestring, svik er også nøkkelord som trolig spiller en rolle i motivbildet. Hvis det i tillegg er hold i ryktene om utroskap og alkoholisme, nærmer det seg komplett.

Tillegg:
For TH er det trolig som å «miste livet» og kanskje følelsen av «meg eller henne» noe han fikk med seg barna på.
Här i Sverige kan man, om man har lite pengar på fickan, förhala en skilsmässa i många år. Men det kan man alltså inte i Norge?
Citera
2020-07-08, 20:14
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg spurte Minnimus, i tilfelle han/hun hadde lest noen opplysninger tidspunkt for påloggingen

Dette er det eneste jeg finner i avisartikler om THs pålogging på iPad:

Klokken 09.08 ankommer Tom Hagen arbeidsplassen Futurum. Ifølge VGs opplysninger logger han seg dernest på iPad-en sin og leser e-poster.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GGR3G4/politiets-hodepine-flere-hull-i-tidslinjen
Ja hvar den storien som hvar eneste jeg fant noe om det i også, mener det hvar mere info rundt ipaden i april mai en det som er nå...
Citera
2020-07-08, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ok, jag trodde att det var bekräftat.

Det är besvärligt när skribenter får gissningar att låta som fakta. Jag har dessvärre bara läst en bråkdel av vad som förmodligen finns publicerat i fallet. Ibland i stora fall här på fb så har man lagt in länksamlingar i trådstarten. Jag tycker att norska tidningar har varit så röriga att jag har haft svårt att hitta bra och läsvärda artiklar.

Ja tänk om någon kunde lägga in relevanta länkar i trådstarten?
Då slipper man tro och gissa så mycket, med risk att ta fel.
Citera
2020-07-08, 20:23
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Tillegg:

Motivene du skisserer kan kanskje passe til en forsmådd ektemann, kanskje til og med en
fremadstormende forretningsmann som TH. Men det tilsier ikke at det er noe barna ville
være med på. Han bærer ikke preg av å være noen stakkar som er blitt herset med av
en slags xantippe. Hvis AEH var en skikkelig "heks" kunne jeg forstått noe i den retningen.
Men beskrivelsen av henne stemmer overhodet ikke med et slikt bilde.

Nei, hadde barna noen rolle i dette, hadde vi hørt noe om det i media. Ingenting som har
stått i avisene, har indikert noe slikt. Familien har støttet sin far, sant nok, men det tror
jeg de fleste hadde gjort i en slik situasjon.
Citera
2020-07-08, 20:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Kanskje noen har lyst til å lage en oversikt over andre fysiske ting og hendelser (som bl.a. tidspunkt for når fiskerne og bil ble observert, og vitneobservasjon av BMW x3 i Ås) som ikke er med på Minnimus sin oversikt?

Her er noe:

Arbeidet på Hagens hus ble ferdigstilt 25.10.18.
Nabo Letv*k reiste bort den 25.10.18 (og kom hjem i begynnelsen av november).
25.10.18 : Ekteparet Hagens 49. bryllupsdag.

27.10.18. Stigen lå på bakken inntil huset, på baksiden av huset.

31.10.18, på morgenen: Stigen var stilt opp mot balkongen i 2. etasje (på baksiden av huset).
31.10.18: Gangveien (der den ryggende bilen ble fanget på video) åpnet pga brøytesesongen (den er stengt med bom utenfor brøytesesongen, noe som umuliggjør ulovlig bilkjøring da)

Et stillas sto også utenfor huset. Info om stige og stillas her: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Når brukte postbudet å levere post i Sloraveien i den perioden og på forsvinningdagen? Kan postbudet ha observert fremmede biler og fremmede personer og eventuelt andre påfallende eller uvanlige ting? Er postbudet avhørt? Samme spørsmål om avisbudet.
Det hadde vært fint om du la alle bekreftede opplysninger til trådstart. Så blir det enklere for "nye" brukere å følge tråden
Citera
2020-07-08, 20:35
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Nei, hadde barna noen rolle i dette, hadde vi hørt noe om det i media. Ingenting som har stått i avisene, har indikert noe slikt. Familien har støttet sin far, sant nok, men det tror jeg de fleste hadde gjort i en slik situasjon.
Sånt kan ikke indikeres før det er absolutt, så vi vil neppe få vite noe før en eventuell pågripelse, vi får vente og se.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-07-08 kl. 21:21.
Citera
2020-07-08, 20:47
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Sånt kan ikke indikeres før det er absolutt, så vi vil aldri få vite noe før en eventuell pågripelse. Vi får vente og se.

Vel, jeg prøver å huske om det har vært nevnt noe om familiekonflikter i tillegg til
beskrivelsen av et "turbulent ekteskap", men jeg finner ikke noe mer om det.
Citera
2020-07-08, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Motivene du skisserer kan kanskje passe til en forsmådd ektemann, kanskje til og med en
fremadstormende forretningsmann som TH. Men det tilsier ikke at det er noe barna ville
være med på. Han bærer ikke preg av å være noen stakkar som er blitt herset med av
en slags xantippe. Hvis AEH var en skikkelig "heks" kunne jeg forstått noe i den retningen.
Men beskrivelsen av henne stemmer overhodet ikke med et slikt bilde.

Nei, hadde barna noen rolle i dette, hadde vi hørt noe om det i media. Ingenting som har
stått i avisene, har indikert noe slikt. Familien har støttet sin far, sant nok, men det tror
jeg de fleste hadde gjort i en slik situasjon.

Ja, det er noe der...hun beskrives jo som varm, jordnær, omsorgsfull og hyggelig. Ihvertfall ifølge Glenn H.H. som snakker om kaker i skapet og kaffe med sirup eller hva det var, og også av nabo Letvik.
Ang TH så har vi ingen offentlig beskrivelse, og Letvik sier at han ikke har snakket med TH etter forsvinningen. Det er mye å hente mellom linjene. Hvis Letvik hadde trodd at TH var uskyldig, så hadde han vel støttet han. Kan virke som at han vet mye som ikke alle andre vet. Kanskje har han hørt lyder fra vindu som står på gløtt, at AE fikk juling i ny og ne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in