2020-07-08, 19:12
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Er det alt du greier? Det er ingen som hittil har greid å motbevise hypotesen med annet enn «uvirkelig, absurd osv».

Ser du fortsatt tror (tvilsomt) på rømningshistorien din.

Kan du f.eks forklare 1006/07 - 1113/14 - 1314/16 - 1118 - 1318 hvis ikke TH er involvert??
Jeg prøver å finne ut angående relasjonene innen familien
Hvem var aktivt troende, hvem er mest knyttet til hverandre, osv

Noe som burde være interessant uansett hvilken teori man har mest tro på
En måte å belyse saken nærmere
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-08 kl. 19:26.
Citera
2020-07-08, 19:14
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Hvem var aktivt roende, hvem er mest knyttet til hverandre, osv

Dessverre tror jeg oppvekst, manipulasjon og Mammon spiller større rolle enn personlig tro i denne sammenhengen.
Citera
2020-07-08, 19:18
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud
Ja, det er sant, det bærer jo preg av planlegging. Kanskje de var med på det ene og det andre uten at de visste hva de var med på.
Det ville neppe TH risikert, han måtte forvisse seg om at alle var med, og inneforstått med alle deler av planen. Det kan jo også tenkes han ble overtalt av barna til å gjennomføre planen, at en av de/alle egentlig regisserte den.
Citera
2020-07-08, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Hvem var aktivt roende, hvem er mest knyttet til hverandre, osv

Jeg føler at det er en som står i spissen for uttalelser til media. En av døtrene. Men det kan også være at TH bruker henne som sitt talerør. Vi har f.eks. når politiet gikk ut i media og sa at de undersøkte en facebookgruppe som het "leiligheter til leie på Gjøvik" og om denne kunne ha noe med forsvinningen å gjøre. Og da skal alle tra barna via Holden ha sagt "nei, gruppen har selvfølgelig ikke noe med forsvinningen å gjøre".
I et annet tilfelle skal alle tre barna ha sagt at "TH har ikke drept mamma".
Det blir skrevet som at alle barna er enige, men får mere en følelse av at det er en av døtrene som uttaler seg for alle tre, eller at TH har bedt henne vinkle det slik.
Ser liksom ikke for meg at Holden ringer rundt til alle barna og spør om "er du enig i det og det.."
Og så har vi det lange brevet da.
Citera
2020-07-08, 19:23
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Nei, ikke rart det, for lite spormateriale kan ikke gi noe sikkert svart, men at det er blitt bekreftet at det tilhørte TH har jeg ikke sett noe sted.
Ok, jag trodde att det var bekräftat.

Det är besvärligt när skribenter får gissningar att låta som fakta. Jag har dessvärre bara läst en bråkdel av vad som förmodligen finns publicerat i fallet. Ibland i stora fall här på fb så har man lagt in länksamlingar i trådstarten. Jag tycker att norska tidningar har varit så röriga att jag har haft svårt att hitta bra och läsvärda artiklar.
Citera
2020-07-08, 19:24
Medlem
Slettsnokens avatar
Det som også er verdt å merke seg, er at all kommunikasjon mellom alle involverte før, under og etter drapet er plausibel fordi de tilhører samme familie. De visste de ble overvåket, kunne og kan fortsatt møtes på sikre steder uten å vekke mistanke.
Citera
2020-07-08, 19:30
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Det har du helt rett i. Det blir David mot Goliat, og David har ingen sjanse. Ikke en gang advokatene kan redde disse fra ilden nå, prest eller ikke prest.

Tack. Man brukar förvisso leta efter liknelser till man hittar en som passar. AE var kanske David här. Polisen är restarmén som omgrupperat för att kunna möta hotet efter förtjänst. Eller, lagen och rättfärdigheten som kräver svar och bokslut. Men vad gäller styrkeförhållanden är liknelsen inte så dum. Numera. Det är alla mot en.
Citera
2020-07-08, 19:34
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Tack. Man brukar förvisso leta efter liknelser till man hittar en som passar. AE var kanske David här. Polisen är restarmén som omgrupperat för att kunna möta hotet efter förtjänst. Eller, lagen och rättfärdigheten som kräver svar och bokslut. Men vad gäller styrkeförhållanden är liknelsen inte så dum. Numera. Det är alla mot en.
Ja, vi kan bare ane hvilken situasjon AE var i, heldigvis trolig uvitende om hva skulle bli hennes skjebne, hun hadde ingen sjanse denne stakkars mammaen.
Citera
2020-07-08, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken
For alle som trenger å koble av med andre saker man blir helt gal av kan jeg anbefale serien 'Uløste mysterier' på Netflix. Jeg har sett tre episoder, spesielt den tredje om en fransk sak er helt sjuk med tanke på hva folk kan få seg til å gjøre. For å si det slik: Ingen scenarioer er utenkelige egentlig. Alt er faktisk mulig. Store tragedier skjer og folk er faktisk helt sprengt i kålen rundt omkring. God natt!

er det fryktens hus?
Citera
2020-07-08, 19:36
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
er det fryktens hus?
Slo*raveien 4 er i alle fall skrekkens hus...
Citera
2020-07-08, 19:37
Bannlyst
Citat:
Det ville neppe TH risikert, han måtte forvisse seg om at alle var med, og inneforstått med alle deler av planen. Det kan jo også tenkes han ble overtalt av barna til å gjennomføre planen, at en av de/alle egentlig regisserte den.

Ja, det er sant, det er jo en risiko med å satse på det ene og det andre.
Undrer på hvilket motiv barna evt skulle ha ved å drepe henne. Skilsmisse, TH-Eiendom oppløst, barna får ingen arv?
Citera
2020-07-08, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Dette sitatet leste jeg i januar 2019 (det ble tatt opp i tråden da).
Det står ingenting i det siterte om at feltprest HH1 bærer våpen.

Ingenting.
"Jeg var så heldig at jeg fikk observere og lære av fem feltprester som var fordelt på de to leirene, og de delte villig av sine erfaringer om de etiske problemstillingene de stod i som feltprester. Et av spørsmålene jeg stilte var om de hadde våpen. Det hadde alle sammen"
Herefter kommer citaterne fra de 5 feltpræster.
https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/32824/SpesialoppgavexixteologixxElisabethxEriksenxxhxstx 2010.pdf?sequence=2&isAllowed=y
Det må du tolke som du vil.

Edit: Om det er feltpræster eller soldater, så mener jeg ikke det siger noget om at man skulle være mulig drabs- eller voldsmand fordi man bærer våben i krig.
Senast redigerad av colli 2020-07-08 kl. 19:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in