2020-07-08, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Man får väl ha en viss förståelse för att en del reagerar instinktivt med avsky. Men det hjälper, som du säger, inte ett smack. Det brölas omä totalt orealistiska saker som avrättningar och kastreringar samtidigt som man blir klassad som en apolget om man börjar prata rehabilitering. Efter någon vecka har de här människorna gått vidare tills nästa hemska brott får dem att beskriva fler delar av sina våldsfantasier. De verkar inte kunna förhålla sig till verkligheten som är att Carita är en fri människa om kanske 7-8 år. Då kan man fråga sig, vad är det för människa vi vill ha ut i vårt samhälle? En rehabiliterad individ som avstår från vidare brottslighet är ju självklart att föredra om man verkligen vill undvika att fler barn råkar illa ut.

Känslor, känslor, känslor. Man blir spyfärdig av att läsa Instakommentarerna. Evig hjältestatus på den som skriver värst. Noll tanke på vad familj och deras anhöriga känner. Sunt med ett vettigt och högst förstående inlägg. Det första som observerats såhär långt.
Citera
2020-07-08, 16:16
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det där med att läkemedel kan överföras via svett användes även som argument i mordet på ”lilla hjärtat” nyss.

Skulle gärna se en vetenskaplig undersökning av huruvida det överhuvudtaget är möjligt! Tycker det låter som ett ogrundat antagande. Att expertisen uttalar sig så slappt för att de inte orkar genomföra ordentliga tester.

Nu kommer jag inte ihåg om man i utlåtandet hänvisade till någon vetenskap.
Citera
2020-07-08, 16:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Man får väl ha en viss förståelse för att en del reagerar instinktivt med avsky. Men det hjälper, som du säger, inte ett smack. Det brölas omä totalt orealistiska saker som avrättningar och kastreringar samtidigt som man blir klassad som en apolget om man börjar prata rehabilitering. Efter någon vecka har de här människorna gått vidare tills nästa hemska brott får dem att beskriva fler delar av sina våldsfantasier. De verkar inte kunna förhålla sig till verkligheten som är att Carita är en fri människa om kanske 7-8 år. Då kan man fråga sig, vad är det för människa vi vill ha ut i vårt samhälle? En rehabiliterad individ som avstår från vidare brottslighet är ju självklart att föredra om man verkligen vill undvika att fler barn råkar illa ut.
En sådan människa ska överhuvudtaget inte komma ut i samhället. Det är på så vis man skyddar framtida barn mot sådan ondska.
Citera
2020-07-08, 16:23
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
En sådan människa ska överhuvudtaget inte komma ut i samhället. Det är på så vis man skyddar framtida barn mot sådan ondska.

Ja, nu bekräftar du ju exakt det jag skrev. Man kan ju diskutera "ska" och "bör" hur mycket man vill men det har ingen bäring på verkligheten. Något verkligt livstidsstraff kommer vi inte se inom en överskådlig framtid (inte innan Carita får sin dom om typ en månad). Oberoende av hur mycket du/vi tycker att hon borde sitta inne resten av livet, bli kastrerad, avrättad på torget eller kokt i olja så kommer hon vara ute om ca 7-8 år. Är det inte att föredra att hon då utgör så liten risk som möjligt för att återgå till den här typen av brottslighet?
Citera
2020-07-08, 16:24
Medlem
Pyjamashjaltens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommi8
Känslor, känslor, känslor. Man blir spyfärdig av att läsa Instakommentarerna. Evig hjältestatus på den som skriver värst. Noll tanke på vad familj och deras anhöriga känner. Sunt med ett vettigt och högst förstående inlägg. Det första som observerats såhär långt.
Tror du verkligen att deras anhöriga går in och läser? De vill nog ha så lite som möjligt att göra med dem framöver.
Citera
2020-07-08, 16:28
Medlem
Pyjamashjaltens avatar
Vidare är jag förundrad varför inte CA's mamma inte blev förhörd? Hon har ju trots allt bott under samma tak?!
Eller har jag missat den delen?
Citera
2020-07-08, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Kammarrätten i Jönköping skickade Esmeralda ("Lilla Hjärtat") att dö som treåring hos sina dysfunktionella föräldrar, fastän lägre instanser, andra myndigheter och privatpersoner stretade emot till vägs ände, så det är inte det en självklarhet.
CLs barn har i alla fall livet i behåll och verkar inte fått några fysiska men. Småflickorna i CAs filmsamling, som utsatts för penetrerande sex, råkade nog värre ut.
Va det inte kammarrätten i Norrköping, i Esmeraldas fall?
Citera
2020-07-08, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Va det inte kammarrätten i Norrköping, i Esmeraldas fall?
10000 kronorsfrågan. Vad är skillnaden mellan tingsrätten och kammarrätten?
Citera
2020-07-08, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyjamashjalten
Vidare är jag förundrad varför inte CA's mamma inte blev förhörd? Hon har ju trots allt bott under samma tak?!
Eller har jag missat den delen?
Det mesta fanns lagrat på elektroniska digitala produkter så...hon kanske är något av en digital analfabet? Inga porrtidningar under sängen!
Citera
2020-07-08, 16:48
Medlem
Pyjamashjaltens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Det mesta fanns lagrat på elektroniska digitala produkter så...hon kanske är något av en digital analfabet? Inga porrtidningar under sängen!

Det jag menar är ju att CL's föräldrar blev ju förhörda men inte hans mamma. Lite konstigt tycker jag.
Citera
2020-07-08, 16:52
Medlem
Amless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsFarsta
Absolut. Tog screenshot men självklar finns ju inte sidnr med. Skall leta upp.

Förhörsledare: "för några utav filmerna är ju (blankt) till exempel när vi vet att du hade ett uppbrott från christian åtminstone för att bo tillsammans. Kan ju vart så att er relation fortgått men

Mm vi har ju pratat jätte mycket om det. Det är ju inte så att ni alltid träffats när du (blankt)--- har ju inte christian varit närvarande"

Återkommer senare.

Kom visst till den sidan precis, vet inte vad ni pratat om men det står på sid 762
Citera
2020-07-08, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyjamashjalten
Det jag menar är ju att CL's föräldrar blev ju förhörda men inte hans mamma. Lite konstigt tycker jag.
Det räcker med att hon i ett informellt samtal med polisen säger att hon inget visste om vad CA sysslade med. Varför dra in henne i detta då? Men försvaret kommer sannolikt att kunna peka på det. Om CL säger att hon visste t ex. Jag råkade ut för det en gång gällande mord. Mördaren så att han hade gjort det på uppdrag av mig. Polisen trodde inte på honom, men var tvungna att förhöra mig för att kunna avföra mig från utredningen, annars skulle hans försvarare peka ut mig som möjlig GM. Kinda got my attention! Hur som borde CL ha tagit upp det tidigt för att verka trovärdig, inte nu när rättegången är avklarad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in