2020-07-08, 15:12
Medlem
Finns ju ändå någon form av skam kvar i kroppen på kvinnan. I några av de första förhören så kräks hon till slut av att konfronteras med vidrigheterna hon utsatt ungarna för.

Frågan är om det är för att hon tycker att det är vidrigt eller för att hon är så skiträdd för att hon blivit påkommen.
Citera
2020-07-08, 15:13
Medlem
Lazermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Hela kretsen hon rör sig i verkar vara trasig. På ett sätt skrattar man åt det och tycker det är patetiskt men skrattet sätter sig i halsen när man inser att den här typen av trasiga människor ofta får många barn, och gärna väldigt tidigt.

Som sagt personerna i Caritas umgängeskrets är tatuerade, lågutbildade trasiga människor som
skaffar barn, separerar och sen direkt träffar ny partner utan minsta eftertanke.

Finns inget förnuft eller omtanke i handlandet.

Carita sa till Emma att " känslor kan man inte rå för" efter att hon flyttat ihop med Christian (då Emma var gravid med Christians barn)

Totalt pantat uttalande, som är vanligt bland adhd-folk med kaos i privatlivet.

Citat:

Förutom att de båda är empatistörda så verkar både Carita och Christian verkar sakna konsekvenstänk och tar enorma risker. Hon fattar nog inte att det innebär en risk. Till viss del är det kanske helt enkelt så att de är korkade.

Risktagande och noll konsekvenstänk är typiska adhd-symptom. Carita har dessutom depressioner, så hon har nog ADHD.
Citera
2020-07-08, 15:14
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Tyvärr verkar det inte kunna gå att bevisa att de varit drogade även om det finns spår av bl a Gabspentin i håret. Hon verkar inte åtalad för detta vad jag kan se. Någon expert uttalade sig om att det var låga nivåer och kan inte utesluta att det genom svett kunnat överföras från en vuxen till barnens hår om de t ex sovit i samma säng.
Precis, det är ingen som vet. Det kom fram ganska tidigt i tråden att hon drogat pojken. Sen har det blivit någon slags trådsanningen att han skulle vara så drogad att han inte har något minne.
Citera
2020-07-08, 15:19
Medlem
Citat:
Var står detta? De flesta övergreppen har hon ju begått när hon haft kontakt med honom i telefon innan eller under. Vid ett eller två övergrepp var han närvarande i lägenheten fast i ett annat rum. Du måste kunna hänvisa ungefär till var i FUPen vi kan hitta detta för du verkar vara den enda som sett det.

Absolut. Tog screenshot men självklar finns ju inte sidnr med. Skall leta upp.

Förhörsledare: "för några utav filmerna är ju (blankt) till exempel när vi vet att du hade ett uppbrott från christian åtminstone för att bo tillsammans. Kan ju vart så att er relation fortgått men

Mm vi har ju pratat jätte mycket om det. Det är ju inte så att ni alltid träffats när du (blankt)--- har ju inte christian varit närvarande"

Återkommer senare.
Senast redigerad av MsFarsta 2020-07-08 kl. 15:29.
Citera
2020-07-08, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Du verkar vara lika okänslig som förövaren i detta fall. Vad denna kvinna gjort mot sina barn är ett sällsynt fall av utstuderad ondska. Det är inte ofta vi har så här grova fall av sexuella övergrepp på barn i vårt land. Det faller sig ganska naturligt då att det blir starka reaktioner från människor. Att du ens blir förvånad över det är en fråga i sig bara det. Jag får intrycket av att du står henne nära och då kan jag förstå att du är lika känslokall, för det brukar ju vara så att man hänger med likasinnade.

Att du dessutom är förvånad över att det är kvinnor som sprider hat mot kvinnan är väldigt konstigt. Tycker du verkligen att det är så konstigt att kvinnor värnar om oskyldiga barn som far illa av sin egen mamma? Vad spelar etnicitet för roll i detta fall? Kvinnor känner väl lika starkt för när ett barn blir utsatt för extrem ondska oavsett varifrån de kommer?

Visst kan man ha åsikter på vilken typ av hat människor ger uttryck för, men om du inte saknar känslor helt och hållet, så borde du inse att det är en helt naturlig reaktion. Vad som däremot inte är naturligt är vad denna kvinna utsatt sina barn för.

Att du då tar henne i försvar är du nog ganska ensam om att göra, inte bara här i forumet.

Du kanske vill ge henne en tröstande klapp på ryggen och skicka ut henne i samhället igen?
Jag tillhör de som hoppas att hennes fortsatta liv blir ett långt gatulopp hon tvingas springa varje dag, oavsett var hon bestämmer sig för att bo i framtiden. Hoppas hon går under av sin egen ångest.

Duktiga antaganden men jag känner inte GM överhuvudtaget, kom faktiskt att uppmärksamma tråden igår och valde att konfrontera en annan redan där och då då jag ansåg att dödshot och dyl. knappast bidrar till något som helst konstruktivt i tråden. Jag beklagar å det djupaste alla labila mellanösterntjejer (som påpekat ser inte en enda etnisk svensk tjej som sitter och sprider galla som de gör) som likt hyenor vid ett lik har samlats för att spy evig galla, avrättningar hit och avrättningar dit (det länkas till hennes insta konto längre bak i tråden, kika in och förfasas). Du kanske är en av dessa rentav? Och fortsätter hatpropagandan här också? Man vägrar belysa vikten av ett rättsystem i en fungerande stat utan här styr enbart pöbeln, man vill ta lagen i egna händer som man gör hemma hos de själva i Kurdistan där man hänger folk ute på gatorna. Hur utvecklade är deras länder idag skulle du säga? I mina glasögon är de lika små varelser som GM, läs vad de skriver på hennes konto dag in och dag ut så ser ni. Grupper av unga invandrartjejer om öser hat. Det är dessa individer som strövar runt omkring på våra gator, glöm inte det. Vidrigt med så mycket inneboende hat. Det värsta är att de gör allt för att visa upp fröken fin-fasaden när man träffar de på tu man hand. Slutligen skriver du om tröstande klappar och illusionerar om saker jag står för utan att på förhand ha någon som helst aning, återigen, jag har varken försvarat GM i detta fall eller något av de likartade fall vi ser uppdagas runt om i landet just nu, däremot tycker jag inte de individer är vatten värda som sitter och sprider hat och dynga på instagramkonton. Till skillnad från dina önskningar om fortsatt ondska och död så tror jag på att varenda människa kan bli förlåten en vacker dag. Vem är du? En from ängel utan synder? Gå och sköt ditt du är inte mindre smuts än någon annan, du är inte finare eller mindre syndare än någon annan. Översitteri är det om något en synd inom kristendomen. Väx upp och bli större än att önska andra död till höger och vänster. En dag kommer du konstatera att ditt synsätt inte hör hemma i en modern västerländsk civilisation. Ta till dig raderna i följande länk och må du fortsatt skonas från dina destruktiva tankegångar.

http://www.insidan.net/signerat/alla-lika-infor-gud/
Senast redigerad av Tommi8 2020-07-08 kl. 15:52.
Citera
2020-07-08, 15:50
Medlem
Citat:
När hon väl kommer ut i friheten om sådär 8 år är ju barnen så pass stora att de själva kan påverka var de vill bo. Kommer ju självklart inte bli aktuellt med någon vårdnad.

Kammarrätten i Jönköping skickade Esmeralda ("Lilla Hjärtat") att dö som treåring hos sina dysfunktionella föräldrar, fastän lägre instanser, andra myndigheter och privatpersoner stretade emot till vägs ände, så det är inte det en självklarhet.
CLs barn har i alla fall livet i behåll och verkar inte fått några fysiska men. Småflickorna i CAs filmsamling, som utsatts för penetrerande sex, råkade nog värre ut.
Citera
2020-07-08, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermannen

Totalt pantat uttalande, som är vanligt bland adhd-folk med kaos i privatlivet.

Risktagande och noll konsekvenstänk är typiska adhd-symptom. Carita har dessutom depressioner, så hon har nog ADHD.

-”Så hon har nog Adhd” okej vet inte vem som egentligen är den korkade utifrån det uttalandet. För det första så har CL inga dokumenterade diagnoser och för det andra så framställer du personer med adhd som vaddå mer benägna att våldta sina barn??
Citera
2020-07-08, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ARCV82
-”Så hon har nog Adhd” okej vet inte vem som egentligen är den korkade utifrån det uttalandet. För det första så har CL inga dokumenterade diagnoser och för det andra så framställer du personer med adhd som vaddå mer benägna att våldta sina barn??

Otroligt mycket okunskap i tråden. En bödel som inte tar reda på underlag, utan man vill bara framföra egna känslor. Allt är bara känslor och återkommande känslor. Noll sunt förnuft. Man behöver inte vara iskall för att vara saklig och se saker nyktert och på distans. Handlar om självkontroll. Bödeln missar detta i all jäktande när det gäller att passa in i gruppen (in-group) och det är därför samhället ser ut som den gör idag. Offret kan heta Paolo Roberto ena dagen och något andra andra, men det kvittar, låt oss bara tuta och köra heter det. Den som gapar värst och mest vinner mest. Vi lever i en farlig samtid där vikten av källkritik ofta saknas totalt.
Senast redigerad av Tommi8 2020-07-08 kl. 16:06.
Citera
2020-07-08, 16:03
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Tyvärr verkar det inte kunna gå att bevisa att de varit drogade även om det finns spår av bl a Gabspentin i håret. Hon verkar inte åtalad för detta vad jag kan se. Någon expert uttalade sig om att det var låga nivåer och kan inte utesluta att det genom svett kunnat överföras från en vuxen till barnens hår om de t ex sovit i samma säng.
Det där med att läkemedel kan överföras via svett användes även som argument i mordet på ”lilla hjärtat” nyss.

Skulle gärna se en vetenskaplig undersökning av huruvida det överhuvudtaget är möjligt! Tycker det låter som ett ogrundat antagande. Att expertisen uttalar sig så slappt för att de inte orkar genomföra ordentliga tester.
Citera
2020-07-08, 16:04
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Kammarrätten i Jönköping skickade Esmeralda ("Lilla Hjärtat") att dö som treåring hos sina dysfunktionella föräldrar, fastän lägre instanser, andra myndigheter och privatpersoner stretade emot till vägs ände, så det är inte det en självklarhet.
CLs barn har i alla fall livet i behåll och verkar inte fått några fysiska men. Småflickorna i CAs filmsamling, som utsatts för penetrerande sex, råkade nog värre ut.

Från ungefär 12 års ålder väger barnens önskemål ganska tungt, om det inte är så att de vill bo hos en förälder som är bevisat olämplig. Hennes yngsta som lär väl vara 12 år lagom tills hon kommer ut och den andra pojken var väl 2 - 3 år äldre?
Citera
2020-07-08, 16:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tommi8
Duktiga antaganden men jag känner inte GM överhuvudtaget, kom faktiskt att uppmärksamma tråden igår och valde att konfrontera en annan redan där och då då jag ansåg att dödshot och dyl. knappast bidrar till något som helst konstruktivt i tråden. Jag beklagar å det djupaste alla labila mellanösterntjejer (som påpekat ser inte en enda etnisk svensk tjej som sitter och sprider galla som de gör) som likt hyenor vid ett lik har samlats för att spy evig galla, avrättningar hit och avrättningar dit (det länkas till hennes insta konto längre bak i tråden). Du kanske är en av dessa rentav? Och fortsätter hatpropagandan här också? Man vägrar belysa vikten av ett rättsystem i en fungerande stat utan här styr enbart pöbeln, man vill ta lagen i egna händer som man gör hemma hos de själva i Kurdistan där man hänger folk ute på gatorna. I mina glasögon är de lika små varelser som GM, läs vad de skriver på hennes konto dag in och dag ut så ser ni. Grupper av unga invandrartjejer om öser hat. Det är dessa individer som strövar runt omkring på våra gator, glöm inte det. Vidrigt med så mycket inneboende hat. Det värsta är att de gör allt för att visa upp fröken fin-fasaden när man träffar de på tu man hand. Slutligen skriver du om tröstande klappar och illusionerar om saker jag står för utan att på förhand ha någon som helst aning, återigen, jag har varken försvarat GM i detta fall eller något av de likartade fall vi ser uppdagas runt om i landet just nu, däremot tycker jag inte de individer är vatten värda som sitter och sprider hat och dynga på instagramkonton. Till skillnad från dina önskningar om fortsatt ondska och död så tror jag på att varenda människa kan bli förlåten en vacker dag. Vem är du? En from ängel utan synder? Gå och sköt ditt du är inte mindre smuts än någon annan, du är inte finare eller mindre syndare än någon annan. Väx upp och bli större än att önska andra död till höger och vänster. En dag kommer du konstatera att ditt synsätt inte hör hemma i en modern västerländsk civilisation.

Jag är en man och skäms inte för mina starka känslor mot Carita. Tycker du det är mer konstigt än om jag vore kvinna?

Det är snarare konstigt att inte reagera kraftigt mot ondska av den mest fega sort som Carita har ägnat sig åt. Dessutom tycker hon det verkade vara ganska underhållande att utsätta sina barn för sin ondska. Läser man FUP så skrattar hon åt övergreppen i sms.

Tar man beslutet att utsätta sina barn för såna övergrepp så tycker jag det sitter på sin plats att få all skit man klarar av att ta, för resten av sitt liv.

Du verkar mest tycka synd om förövaren i detta fall, när normalt fungerade människor tycker synd om offren. Det är precis så det ska vara. Barnens framtid är för alltid förstörd, men Carita får bara en tid på anstalt i tryggt förvar, för att sedan komma ut i samhället igen. Den dagen barnen når vuxen ålder hoppas jag de personligen tar kontakt med henne och förklarar vad hennes övergrepp resulterat i för svårigheter i deras liv.

All heder åt de som lämnade datorn till polisen och såg till att detta monster (som kommer gå till historien som en av landets värsta pedofiler) kunde gripas. Personligen hade jag släpat henne dit tillsammans med datorn så halva stan hade kunnat se vad det var frågan om. Men det vet alla ändå vid det här laget.

Vem vet, du kanske sitter hemma och skrattar åt hennes filmer som hon kanske hunnit skicka till dig långt innan hon kunde gripas. Man kanske skulle ta en titt på materialet i dina datorer?
Citera
2020-07-08, 16:12
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommi8
Duktiga antaganden men jag känner inte GM överhuvudtaget, kom faktiskt att uppmärksamma tråden igår och valde att konfrontera en annan redan där och då då jag ansåg att dödshot och dyl. knappast bidrar till något som helst konstruktivt i tråden. Jag beklagar å det djupaste alla labila mellanösterntjejer (som påpekat ser inte en enda etnisk svensk tjej som sitter och sprider galla som de gör) som likt hyenor vid ett lik har samlats för att spy evig galla, avrättningar hit och avrättningar dit (det länkas till hennes insta konto längre bak i tråden, kika in och förfasas). Du kanske är en av dessa rentav? Och fortsätter hatpropagandan här också? Man vägrar belysa vikten av ett rättsystem i en fungerande stat utan här styr enbart pöbeln, man vill ta lagen i egna händer som man gör hemma hos de själva i Kurdistan där man hänger folk ute på gatorna. Hur utvecklade är deras länder idag skulle du säga? I mina glasögon är de lika små varelser som GM, läs vad de skriver på hennes konto dag in och dag ut så ser ni. Grupper av unga invandrartjejer om öser hat. Det är dessa individer som strövar runt omkring på våra gator, glöm inte det. Vidrigt med så mycket inneboende hat. Det värsta är att de gör allt för att visa upp fröken fin-fasaden när man träffar de på tu man hand. Slutligen skriver du om tröstande klappar och illusionerar om saker jag står för utan att på förhand ha någon som helst aning, återigen, jag har varken försvarat GM i detta fall eller något av de likartade fall vi ser uppdagas runt om i landet just nu, däremot tycker jag inte de individer är vatten värda som sitter och sprider hat och dynga på instagramkonton. Till skillnad från dina önskningar om fortsatt ondska och död så tror jag på att varenda människa kan bli förlåten en vacker dag. Vem är du? En from ängel utan synder? Gå och sköt ditt du är inte mindre smuts än någon annan, du är inte finare eller mindre syndare än någon annan. Översitteri är det om något en synd inom kristendomen. Väx upp och bli större än att önska andra död till höger och vänster. En dag kommer du konstatera att ditt synsätt inte hör hemma i en modern västerländsk civilisation. Ta till dig raderna i följande länk och må du fortsatt skonas från dina destruktiva tankegångar.

http://www.insidan.net/signerat/alla-lika-infor-gud/

Man får väl ha en viss förståelse för att en del reagerar instinktivt med avsky. Men det hjälper, som du säger, inte ett smack. Det brölas omä totalt orealistiska saker som avrättningar och kastreringar samtidigt som man blir klassad som en apolget om man börjar prata rehabilitering. Efter någon vecka har de här människorna gått vidare tills nästa hemska brott får dem att beskriva fler delar av sina våldsfantasier. De verkar inte kunna förhålla sig till verkligheten som är att Carita är en fri människa om kanske 7-8 år. Då kan man fråga sig, vad är det för människa vi vill ha ut i vårt samhälle? En rehabiliterad individ som avstår från vidare brottslighet är ju självklart att föredra om man verkligen vill undvika att fler barn råkar illa ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in