2020-07-08, 13:57
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermannen
Carita var fosterhemsbarn och nu blir även hennes barn det.

Carita är som sagt skadat gods, helt trasig tjej bara 25 år gammal och har buksmärtor, panikångest, depressioner. Tragiskt att hon valde att skaffa barn överhuvudtaget.

Varför skulle de bli det? Hon delade vårdnaden med barnens far vilken nu sannolikt har full vårdnad om barnen.
Citera
2020-07-08, 13:58
Medlem
Lazermannens avatar
4-åringen verkar ha adhd eller liknande. Har myror i brallan, får raseriutbrott, klipper sönder kompisars kläder, vill rymma från dagis.

Hur ska han bli som tonåring ?
Citera
2020-07-08, 14:02
Medlem
Lazermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Varför skulle de bli det? Hon delade vårdnaden med barnens far vilken nu sannolikt har full vårdnad om barnen.

Barnens far fick också orossanmälan från dagis. Ingen bra förälder han heller.
Citera
2020-07-08, 14:04
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det där med att hon säger ”jag har ingen aning” som svar på allt tolkar jag som ett mentalt försvar. Hon har överskridit ett av de starkaste tabun vi har i vårt samhälle.

Undan för undan börjar hon klä det i ord. Kommer att ta åratal av terapi för henne att inse sin skuld.

Hoppas att hon aldrig får tillbaka sina barn och väljer ett liv som nunna efter avtjänat straff.

När hon väl kommer ut i friheten om sådär 8 år är ju barnen så pass stora att de själva kan påverka var de vill bo. Kommer ju självklart inte bli aktuellt med någon vårdnad.
Citera
2020-07-08, 14:06
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsFarsta
Trots att det klart och tydligt står i Fup att hon begått övergrepp på sina barn även när hon och Ambjörnsson INTE var tillsammans är det ändå många här som skriver att hon gjort det för att behaga honom. Hon tänder på barn, lägg ner nu.

Var står detta? De flesta övergreppen har hon ju begått när hon haft kontakt med honom i telefon innan eller under. Vid ett eller två övergrepp var han närvarande i lägenheten fast i ett annat rum. Du måste kunna hänvisa ungefär till var i FUPen vi kan hitta detta för du verkar vara den enda som sett det.
Citera
2020-07-08, 14:08
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Barnens far fick också orossanmälan från dagis. Ingen bra förälder han heller.

Ja, det diskuterades men handlade väl främst om att han inte hörde av sig när de var sjuka och frånvarande. Den drogs väl tillbaka också. Däremot verkar ju personalen vittna om att han tar sig tid med barnen vid hämtning och lämning. Dock vet jag inte mer än vad som står i FUPen.
Citera
2020-07-08, 14:20
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
4-åringen verkar ha adhd eller liknande. Har myror i brallan, får raseriutbrott, klipper sönder kompisars kläder, vill rymma från dagis.

Hur ska han bli som tonåring ?
Eller så är barnet traumatiserad av övergrepp och allmän försummelse
Citera
2020-07-08, 14:21
Medlem
Lazermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Ja, det diskuterades men handlade väl främst om att han inte hörde av sig när de var sjuka och frånvarande. Den drogs väl tillbaka också. Däremot verkar ju personalen vittna om att han tar sig tid med barnen vid hämtning och lämning. Dock vet jag inte mer än vad som står i FUPen.

Jo, pappan verkar vara bättre förälder än mamma Carita iaf. T.o.m dagispersonalen beskriver Carita som kall.

Intressant att Caritas kompis Sandra ( åtalad vid en eller flera domstolsinstanser) försökte tussa ihop Carita med sin sambos kompis Tobias.

Efter att Tobias fick se Caritas barnporrfilm var han nog inte så intresserad längre.
Citera
2020-07-08, 14:46
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandan88
Är det bara jag som finner liiiiite tröst i att pojken varit drogad? Att det dämpat smärtan samt att han kanske skonats från att komma ihåg detta..
När man läser att pojken inte vill ha hjälp med att torka sig efter toabesök och hellre sitter med "rester" i kalsongerna så undrar jag hur nedsövd han alltid har varit och vad han vet. Uppenbart så associerar han dåliga saker/beröring med sin stjärt.

Han kan mycket väl hamnat i något "frozen fright" tillstånd under något övergrepp där CL trott att tabletterna verkar, eller en kombination. Många vet säkert hur det är att vara väldigt full/hög där upplevelser kommer och går fast du är halvt medvetslös.

Att han skulle vara utan minnesbilder och associationer finner jag som otroligt.

EDIT. Nu är jag bara på sida 600+ så mer info om detta kanske kommer senare i FUP.
Citera
2020-07-08, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Eller så är barnet traumatiserad av övergrepp och allmän försummelse

Precis.. stackarn vägrar låta pedagogerna torka hans rumpa
Citera
2020-07-08, 14:48
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Jo, pappan verkar vara bättre förälder än mamma Carita iaf. T.o.m dagispersonalen beskriver Carita som kall.

Intressant att Caritas kompis Sandra ( åtalad vid en eller flera domstolsinstanser) försökte tussa ihop Carita med sin sambos kompis Tobias.

Efter att Tobias fick se Caritas barnporrfilm var han nog inte så intresserad längre.

Hela kretsen hon rör sig i verkar vara trasig. På ett sätt skrattar man åt det och tycker det är patetiskt men skrattet sätter sig i halsen när man inser att den här typen av trasiga människor ofta får många barn, och gärna väldigt tidigt.

Förutom att de båda är empatistörda så verkar både Carita och Christian verkar sakna konsekvenstänk och tar enorma risker. De vet ju självklart att det är olagligt och skambelagt men samtidigt ligger barnporren i mapp på skrivbordet på en dator och verkar finnas lite här och där på de flesta av Christians enheter. Inte ens när han har en hel dag på sig och borde förstå att polisen är på väg gör han något insats att förstöra bevis. Carita skickar till och med övergreppsfilmer på messenger (knappast en söker kanal för att hantera saker som ger över ett halvt decennium i fängelse). De övergår sen till en app där man måste verifiera sig med sitt telefonnummer. När de har SMS-kontakt precis innan båda åker in skriver han "du kan få sitta inne för det här". Jag reagerade på "kan". Ungefär som, har du otur blir det någon månad. Undrar vad det är som får dem att ta så uppenbara risker. För hans del har det nog normaliserats. Han har säkert laddat ner från nätet sedan tonåren och har ju aldrig åkt dit så nog inte reflekterat över riskerna. Hon fattar nog inte att det innebär en risk. Till viss del är det kanske helt enkelt så att de är korkade.

Hon kommer ju få det längsta straffet men eftersom hon erkänt lär hon säkert genomgå diverse behandlingsprogram under åren hon sitter inne. Han lär aldrig erkänna och kommer således vara minst lika farlig när han kommer ut.
Citera
2020-07-08, 14:51
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Leader
När man läser att pojken inte vill ha hjälp med att torka sig efter toabesök och hellre sitter med "rester" i kalsongerna så undrar jag hur nedsövd han alltid har varit och vad han vet. Uppenbart så associerar han dåliga saker/beröring med sin stjärt.

Han kan mycket väl hamnat i något "frozen fright" tillstånd under något övergrepp där CL trott att tabletterna verkar, eller en kombination. Många vet säkert hur det är att vara väldigt full/hög där upplevelser kommer och går fast du är halvt medvetslös.

Att han skulle vara utan minnesbilder och associationer finner jag som otroligt.

EDIT. Nu är jag bara på sida 600+ så mer info om detta kanske kommer senare i FUP.

Tyvärr verkar det inte kunna gå att bevisa att de varit drogade även om det finns spår av bl a Gabspentin i håret. Hon verkar inte åtalad för detta vad jag kan se. Någon expert uttalade sig om att det var låga nivåer och kan inte utesluta att det genom svett kunnat överföras från en vuxen till barnens hår om de t ex sovit i samma säng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in