2020-06-24, 13:49
Medlem
TheTricksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Våra tabun???
Väldigt obehagligt du skriver angående detta. Att försöka förringa pedofilers allvarliga brott på detta vis genom att lägga över en massa skit på vad upprörda människor skriver på Facebook.

Jag uttryckte mig onödigt provocerande och klantigt igår. Men vad jag menar är att barnen inte kommer lida någon större skada av dessa övergrepp i sig. Jag håller med om att övergreppen är häpnadsväckande och frånstötande, särskilt att barnens mamma utför dem. MEN, dessa övergrepp kommer inte bli bestående minnen pga infantil amnesi. Det som skadar barnen mest är nätpöbelns jakt på dem och deras mamma. Jag håller med om att hon inte ska ha vårdnad om barnen och hon bör inte heller umgås med andras barn utan uppsikt... Inget snack om den saken.
Citera
2020-06-24, 14:01
Medlem
Pyjamashjaltens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grem84
Är hon släppt? Hennes insta har nämligen bytt namn till ”primolen” och alla bilder är borta, finns bara storys med bild på pojkarnas rum och att hon saknar dem, att allt är C.A s fel.

Antagligen någon som vill jävlas och uppröra ännumer som har skapat det kontot.....
Finns folk till allt.
Citera
2020-06-24, 14:07
Medlem
Rampljus-horans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grem84
Är hon släppt? Hennes insta har nämligen bytt namn till ”primolen” och alla bilder är borta, finns bara storys med bild på pojkarnas rum och att hon saknar dem, att allt är C.A s fel.

Kan du länka? För mig ser hennes insta precis ut som den alltid gjort.

Edit: sökte primolen och fann men 0 inlägg och profilen verkar privat.
Citera
2020-06-24, 14:12
Medlem
BabyFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rampljus-horan
Kan du länka? För mig ser hennes insta precis ut som den alltid gjort.

Edit: sökte primolen och fann men 0 inlägg och profilen verkar privat.

Primolen skapades nyligen, utger sig att vara Carita och går i hennes försvar i kommentarer osv. Säkert bara någon som vill röra om i grytan.
Citera
2020-06-24, 14:20
Medlem
Konstigt bara att jag automatiskt var följare till denne ”primolen”, fick upp dennes storys direkt. Har ju såklart avföljt nu
Citera
2020-06-24, 14:32
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Varför måste det finnas en slags förmildrande förklaring? Hon har begått vidriga brott, inte bara en gång utan massor av gånger, mot sina egna barn. Det är ingenting som kan förklaras med depressioner. Skulle hon ha fått plötsliga psykoser vid varje enskild händelse, menar du??

Den här kvinnan bör aldrig släppas ut i samhället mer.

Det kan finnas bakomliggande diagnos vi inte känner till liksom, en del får sin diagnos alldeles för sent. Hon har rätt till att återanpassning och rehab ju som alla andra. Det visar sig nog snart vad som gjorde att hon gjort som hon gjort. Det är liksom någonting som inte stämmer här. Han kan ju hotat henne och barnen, typ haft dom i ett järngrepp så hon upplevt fruktan för deras liv ju.
Senast redigerad av argaangelica 2020-06-24 kl. 14:35.
Citera
2020-06-24, 14:39
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Det kan finnas bakomliggande diagnos vi inte känner till liksom, en del får sin diagnos alldeles för sent. Hon har rätt till att återanpassning och rehab ju som alla andra. Det visar sig nog snart vad som gjorde att hon gjort som hon gjort. Det är liksom någonting som inte stämmer här. Han kan ju hotat henne och barnen, typ haft dom i ett järngrepp så hon upplevt fruktan för deras liv ju.

Och ditt resonemang hade sett likadant ut om det vart en man som utfört detta? Tycker du är naiv i ditt sett att tänka.
Citera
2020-06-24, 14:53
Medlem
SweKingCalles avatar
Ursäkta jag är inte insatt men är de häktade både mamman och pappan ?
Citera
2020-06-24, 14:55
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Det hon har gjort kan aldrig försvaras med "tuff uppväxt" och "hot och förtryck".
Herregud.
Nä, till del kan det förklara en eventuell känslomässig störning. Men, sådana kommer också med generna - hennes föräldrar valde flaskan framför henne (?), dvs bär samma "älskar inte barnen på riktigt"-gen som de fört vidare till Carita...
Citera
2020-06-24, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Nä, till del kan det förklara en eventuell känslomässig störning. Men, sådana kommer också med generna - hennes föräldrar valde flaskan framför henne (?), dvs bär samma "älskar inte barnen på riktigt"-gen som de fört vidare till Carita...

Hon har haft en tuff uppväxt med föräldrar som inte valde henne framför flaskan vilket har präglat hennes val i livet med dåliga beslut och att vara lättpåverkad. Detta då i kombination av extremt låg självkänsla och självförtroende. Det hon har gjort är fruktansvärt och förtjänar ett stort fördömmande. Men det är ändå någonstans den enkla förklaringen till varför hon gjorde det hon gjorde. Hon bör dömmas till vård i min mening, för den människan är sjuk och hon har skadat sina barn för resten av deras liv.
Senast redigerad av KrypskyttenSDP 2020-06-24 kl. 15:16.
Citera
2020-06-24, 15:24
Medlem
Det som gör mig helt paff förutom enbart handlingen är att personer även filmar övergreppen. Jag har så jävla svårt att föreställa mig att man vill föreviga det på film för egen skull eller att man vill skryta inför andra pedofiler.

Jag kan bara föreställa mig att man gör sånt för ekonomisk vinning. Förmodligen sälja requests till andra pedofiler eller att pedofiler har någon "prenumerera-tjänst" lite som onlyfans.

Jag funderar på ifall poliser ens utreder möjligheten till att filmer säljs vidare. Känns som att det finns en drös med peddoorganisationer att spränga bara man lägger energi på det. Var ju något år sedan någon "hacker" i kalla fakta avslöjade hundratals pedofiler och informera polisen utan att något gjordes.
Citera
2020-06-24, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BabyFF
Så den är inte sekretessbelagd? Langa isf.
Finns i tråden!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in