2020-07-07, 18:12
Medlem
Det blir fler och fler "Stöd Flashback" på sajten. Det är tydligen på väg utför. Och ingen är väl förvånad?
Senast redigerad av Kringelikrok 2020-07-07 kl. 18:15.
Citera
2020-07-07, 19:13
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kringelikrok
Det blir fler och fler "Stöd Flashback" på sajten. Det är tydligen på väg utför. Och ingen är väl förvånad?

Absolut vi blir fler o fler som stödja något bra!!!
Ingen tvingar dig att "stödja"

Jag swishade över 100 :-för en stund sedan

TACK ADMIN !
Citera
2020-07-07, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Absolut vi blir fler o fler som stödja något bra!!!
Ingen tvingar dig att "stödja"

Jag swishade över 100 :-för en stund sedan

TACK ADMIN !
Och dina hundra kronor går förstås till driften av forumet? Det vet du, eller?
Citera
2020-07-07, 19:22
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kringelikrok
Och dina hundra kronor går förstås till driften av forumet? Det vet du, eller?
Nej det kan man inte veta, men vad spelar det för roll?
Du tro inte går till driften?
Om det inte går till driften, så får han inte inkomster. Enkel mattematik...
Om jag köper 2 öl eller annat för 100 :- så är det samma sak. De är förlorad!!
Citera
2020-07-07, 20:28
Medlem
Jag funderar på att skänka en hundring eller två. Brukar ge en slant till Wikipedia också. Så varför inte Flashback?
Citera
2020-07-07, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Staropramen777
Jag funderar på att skänka en hundring eller två. Brukar ge en slant till Wikipedia också. Så varför inte Flashback?

Samma. Wikipedia och Flashback är de enda sajterna jag skänker till.
Citera
2020-07-07, 22:46
Medlem
Hade kunnat tänka mig att stödja det "gamla" flashback . Där ordet var fritt och inte modererades bort så fort det inte var av moderatorns åsikt.
Men det flashback utvecklats till nu vill jag tyvärr inte stödja..
Citera
2020-07-07, 23:32
Medlem
Instämmer med föregående, Wikipedia och FB är de två sidor som jag betalar till. Cred till FB att man slipper de stora blafforna som Wiki har för att äska pengar.
Citera
2020-07-08, 08:01
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EuroD
Jag såg tiggandet. Börjar ni bli desperata?

Annonserna täcker bara en bråkdel av forumets omkostnader. Vi har därför tre val. 1. Att gå samma väg som Facebook (när det kommer till frågor som integritet, anonymitet och yttrandefrihet). 2. Att gå samma väg som Wikipedia (och hoppas att tillräckligt många användare uppskattar tjänsten, och vill hjälpa till att stödja Flashback genom donationer). 3. Att stänga ner forumet.

Flashback är något väldigt unikt. Det kan givetvis bli mycket bättre. Men Flashback skiljer sig mot Facebook och Twitter. Samtliga fyller en stor funktion. Det är dessa tre som erbjuder en svensk samhällsdebatt idag. Det finns även vissa mindre platser.Men eftersom de är så små och sällan låter båda sidor få vara med i diskussionen, så är de inte så intressanta.

De traditionella medierna har stängt kommentarsfälten. Aftonbladet hade tidigare ett forum (likt Flashback), men stängde senare forumet. De ville inte sammankopplas med läsarnas åsikter.

Vill du kommentera något så hänvisas du idag till Facebook, Twitter och Flashback. Vilken av dessa plattformar du föredrar är givetvis en smaksak. Men stängs en av dessa ner, så kommer det enligt mig att få negativa effekter på den svenska samhällsdebatten.

Citat:
Ursprungligen postat av EuroD
Att stödja flashback är som att stödja Stockholms porrbiosalonger.

Intressant liknelse.

Har aldrig varit på någon av Stockholms porrbiosalonger, och numera är de väl alla stängda. Men skulle annars kunna tänka mig att själv stödja dem. Så de blev kvar. Tycker Stockholm har blivit för polerat och städat. Minns hur porrbiografen på Drottninggatan i Stockholm hade en LSD-festival på 90-talet. Någon hyrde biografen, för att där på natten visa filmer om LSD. Sådant kan jag idag sakna.

admin
Citera
2020-07-08, 11:07
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Någonting säger mig att du inte tänker likadant med dina övriga utgifter/månad. Gratissnyltare.
Flashback har ju historiskt varit ett skämt när det gäller transparens. I princip inga ändringar sker år till år, men nu när Swish och Bankgiro finns som alternativ kommer admin med en lång lista grejer han vill ändra. Forumet har känts som ett tidigt 2000-tals forum i flera år nu. I alla fall jag skulle vilja se var pengarna går, och vad de tidigare har gått till, när så lite ändras.
Citera
2020-07-08, 12:18
Medlem
SoSolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Flashback har ju historiskt varit ett skämt när det gäller transparens. I princip inga ändringar sker år till år, men nu när Swish och Bankgiro finns som alternativ kommer admin med en lång lista grejer han vill ändra. Forumet har känts som ett tidigt 2000-tals forum i flera år nu. I alla fall jag skulle vilja se var pengarna går, och vad de tidigare har gått till, när så lite ändras.
Nog har förändringar skett, om än långsamt. Sedan undrar jag om det verkligen finns ett behov till så stora förändringar?

Vad syftar du på som du saknar och önskar ändra? Nej, det behöver inte vara någon designad-, färgglad-, mängder med funktioner. Ett snabbladdat forum, där åsikter är fria och där säkerheten ändå numer tycks vara av relativt god standard.

Du själv har nära 7000 inlägg, omräknat i tid du spenderat här bör det ju handla om åtminstone 'en stund'. Uppenbarligen har du fått något av det - nytta, nöje. Annars förstår jag inte varför du spenderat all den tid du gjort?

Varför vara så missunsam just när det gäller Flashback? Tror inte admin levt som Mark Zuckerberg ekonomiskt. Enbart för en kan vara anonym här skall det tydligen krävas redovisning och transparens kring ekonomin. Varför? Njut istället av att Flashback finns, vill du inte donera? Gör då inte det.

Tycker det börjar bli löjligt hur vissa resonerar kring detta. Flashback är nog enda stället du ens har möjlighet att ifrågasätta ekonomi på detta sätt, prova skriv till Facebook, Spotify, reddit eller dylikt och se vad "admin" där svarar dig..

Nä, jag har då haft stort nöje även om jag även upplevt många fel! Förhoppningsvis lever denna skapelse kvar många år framöver!
Senast redigerad av SoSold 2020-07-08 kl. 12:45.
Citera
2020-07-08, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Jag tycker Flashback tekniskt sett fungerar bra som diskussionsforum. Man behöver inte ändra på något bara för ändrandets egen skull.

Det intressanta nu är varför Axelsson känner sig nödgad att tigga pengar. Annonserandet minskar. Visst. Men vilket seriöst företag vill annonsera här?
Senast redigerad av Kringelikrok 2020-07-08 kl. 12:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in