Citat:
Ursprungligen postat av
sinewave
Den stora frågan nu är om du köpte kring motståndet.
Jag fyllde på en tidigare post i DAX efter dess nedgång. För någon timme sedan funderade jag på att sälja av på svag vinst eller rentav förlust dock då det såg ut som en björnflagga (DAX) men såg då även att S&P500 (SPX och ES) inte hade något sådant så blev till att ligga kvar något längre och utvärdera vidare.
Nja, jag arbetar heltid och har inte tid med någon daytrading. Speciellt eftersom jag mest sitter i möten under dagen.
(Jag är mer inne på marknadsneutrala affärer med portföljer som kointegrerar).
Men ibland är det extra roligt att följa marknaden lite efter jobbet. Och ibland blir det någon liten affär. I futures. Eller optioner.
Men denna (natt och) dag bjöd ju på ovanligt mycket spänning ser jag.
kl 1:30 sker utbrott uppåt. Som haltas bryskt när man kör in i fortsättningen på gamla kanalgolvet som gällt senaste dagarna. Varvid det utbrottet omedelbart är över. Enligt erfarenhet åker man då igenom ned till golvet i nya tradingrange. Och där är vi ca 8:15. Och trillar igenom och dråsar ned i gamla solida motståndet vid 3140.
Varvid uppstuds sker och det var väl här du undrade om jag köpte. Och det hade varit ett bra köp.
Bara men inser när man skall sälja sedan.
Sedan kör den uppstudsen in i en parallel trendlinje med gamla kanalgolvet (där det stannade i fredags). Och tappar all gas.
Och en mycket intressant nedgång under 3140 sker. Varvid ordinarie marknad stänger. "mitt i" support/resistance.
Enligt "teorin" skall vi nu ned i ett tidigare golv. (Om det inte bryter upp igen. Omgående).
Och det lite intressanta här är att de golvet är synnerligen lång ned. Nu är det längre ned än Juni botten. Jag tror väl inte att vi kanar iväg så långt.
Men lite intressant är att jag ser inte så mycket motstånd på vägen. Lite svaga finns ju. Men jag ser inget mer rejält.
Vi får väl se om det bryter upp från 3140. Fortsätter vi ned blir de onekligen lite spännande.