Citat:
Ursprungligen postat av
stortrollet
Du kliver ur för att vänta på en nedgång på mindre än 10%? Låter som en bra taktik.
Jag har haft det ganska tufft på börsen. Jag gick in ganska stort i ett mindre tech-bolag som låg minus 50 % i cirka 1,5 år. Nu har de gått upp, så jag kunde sälja ut mig till en förlust på +- 0. Har lite insyn i bolaget och vet om att det inte skulle bli ett skit av det, så lika bra. Med mina övriga innehav hade jag idag cirka 20 % avkastning på 2 år. Detta är dåligt med hänsyn till index senaste två åren. Därför sålde jag av allt, i syfte att gå in igen när det känns rätt. Det är alltså mycket för min egen skull som jag gjort det. Att få en ny start och förhoppningsvis en glädje för börsen som inte funnits tidigare.
Vid 1600 eller i januari är min plan att gå in i: H&M, EQT, Bure, Netflix, Swedbank, Balder, Blizzard, Microsoft, Mastercard och Swedish Match. Lika delar allting förutom EQT, där jag vill ha en något större del.
Eftersom jag bara är 20 år, så tror jag detta kan bli bra i det långa loppet. Läs horisont 10 år.