2020-06-30, 14:24
Medlem
Var Anson Carters avgörande mål mot tre Kronor i VM-finalen 2003 verkligen inne?

https://www.youtube.com/watch?v=WyNyWMb7RPY&t=114s

Vet att det gått väldigt många år sedan det där dråpliga avgörandet mot Kanada VM 2003 ägde rum och vi kan inte älta denna förlust hur länge som helst. Men däremot minns man mycket väl att snacket gick i hela hockeyvärlden efter matchen. Var avgörande pucken för Kanada verkligen inne ? Blir faktiskt än idag inte riktigt klok på detta. Har sett flera videoklipp, bilder, kameravinklar osv från målet i fråga, och kan än idag inte bestämma mig om jag anser att pucken är inne eller ej. Enligt reglerna ska ju dock hela pucken vara inne , vilket jag enligt mig vad jag själv har sett inte är. Samtidigt är situationen otroligt svårbedömd och domarna kan mycket väl ha sett andra bilder än vad vi tittare fick se och om så är fallet får man givetvis hoppas att det var rätt att döma mål. Men utifrån dom bilder jag sett efteråt flera år senare så är jag inte alls övertygad.

Vad är eran syn på saken?
Citera
2020-06-30, 14:35
Medlem
Brenton.Tarrants avatar
Mikael Tellqvist vet, men han kommer aldrig säga om det var mål eller inte enligt egen utsago.

För övrigt skulle det varit underkänt då man inte kunde avgöra med den utrustningen som fanns i arenan.
Citera
2020-06-30, 16:21
Medlem
Hur kan du inte se på de bilderna att den är inne? Syns hur tydligt som helst. Tyvärr.

Huruvida det var rätt att döma mål när de inte kunde se på sina egna kameror är en helt annan diskussion.

Det smärtar mig, men ja den var inne.
Citera
2020-06-30, 17:02
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brenton.Tarrant
Mikael Tellqvist vet, men han kommer aldrig säga om det var mål eller inte enligt egen utsago.

Jag misstror dig inte alltså, men vet du någon länk där jag kan få ta del av det?
Hade varit intressant.
Citera
2020-06-30, 17:08
Bannlyst
Ja. Den är inne. Bara att följa pucken med hökblick så syns det. Och hela pucken är inne, inte delvis.
Citera
2020-06-30, 18:13
Medlem
PlantBamboos avatar
Pucken är tyvärr inne
Citera
2020-06-30, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggypigglet
Hur kan du inte se på de bilderna att den är inne? Syns hur tydligt som helst. Tyvärr.

Huruvida det var rätt att döma mål när de inte kunde se på sina egna kameror är en helt annan diskussion.

Det smärtar mig, men ja den var inne.
Vilka bilder har du sett i så fall? Hur tydligt som helst är det definitivt inte om du frågar mig. Givetvis hoppas jag att domaren gjorde rätt som dömde mål men jag är tyvärr inte övertygad. INGEN av dom bilder jag sett från målet gör mig övertygad om att hela pucken faktiskt är inne. Tror vi får enas om att det råder delade meningar om hela pucken var inne eller ej. Hittils har i alla fall inte jag sett någon bildsekvens som ger dig rätt
Citera
2020-06-30, 19:54
Medlem
Brenton.Tarrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag misstror dig inte alltså, men vet du någon länk där jag kan få ta del av det?
Hade varit intressant.

Kom lite snabbt på tal i den utmärkta podden Holmgren möter.

http://www.niklasholmgren.nu/holmgren/podcast/podarkivet/169-mikael-tellqvist/
Citera
2020-06-30, 22:36
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brenton.Tarrant
Kom lite snabbt på tal i den utmärkta podden Holmgren möter.

http://www.niklasholmgren.nu/holmgren/podcast/podarkivet/169-mikael-tellqvist/
Tack så mycket! Jag ska ta och lyssna.

OnT:
Jag tycker det ser ut som att hela pucken är inne i videon som länkats. Men jag skulle inte ta gift på det.
Jag är av samma åsikt nu som 2003. Det är svårt att säga helt och fullständigt säkert att hela pucken är över linjen.
Citera
2020-07-01, 00:35
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
https://www.youtube.com/watch?v=WyNyWMb7RPY&t=114s

Vet att det gått väldigt många år sedan det där dråpliga avgörandet mot Kanada VM 2003 ägde rum och vi kan inte älta denna förlust hur länge som helst. Men däremot minns man mycket väl att snacket gick i hela hockeyvärlden efter matchen. Var avgörande pucken för Kanada verkligen inne ? Blir faktiskt än idag inte riktigt klok på detta. Har sett flera videoklipp, bilder, kameravinklar osv från målet i fråga, och kan än idag inte bestämma mig om jag anser att pucken är inne eller ej. Enligt reglerna ska ju dock hela pucken vara inne , vilket jag enligt mig vad jag själv har sett inte är. Samtidigt är situationen otroligt svårbedömd och domarna kan mycket väl ha sett andra bilder än vad vi tittare fick se och om så är fallet får man givetvis hoppas att det var rätt att döma mål. Men utifrån dom bilder jag sett efteråt flera år senare så är jag inte alls övertygad.

Vad är eran syn på saken?

Den är inne och det syns. Inget att lipa över. Det enda man kan sura över är att hade vi gjort samma mål mot Kanada hade det dömts bort.
Citera
2020-07-05, 23:28
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
https://hockeynews.se/articles/14976/

Vilken jävla patetisk förening. Ta för helvete och lämna sånt jävla cancerbeteende i USA där det hör hemma.
Citera
2020-07-06, 08:23
Medlem
Är väl bättre att ta bort den där jävla hittepå indianen, är väl bara Frölunda som fortfarande har kvar sitt klubbmärke från den tragiska tiden på 90-talet då det skulle apas efter NHL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in