Citat:
Ursprungligen postat av
Afrikanos
Det är trevligt med en morgontidning till frukost. Tyvärr finns det inga trevliga morgontidningar i Sverige. Vi flashbackare borde starta en trevlig morgontidning

Jag läste i boken
Sverigevänner att sd;s ledning försökte rekrytera namnkunniga journalister för att skapa en sd-vänlig tidning. Detta var 2009, då sverigedemokraterna var på väg in i riksdagen. Ironiskt nog tackade alla nej, för dom ville inte ha ett stigma och förlorad uppdrag och inkomster. Om dom hade tackat "ja" hade kanske dom haft jobb som journalist idag.
Ja dom invandringskritiska tidningar som finns idag är Fria Tider, Nyheter Idag och Samhällsnytt (tidigare Avpixlat). Fria Tider är i min smak alldeles för likt Avpixlat. (För det är ju bara invandrare som begår brott.

) Nyheter Idag är ganska bra. Det är som en kvällstidning men med invandringskritisk agenda. Samhällsnytt har jag aldrig stannat på längre än 20 sekunder.
Svenska Dagbladet flörtar ibland med politiskt inkorrekta strömningar men är på det stora hela en del av etablissemanget. Det närmsta vi har en sverigevänlig morgontidning är Henrik Jönssons show. Han har säkert rätt i sakt för det mesta, men hans kanal är för torftig och akademisk för min smak.
Det hade varit underhållande med en morgontidning som var kritisk till lättsinniga bidrag, onödigt krångliga regleringar, genus, HBTQ-certifieringsindustri (Här kan vi prata om genuin kulturell appropriering - att ta en grupps flagga och se sig som talman för gruppen och tjäna miljonbelopp), domedagssekten om global uppvärmning som pratar om att vi bara har tio år på oss innan jorden går under, som tog upp hndelser som gammelmedia försöker tysta. Men även om det hade varit en fantastisk tidning vet jag ändå inte om det hade fungerat. De gamla mediedraksrna har försökt vara "down with the kids" genom projekten Politism och KIT. Politism hade korta artiklar (Jag kan bara tala för mig själv men tror dom flesta skippar längre artiklar på Internet och ser hellre längre videos istället) och var subventionerat av facket och hade välavlönade skribenter som var bra. Ändå floppade dom. KIT gör just videos men har inte fått den spridning man hoppats på.
Grejen med ekonomi är ju, flummigt nog, är att det är vetenskapen om det som inte finns. För inte så länge sedan var media än av dom mest heta linjerna på gymnasiet. Nu för tiden kan dom inte ens sälja tidningar när dom är paketerad i en samlingsapp som Readly. Något som är populärt nu är videocoaching. Det kan vara till stor nytta att lysdna på någon som är mer erfarenmän en själv.. Imorgon kanske man får reda på nyheter genom att prata med någon från en annan kontinent i VR-chat. Eller så kanske VR-floppar totalt. Om jag hade suttit inne med svaren hade jag inte här på Flashback och häckat utan blivit rik på börsen.