2020-06-30, 10:32
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
” Daniel Swedin
@danielswedin

Med det sagt gör jag i dag formellt min sista dag på Aftonbladet (även om jag varit föräldraledig sen i höstas).
Det har varit nio fantastiska år och jag har lärt mig så himla mycket. Tack till er som läst, hoppas inte alla vill slänga mig i finkan.”

———————————————-=

Det fetade. Erkänner karln faktiskt han att han deltagit i ett kriminellt projekt och bedragit stora delar av svenska folket?
Nej, om du hade läst hela Twitter-tråden så hade du sett att han refererade ett meddelande någon skickat till honom där avsändaren hoppades att han skulle fängslat för sitt förräderi mot svenska folket. Han själv tycker inte han gjort något fel.
Citera
2020-06-30, 10:59
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
Nej, om du hade läst hela Twitter-tråden så hade du sett att han refererade ett meddelande någon skickat till honom där avsändaren hoppades att han skulle fängslat för sitt förräderi mot svenska folket. Han själv tycker inte han gjort något fel.

Ok, missade det, men slutsatsen blev densamma. Vad AB gör är att betrakta som kriminellt. Även om den kriminella inte gärna erkänner det.
Citera
2020-07-01, 11:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkit
Håll gärna tråden ren från trams likt ovan. Finns bättre trådar för det.

Julius Streicher dömdes i Nürnbergrättegångarna för sitt journalistiska arbete. Så visst finns det historiska prejudikat på att journalism kan vara straffbart i det liberala imperiet.
Citera
2020-07-02, 19:10
Medlem
https://www.svt.se/kultur/bbc-ska-minska-med-450-tjanster

Citat:
BBC ska minska med 450 tjänster

Storbritanniens public service-bolag BBC ska skära ned sin regionala bevakning i England med 450 tjänster, enligt ett uttalande.
Nedskärningen ska läggas till den planerade minskningen med 150 tjänster i Skottland, Wales och Nordirland, som tillkännagavs i förra månaden.
BBC säger i uttalandet att bolaget planerar en betydande förnyelse av BBC England, som har fler än 3 000 medarbetare. Förändringarna innebär en sammanslagning av tv- och onlineredaktioner, och färre program på lokala radiostationer. Målet är att spara 25 miljoner pund, motsvarande omkring 290 miljoner kronor, till och med mars 2022.

BBC finansieras med en licensavgift, likt den som tidigare fanns i Sverige, och är under ständig politisk press att visa att invånarna får valuta för sina pengar.

https://www.dagensmedia.se/medier/dagspress/patrik-vincent-kommer-finnas-en-overtalighet-nar-tva-blir-en/

Citat:
Patrik Vincent: ”Kommer finnas en övertalighet när två blir en”

”Jag har stor respekt för den oro som finns och vi har resonerat som så att det är bättre att få besked så snart som möjligt än att gå på semester utan att veta om jobbet finns kvar”, säger vd Patrik Vincent.

I förmiddags fick Direktpress en första MBL-information om samgåendet med Mitt i. I morgon är det Mitt i:s tur. ”Integrationen kommer inte att ske på bekostnad av den ena eller andra”, säger vd Patrik Vincent.

Mitt i har drygt 100 namn på las-listan, Direktpress något under 100. Enligt Dagens Medias källor räknar Mitt i:s ledning med att ungefär halva personalstyrkan kan komma att varslas.

Halva styrkan innebär ju att ca 100 stycken får sparken.
Citera
2020-07-02, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
https://www.svt.se/kultur/bbc-ska-minska-med-450-tjanster

https://www.dagensmedia.se/medier/dagspress/patrik-vincent-kommer-finnas-en-overtalighet-nar-tva-blir-en/

Halva styrkan innebär ju att ca 100 stycken får sparken.

Halva personalstyrkan! En av de bästa slakterna jag sett hittills!

Och skönt att se hur även vänsterextrema BBC tvingas skära ned. Fin avslutning på veckan detta! Blir till att köpa något extra fint från bolaget imorgon!
Citera
2020-07-05, 16:22
Medlem
Detta kanske beror på att ordinarie personal har semester, men ändå. Expressen och Aftonbladet är sämre än någonsin! Kultursidorna och krönikorna ser ut att vara skrivna av en nyexaminerad medioker gymnasist, från ett mediokert gymnasium. Det är i princio ingen substans, bara tyckande från dessa personer som inte är torra bakom öronen. Och nyheterna är två dagar efter andra tidningar. Kvällstidningarna börjar mer och mer likna Nyheter24. Det är som amerikanerna säger: "If you pay peanuts, you get monkeys".

Det här tangerar ämnet gammelmedias annalkande död, även om det är lite off topic: Trots att alla 60 år eller yngre är bekväma med datorer och att ha säkert digital, fortsätter vi att dela ut saker i papper, som mest skräpar ner. Varför inte använda e-post istället?
Senast redigerad av Artsdoktor 2020-07-05 kl. 16:36.
Citera
2020-07-05, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artsdoktor
Det här tangerar ämnet gammelmedias annalkande död, även om det är lite off topic: Trots att alla 60 år eller yngre är bekväma med datorer och att ha säkert digital, fortsätter vi att dela ut saker i papper, som mest skräpar ner. Varför inte använda e-post istället?

Det är trevligt med en morgontidning till frukost. Tyvärr finns det inga trevliga morgontidningar i Sverige. Vi flashbackare borde starta en trevlig morgontidning
Citera
2020-07-05, 23:21
Medlem
Imnshos avatar
Så trevligt att se murvlar göra sorti från Aftonslampan och spinna det som något positivt. Som denna Holmqvistska samt sopan Swedin. Är väl flera också som kanske inte orkar twittra utan låst in sig med bag-in-boxen och tankar om att tömma den där burken med sömnpiller.

Att dessa illviljans kolportörer skulle beredas pekuniärt godtagbara skribentjobb inom sossarnas eller vänsterns organisationer ser jag som uteslutet. Visst, kanske några som är beredda att suga eller slicka sina mecenaters könsorgan och få ett tillfälligt kneg, men de flesta hamnar på historiens sophög som föredettingar.

Kanske dags att lära sig koda eller börja inom den alltmer underbemannade och kaotiska hemtjänsten?
Citera
2020-07-06, 01:08
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Så trevligt att se murvlar göra sorti från Aftonslampan och spinna det som något positivt. Som denna Holmqvistska samt sopan Swedin.

Håller med!

Sjukt mycket roligare med den här falska hålla-masken-och-spela-glad-attityden än om de hade gråtit ut på riktigt. Nu vet man att de gråter inombords men måste hålla fasaden uppe. De är för fega för att stå för vad de känner.

- Foten i kläm journalistjävel?

- Ha ha, jajamänsan!!

Extremt roande
Citera
2020-07-06, 14:56
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsdoktor

Det hade varit fantastiskt underhållande om Greta skulle gå till attack mot papperstidningarnas klimatpåverkan. En episk kortslutning.

Men det kommer ju inte hända eftersom det dels är sant och dels vore att kissa på sin fanclub.
Citera
2020-07-06, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ***
Det hade varit fantastiskt underhållande om Greta skulle gå till attack mot papperstidningarnas klimatpåverkan. En episk kortslutning.

Men det kommer ju inte hända eftersom det dels är sant och dels vore att kissa på sin fanclub.

Det hade varit ödets ironi. Hon hade drivit in sista spiken i locket. De hade antagligen förgjorts av den rörelse de varit med att skapa.
Nu får hon nog inte göra det för sin mamma men det vore en kul vändning.
Citera
2020-07-06, 16:29
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Det hade varit ödets ironi. Hon hade drivit in sista spiken i locket. De hade antagligen förgjorts av den rörelse de varit med att skapa.
Nu får hon nog inte göra det för sin mamma men det vore en kul vändning.

Det är nog snarare hennes välgörande reklamfirmehipster som censurerar alla sådana tankar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in