2020-07-06, 16:02
Medlem
DRAVKCABs avatar
Det kommer nu information om varför covid-19 fallen skenar i USA.
Tex i Texas så har dom ändrat definitionen på vad som skall räknas som covid-19 smittad
att inkludera misstänkta fall vilket inte var fallet innan. För att du skall
räknas som misstänkt räcker det att ha en avföljande symtom;
hosta,feber eller huvudvärk. Du behöver alltså inte testa dig utan bara ha en
av dessa symtom för att bli inkluderad covid-19 statistiken. Någon verkar ha intresse av
att blåsa upp siffrorna och förlänga denna kris så långe det går. Troligen är det detta som
gör att spridningen eskalerar om det är så att andra stater också infört denna helt nya
definition på vad som krävs för att räknas som covid-19 sjuk.
Det är något som är riktigt sjukt i USA och då menar jag inte Corona viruset.
Senast redigerad av DRAVKCAB 2020-07-06 kl. 16:05.
Citera
2020-07-06, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Tex i Texas så har dom ändrat definitionen på vad som skall räknas som covid-19 smittad
av dessa symtom för att bli inkluderad covid-19 statistiken. Någon verkar ha intresse av
att blåsa upp siffrorna och förlänga denna kris så långe det går. Troligen är det detta som
gör att spridningen eskalerar om det är så att andra stater också infört denna helt nya

Det finns en annan anledning och det är att fler är smittade och därför blir sjukhusen nästan eller helt överfulla.
Citera
2020-07-06, 16:33
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Det finns en annan anledning och det är att fler är smittade och därför blir sjukhusen nästan eller helt överfulla.

Klart dom kontaktar sjukvården om någon säger till dig att du numera räknas som covid-19 sjuk om du har huvudvärk. Sedan skall man inte underskatta en större patientström efter en lockdown där man väntat med sina krämpor så långt det går. Varför ändrar dom på definitionen tror du??
Citera
2020-07-06, 16:36
Medlem
Citat:
Klart dom kontaktar sjukvården om någon säger till dig att du numera räknas som covid-19 sjuk om du har huvudvärk. Sedan skall man inte underskatta en större patientström efter en lockdown där man väntat med sina krämpor så långt det går. Varför ändrar dom på definitionen tror du??

Så då lägger de in så mycket folk att de får öka på vad de egentligen klarar av. Ja, du, det verkar troligt. Klart att det jobbar mycket mer sjukvårdspersonal än tidigare med de inlagda när en del har huvudvärk. Javisst serru att ....
Citera
2020-07-06, 16:54
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Så då lägger de in så mycket folk att de får öka på vad de egentligen klarar av. Ja, du, det verkar troligt. Klart att det jobbar mycket mer sjukvårdspersonal än tidigare med de inlagda när en del har huvudvärk. Javisst serru att ....

Jag har väldigt svårt att utläsa vad det var du skrev. Varför ändrar dom på definitionerna?
Citera
2020-07-06, 17:03
Medlem
Citat:

Citat:
Jag har väldigt svårt att utläsa vad det var du skrev. Varför ändrar dom på definitionerna?

Man ser på antalet platser och ICU att fler är svårt sjuka nu. Så att det skenar beror på att fler blir smittade nu.

Och det tar cirka två veckor för de som ligger inne att bli så sjuka att de dör av coronan. Så om cirka två veckor kommer dödstalen att öka igen. Folk dör inte för att man ändrat några definitioner. Folk dör inte för att det finns de som har ont i skallen.
Citera
2020-07-06, 18:44
Medlem
klybans avatar
Citat:
Men det blir ju bra. han ska till New Hampshire som nu är den ENDA stat där det minskar. För så kan man ju inte ha det. Det är den 11 juli men frågan är om han ens tar upp coronan eller arbetslösheten. Han tycks ju vilja prata mest om statyer och resor till mars.

Coronan och arbetslösheten har fått inte sitta i baksätet utan ligga i bagageluckan fastbunden med munkavle. Tror att han i våras satsade på att det skulle försvinna till sommaren för det brukar ju influensa göra. Och sen kan han inte ändra sig. Han håller fast med det och tror förmodligen fortfarande att det ska försvinna innan hösten. Då han pratar om våg 2 som ska komma till hösten. Men våg 1 har inte ens slutat då.
Det ska bli intressant och följa detta om sjukhusen redan nu är fulla.

Allt trumpen sköter dåligt hamnar i baksätet och ska glömmas av.
Citera
2020-07-06, 18:49
Medlem
Trump will accept a ‘steady’ few hundred coronavirus deaths a day as the cost of his reelection
https://www.washingtonpost.com/politics/2020/07/06/trump-will-accept-steady-few-hundred-coronavirus-deaths-day-cost-his-reelection/
Citera
2020-07-06, 19:28
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:

Någon kommentar till att intensivvårdsplatserna i bland annat Texas, som du tar upp, i skrivande stund är kraftigt överutnyttjade pga Covid-19?

Eller menar du att överbeläggningen beror på att läkarna lägger "misstänkta fall" med lite hosta och annat i intensivvård för att vara på den säkra sidan? Kan du klargöra? (Min fetning).

Källa: https://www.tmc.edu/coronavirus-updates/overview-of-tmc-icu-bed-capacity-and-occupancy/
Citera
2020-07-06, 19:54
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Någon kommentar till att intensivvårdsplatserna i bland annat Texas, som du tar upp, i skrivande stund är kraftigt överutnyttjade pga Covid-19?

Eller menar du att överbeläggningen beror på att läkarna lägger "misstänkta fall" med lite hosta och annat i intensivvård för att vara på den säkra sidan? Kan du klargöra? (Min fetning).

Källa: https://www.tmc.edu/coronavirus-updates/overview-of-tmc-icu-bed-capacity-and-occupancy/

Det kan vara så att det är hård press på akuten så det skall jag vara osagt men jag pratar om att dom ändrat grunderna för beräkningen av statistiken som skenar. Så vad jag vill ha sagt så är det att statistiken skenar inte nödvändigtvis covid-19 fall.
Senast redigerad av DRAVKCAB 2020-07-06 kl. 19:59.
Citera
2020-07-06, 20:04
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Det kan vara så att det är hård press på akuten så det skall jag vara osagt men jag pratar om att dom ändrat grunderna för beräkningen av statistiken som skenar. Så vad jag vill ha sagt så är det att statistiken skenar inte nödvändigtvis covid-19 fall. Har du uppgifter på att det är svårt sjuka i covid-19 som utgör den ökande patientgruppen?

Titta på källan dvs stapeldiagrammet? Om inte de "riktiga" Covidfallen skenar i Texas som du hävdar skulle väl inte den mer än 90% beläggningen på intensivvårdsplatserna i första linjen vara helt dominerad av just Covidfall, eller hur?
Citera
2020-07-06, 20:12
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Titta på källan dvs stapeldiagrammet? Om inte de "riktiga" Covidfallen skenar i Texas som du hävdar skulle väl inte den mer än 90% beläggningen på intensivvårdsplatserna i första linjen vara helt dominerad av just Covidfall, eller hur?

Men du måste ju inse att misstänkta fall som nu ingår i statistiken pumpar upp siffrorna rejält. Inga test bara en av tre symtom. Skulle nog tro att detta nya beräkningsätt 3 dubblar fallen.
Anstormningen (om det nu är någon för marginaler finns ju än) är ju troligtvis smitta som rör sig några veckor tillbaka innan denna massiva ökning av antal registrerade fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in