Citat:
Ursprungligen postat av
Amor
Känns som att han försöker teologiskt motivera sin egen livsföring genom att betona nådesförkunnelsen i kontrast till de messianska kristna som mer betonar lagen.
Känns som att Daniel lite mellan raderna vill kritisera Tommy för hans syndfulla leverne. Fascinerad av at Tommy bara verkar borsta av sig detta och köra på..
Är ju en inre kristen debatt. Vissa som betonar nåden menar ju att lagen helt saknar betydelse i den kristnas liv. Norska predikanten Åge Åleskjaer har varit profilerad i såna frågor.
Det står i Bibeln att man inte ska dricka för mycket. Sedan tror jag det är i Apokryferna som det står att ledande personer i en församling inte ska dricka alls. Man får väl välja helt enkelt. Horor ska man undvika både som kristen eller vad som helst. Daniels dialog finns i ett par inlägg här ovan.
I princip ger han ju Tommy bara repet så hänger han sig själv.
Hittade inga nya kommentarer på hans Facebook, men han har ju två snarlika så jag pallade inte läsa så mycket skit. Vad jag noterade var att hans små guldstunder på video är fejk. Tittar man noga ser det ut som han sitter på en bar eller restaurang utomlands, men ingenting rör sig. Det är bara green screen där man lagt på en trevlig bakgrundsbild. Men på vissa filmer blir han bara brunare och brunare, för att helt plötsligt bli alldeles kritvit. Utöver det verkar han äga minst ett dussin pikétröjor i olika färger. Det och några jeansskjortor.
Retoriken inleds med att tvärsäkert påstå något. En enda vattendroppe innehåller mer än 16 miljoner färger!
Sedan kommer tesen. Om Gud kunde skapa en vattendroppe, menade han då att vi skulle dricka flera liter om dagen? Nej, såklart inte. I Bahama 4:43 läser vi, ty så utgav Herren att det skulle sluta regna i sinai medan getterna gick hem.
Tommy resonerar. Det är klart att när Gud säger åt getterna att gå hem blir det ju mer att dricka för mig som stannar kvar.
Jag menar att därför inte är några som helst problem att dricka i din ensamhet. I morgon ska vi prata om hur man röker rökelse bäst. Vi ses då.