2020-07-02, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Vad stod det? Jag kan inte se, han har blockat mig överallt....
Mig med, men med "alternativa" profiler fungerar det utmärkt.
(FB) Kyrkoprofil köpte hora
Citera
2020-07-02, 17:01
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Känns som att han försöker teologiskt motivera sin egen livsföring genom att betona nådesförkunnelsen i kontrast till de messianska kristna som mer betonar lagen.

Känns som att Daniel lite mellan raderna vill kritisera Tommy för hans syndfulla leverne. Fascinerad av at Tommy bara verkar borsta av sig detta och köra på..

Är ju en inre kristen debatt. Vissa som betonar nåden menar ju att lagen helt saknar betydelse i den kristnas liv. Norska predikanten Åge Åleskjaer har varit profilerad i såna frågor.

Det står i Bibeln att man inte ska dricka för mycket. Sedan tror jag det är i Apokryferna som det står att ledande personer i en församling inte ska dricka alls. Man får väl välja helt enkelt. Horor ska man undvika både som kristen eller vad som helst. Daniels dialog finns i ett par inlägg här ovan.
I princip ger han ju Tommy bara repet så hänger han sig själv.
Hittade inga nya kommentarer på hans Facebook, men han har ju två snarlika så jag pallade inte läsa så mycket skit. Vad jag noterade var att hans små guldstunder på video är fejk. Tittar man noga ser det ut som han sitter på en bar eller restaurang utomlands, men ingenting rör sig. Det är bara green screen där man lagt på en trevlig bakgrundsbild. Men på vissa filmer blir han bara brunare och brunare, för att helt plötsligt bli alldeles kritvit. Utöver det verkar han äga minst ett dussin pikétröjor i olika färger. Det och några jeansskjortor.
Retoriken inleds med att tvärsäkert påstå något. En enda vattendroppe innehåller mer än 16 miljoner färger!
Sedan kommer tesen. Om Gud kunde skapa en vattendroppe, menade han då att vi skulle dricka flera liter om dagen? Nej, såklart inte. I Bahama 4:43 läser vi, ty så utgav Herren att det skulle sluta regna i sinai medan getterna gick hem.
Tommy resonerar. Det är klart att när Gud säger åt getterna att gå hem blir det ju mer att dricka för mig som stannar kvar.
Jag menar att därför inte är några som helst problem att dricka i din ensamhet. I morgon ska vi prata om hur man röker rökelse bäst. Vi ses då.
Senast redigerad av Magictrix 2020-07-02 kl. 17:13.
Citera
2020-07-02, 17:28
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Mig med, men med "alternativa" profiler fungerar det utmärkt.
(FB) Kyrkoprofil köpte hora
Heter det inte Ulmerkott?
Citera
2020-07-02, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Heter det inte Ulmerkott?
Beror på vad vi pratar om, min "nick" emanerar ur studentikos humor och har ingen som helst relation till något som existerar i verkligheten.
Senast redigerad av Murvelkott 2020-07-02 kl. 17:52.
Citera
2020-07-02, 17:51
Medlem
Citat:
Retoriken inleds med att tvärsäkert påstå något. En enda vattendroppe innehåller mer än 16 miljoner färger!
Sedan kommer tesen. Om Gud kunde skapa en vattendroppe, menade han då att vi skulle dricka flera liter om dagen? Nej, såklart inte. I Bahama 4:43 läser vi, ty så utgav Herren att det skulle sluta regna i sinai medan getterna gick hem.
Tommy resonerar. Det är klart att när Gud säger åt getterna att gå hem blir det ju mer att dricka för mig som stannar kvar.
Jag menar att därför inte är några som helst problem att dricka i din ensamhet. I morgon ska vi prata om hur man röker rökelse bäst. Vi ses då.

Lysande sammanfattning av hans retorik!
Citera
2020-07-02, 17:56
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Beror på vad vi pratar om, min "nick" emanerar ur studentikos humor och har ingen som helst relation till något som existerar i verkligheten.
Ah! Vet inte hur gammal du är men det finns en klassisk sketch med Hasse o Tages Lindeman. Lindeman har köpt en hund. En korsning av en tax och en krokodil. En så kallad Ulmerkott. Tänkte att jag kanske hört fel i alla år?
Citera
2020-07-02, 19:19
Medlem
Citat:
Ah! Vet inte hur gammal du är men det finns en klassisk sketch med Hasse o Tages Lindeman. Lindeman har köpt en hund. En korsning av en tax och en krokodil. En så kallad Ulmerkott. Tänkte att jag kanske hört fel i alla år?
Nejdå, du har hört helt rätt. Lindeman är tämligen välbekant.
Citera
2020-07-04, 02:20
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Som den narcissist Han är så läser han den givetvis ..

Tommy, din gamla horbock, du glädjer en atesists hjärta när predikanter går till horor och blir höga, du gör jobbet åt oss...

Tommy; fattar du hur patetisk och tragisk du
är som måste betala för att någon ska
vilja ha sex med dig?

Guds lag är till för vårt bästa. För att skydda
oss.
Citera
2020-07-04, 02:26
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Tommy; fattar du hur patetisk och tragisk du
är som måste betala för att någon ska
vilja ha sex med dig?

Guds lag är till för vårt bästa. För att skydda
oss.
Sch! Jag vill att han fortsätter med sin poesi! Den är så usel att han skulle nekas pärleporten enbart därför.
Citera
2020-07-05, 17:22
Medlem
Magictrixs avatar
"Ingenting brinner lika länge som hat. Men elden rår inte på människans tankar och ord."

Så här vackert inleder Tommy sina nya skrivna predikningar på sina två Facebook-sidor. (Vem har två med samma budskap? Synnerligen korkat.) Han verkar ha någon slags sommarkampanj nu, då åker offerkoftan på. Han hänvisar till somriga badbilder från Öland, men skriver att han befinner sig på en strand vid Baltiska havet. Det stämmer. Östersjön kallas ibland Baltiska havet. Men varför skriver han så? Vill han lura folk att han är någon annanstans?

Den första predikan handlar om människans hat. Jag kan väl bara gissa att det är vi som är emot att kristna ledare nyttjar droger, sprit och horor, som han avser. För att inte tala om de gånger han riskerar andra medmänniskors liv när han kör på fyllan. Det gillar vi inte att någon gör, kyrkoprofil eller ej. Så hur kan man påstå att ingenting brinner lika länge som hat? Det är ju ett fullständigt absurt påstående. Man skulle lika gärna kunna vända på det och säga att ingenting brinner lika kort tid som hat. Det flammar upp, man blir ilsken, det går över. Eller så kan man i vissa fall påstå att kärlek kan brinna väldigt länge. Ja, jag skulle nog vilja gå så långt att jag påstår att jag känner fler människor som levt långa liv och varit oerhört kärleksfulla. Jag känner ingen som hatat någon mer än för stunden. Men Tommy är lika tvärsäker som vanligt och det är därför han är så farlig. Det finns många sköra och trasiga människor där ute som han kan påverka.

Han fortsätter att predika om "Ordet". I begynnelsen var ordet. Sedan berättar han om Nelly Sachs, en judisk författare vars böcker nazisterna brände. Men hon flydde till Sverige och fick småningom Nobelpriset. Tommy menar att nazisternas hat inte kunde stoppa den judiska litteraturen. Men vad vill han säga med det? Att hans böcker bränns på bål? Kyrkan har ju haft många härliga bokbål genom historien. Ja, i Tommys kretsar bränns det fortfarande både böcker, skivor och DVD:er som är farliga. Men det glömde Tommy att berätta. Jag gissar att Tommy på ett mycket absurt och underligt sätt försöker säga hans hatare inte kommer att stoppa honom. Han är nu Nelly Sachs och förväntar sig ett nobelpris. Det tror jag inte han får, men däremot verkar hans värderingar ligga väldigt nära Horace Engdahl. Han kan ju behöva en lekkamrat nu när den gamla kompisen sitter i finkan för våldtäkt.

Den andra predikningen vittnar om Tommys enorma intellektuella djup. En tioårig pojke slår sig ner bredvid Tommy på stranden (illustrerat av en kvinnlig fotograf som dessutom visar sig vara diakon. Hon är skitsnygg men väldigt gift. Jag reagerade mest på att Tommy namngett henne som fotograf till en skitful bild som föreställer ett par barn som leker i vattenbrynet. Något säger mig att det är hennes son som Tommy snackat med. Att han kommer att försöka förföra henne. Men det är rena spekulationer från min sida. Men varför skulle han annars publicera hennes namn? )

Den här pojken frågar Tommy (de använder varandras förnamn för att vi ska förstå hur tajta och bundis Tommy är med en tioåring. Låt barnen komma till mig.): Varför gråter inte vuxna? Tommy svarar, som den guru och livscoach han är, att det beror på att vuxna skäms för att gråta och därför undviker det. Då säger pojken att det var dumt gjort och det håller Tommy med om. Tommy vill gråta nu, men han vågar inte. Han måste visa sig stark och att han inte tar någon skit. Men egentligen skulle han vilja våga gråta för den här diakonen och visa sig svag för henne, för hon skulle förstå att man kan känna sig liten och rädd när polisen tagit en när man köpt en hora. Eller att man vill gråta för att folk undviker en när det kommer fram att man kört på fyllan. Det kommer en diakon att förstå och då kan han kyssa henne och förstöra hennes äktenskap också.

Det är ingen som hatar Tommy Dee. Vi hatar hans gärningar. Vi kommer inte förlåta honom förrän han visat ånger och ändrat sin livsstil. Det gör han inte nu. Han vänder blad och går vidare, driven av hat och rädsla.
Citera
2020-07-06, 01:24
Medlem
gloriouslifes avatar
Från torsken Dahlmans FB:

"20 juni

(Från DFM’s (Divine Favour Mission) Midsommarkonferens - just nu☀️)

Ett av poeten Tomas Tranströmers klassiska citat är: ”Skäms inte för att du är människa, var stolt!”

Poeten visste att människan har både svaga och starka verb. Den svåra konsten är att inte skämmas för dem. Jag har områden i mitt liv som kan beskrivas som gåvor men jag har även utmaningar som kräver idogt arbete och mycken förståelse.
...
Om Edith Piaf:
Hon ångrade aldrig att hon inte gav upp tron på livet, på kärleken, på Gud. Hon reste sig gång på gång med en obändig vilja och tro. Ingen storm skulle få henne förrän den sista stormen. Den som tar oss alla.

Jag ångrar med blod de gånger jag har sårat människor. Men jag ångrar inte att jag inte har skämts för att vara en männniska med svaga och starka verb.

”Det som är svagt i världen utvalde Gud för att låta det starka stå där med skam” 1 Kor 1:27

/Tommy Dahlman

PS. Vill du dela så får du."

Och hans följare bekräftar honom och tackar
honom för hans ärlighet!
Senast redigerad av gloriouslife 2020-07-06 kl. 01:30.
Citera
2020-07-06, 11:28
Medlem
Citat:
Det är ingen som hatar Tommy Dee. Vi hatar hans gärningar. Vi kommer inte förlåta honom förrän han visat ånger och ändrat sin livsstil. Det gör han inte nu. Han vänder blad och går vidare, driven av hat och rädsla.
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag ångrar med blod de gånger jag har sårat människor. Men jag ångrar inte att jag inte har skämts för att vara en männniska med svaga och starka verb.

”Det som är svagt i världen utvalde Gud för att låta det starka stå där med skam” 1 Kor 1:27

Och hans följare bekräftar honom och tackar
honom för hans ärlighet!
Judas gick och hängde sig, gå du och gör sammalunda. Kort sammanfattning av hur TD liksom hans följare resonerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in