Citat:
Ja, håller med dig, men även HD inte klarar att stå upp för sig själv.
Vem är hon då i omgivningens ögon?..
Bara en frånskild kvinna i vårdsektorn.
Hon ÄR ingen utan S.D.
Det handlar om boende, social ställning, ekonomi,pondus status.
Jag förmodar att SD är HD:s symbol för status.
Det är detta som HD inte vill släppa enligt mitt sätt att se.
För vem orkar att satsa i ett förhållande med en man som har ljugit och bedragit en själv? I så många år till råga på allt? Allt handlar om status. och socialt anseende.
Vem är hon då i omgivningens ögon?..
Bara en frånskild kvinna i vårdsektorn.
Hon ÄR ingen utan S.D.
Det handlar om boende, social ställning, ekonomi,pondus status.
Jag förmodar att SD är HD:s symbol för status.
Det är detta som HD inte vill släppa enligt mitt sätt att se.
För vem orkar att satsa i ett förhållande med en man som har ljugit och bedragit en själv? I så många år till råga på allt? Allt handlar om status. och socialt anseende.
Det kanske kan verka så på ytan.
Jag tror att orsaken till att HD finner sig i otrohet och kränkningar kan bero på många faktorer.
Dels kan hennes uppfostran ligga och skvalpa som en bottenresonans.
Sedan har hon varit gift med SD i många år. Hur han har betett sig har vi kunnat läsa oss till. HD är säkerligen inget undantag.
Har man barn och hus ihop, och personen man bor med lovar att sluta vara otrogen, kanske man ändå hoppas och tror. Hoppet är det sista som överger en.
Att lägga ansvaret på HD, att hon ska sätta ner foten mot otroheten, det är ganska mycket begärt. Hon har säkerligen bitit ihop många gånger.
En människa är inte bara summan av alla yttre faktorer! Absolut att hon kan känna sig mer utsatt som frånskild. Men hon har ett bra och viktigt yrke, som hon anses duktig i. Hon kan verka smartare än SD genom att hon är skicklig på att lösa mystar. Och SDs status, hur stor är den?
Visst, han har ett hyggligt jobb, tillsammans tjänar de hyggligt. Men nu har HD lyckats skaffa ett eget bra boende, och hon kan försörja sig själv.
En människa är också sig själv; sin egen självkänsla, sina egna passioner och sin egen livskraft. För många människor är de yttre statusfaktorerna inte lika viktiga som de inre faktorerna.
Hur det står till med HD, det kan man undra.
Jag kan också tänka att hon inte är (känner sig ) som någon utan SD.
Men jag tror inte att det sitter i de yttre detaljerna så mycket som i de inre.
Jag tror att det är därför hon inte kan varken lämna honom och inte berättar sanningen. Jag hoppas att hon blir starkare, att hon kan ta sig ifrån bindningen.
Kanske kan hon en dag berätta sanningen?