2020-07-01, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miiinX
Hej!

Någon som inte är jag röker till och från i perioder, oftast röker hen 3-5g på en 7dagarsperiod, för att sedan ej röka på 7-14dagar.
Människan i fråga körde bil, ej påverkad, och fick göra blodprov. Tid vid blodprov cirka 23 på en Tisdag, och rökte sist Lördag morgon runt 01-02, dvs nästan tre fulla dygn innan.

Hen hade rökt cirka 4.5g under en 5dagars period innan avslut lördag morgon 01-02.
Innan dessa 4.5g hade det endast rökts under två dagar en vecka tidigare, kanske 1-1.5g, samt innan dess 1.5-2g på några dagar 1-2veckor innan (ni förstår tidslinjen någorlunda).

Människan hade två fysiskt aktiva dagar inklusive den dag blodprovet togs.

Hur länge bör detta synas i blodet? Samt hur länge brukar en få vänta innan analysen är klar?
Körkortet är indraget i väntan på provsvar, och människan använder körkortet i jobbet.

Inget urinprov har gjorts.
Nu kom analysen. Visade 0,00005ug.
Någon som vet vad detta innebär för körkortet? Med tanke på att det är spår av endast.
Citera
2020-07-02, 01:04
Medlem
Citat:
Någon som vet vad detta innebär för körkortet? Med tanke på att det är spår av endast.

Det lät som extreeemt lite, känns som du skulle kunna stått brevid nån sen råkat andas in röken bara? Vet inte om själva " Knark " halten har nån betydelse, har du en olaglig substans i kroppen så har du. Du får hoppas du har turen på din sida. Lycka till!
Citera
2020-07-02, 11:19
Avstängd
Hur länge syns 4mg klonazepam på ett urintest som skickas på analys?

Fick höra av en rutinerad kvinna utanför Metta mottagningen och hon sa att det brukar vara ute på 3-4dagar. Hon brukar veta vad hon snackar om, men vill ändå höra vad Flashback folket har för åsikter/erfarenheter.

Alltså är det helt säkert att käka två krysstvåor idag och lämna prov om sju dagar?
Jag ser oxå alltid till att hydrera oavsett.
Citera
2020-07-02, 17:35
Medlem
Opiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supadope

Fick höra av en rutinerad kvinna utanför Metta mottagningen och hon sa att det brukar vara ute på 3-4dagar. Hon brukar veta vad hon snackar om, men vill ändå höra vad Flashback folket har för åsikter/erfarenheter.

Alltså är det helt säkert att käka två krysstvåor idag och lämna prov om sju dagar?
Benzo med muskelavslappnande effekt och lång halveringstid kan ta ett bra tag innan det är ute ur urinet efter bara enstaka intag..... absolut inte lugnt om du ska pissa om en vecka
Citera
2020-07-03, 07:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Opiater
Benzo med muskelavslappnande effekt och lång halveringstid kan ta ett bra tag innan det är ute ur urinet efter bara enstaka intag..... absolut inte lugnt om du ska pissa om en vecka

Jag har snackat med några fler från min mottagning och de säger alla samma sak. 3-4 dagar i värsta fall 5-6 dagar, men det är dom som inte rör på sig och förbränner långsammare.

Jag snittar 2mil om dagen när jag jobbar.
Tack för din input men jag känner mig säker nu.
Citera
2020-07-03, 13:02
Medlem
Vad i Opiatväg syns inte på UP??? Finns det någon benzo som inte syns?
Hur är det med Kratom??
Citera
2020-07-03, 22:45
Medlem
Citat:
Dom har en gräns på detta faktiskt, polare tappade och överklagade och hävdade på andrahandsrökning, funkade när han hade en advokat som var hyfsad, kommer dock inte ihåg hans nivå och kan inte fråga han då han gått bort tyvärr
Citera
2020-07-03, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c63amg
Vad i Opiatväg syns inte på UP??? Finns det någon benzo som inte syns?
Hur är det med Kratom??
Bretazinil syns inte har jag för mig, etizolam syns väl inte på iktostickan om det bara är 1-2mg engångs dos, och i opiatväg finns det RC opis som inte syns, och vissa fent analoger som är potentare än vanlig fent syns typ inte alls eller endast några timmar
Citera
2020-07-03, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supadope

På sticka hade det nog varit lungt men dom kan spåra alpha metaboliten länge i analys, dock inte alltid denna kollas efter om dom inte kollar specifikt efter benso.
Citera
2020-07-06, 01:59
Medlem
Cannabis.
Hade rökt en gås med en vän, då jag inte hade rökt på 3-4 år efter dagligt bruk.
Det gick 13 dagar med lite alkohol o nån enstaka träning. Blev tagen av polisen av nån anledning och fick lämna båda piss o blod prov. Tror ni dessa 13 dagar är tillräckliga för en negativ test eller kommer jag torska?
Citera
2020-07-06, 21:55
Medlem
blueprintzs avatar
Om man tar kokain vid ett tillfälle och var ren innan det tillfället, när är man då ren enligt prodiagnistics salivprov? 4-6 veckor?
6-8 veckor? 8-12 veckor?
Citera
2020-07-06, 22:24
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueprintz
Om man tar kokain vid ett tillfälle och var ren innan det tillfället, när är man då ren enligt prodiagnistics salivprov? 4-6 veckor?
6-8 veckor? 8-12 veckor?
Utan att känna till det specifika provet skulle jag spontant gissa på dagar snarare än veckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in