Citat:
Ursprungligen postat av
teren
Dem är inte på semester. De är smällkåta på att krossa alla Citys rekord, ptja, försöka i alla fall. Det blir ändå inte samma sak. Ingen publik, ingen bortapublik som sätter press, fem byten etc.
Det är skillnad på att vara på semester och att spelet inte klickar. Villa försvarade bra.
Snart riktig fotboll!
Ska bli kul att höra Pontus Kåmark i studion skylla på ett uselt Southampton istället för att City spelar bra. Mannen som inte ens kan hålla sig objektiv i 90 minuter och ge beröm till andra än United och Liverpool. När ska Viaplay skicka ut honom?
Inte riktigt som förväntat, va?
Kollade ej studion men var det någon som var City-positiv var det kommentatorn Tennisberg. Pratade om deras överlägsna avsluts-statistik och hur McCarthy gjort en kanonmatch - när det i själva verket var possession utan någon som helst penetration. 26 avslut, 6 på mål. Jag såg sista 25 ungefär och tycker Saints försvarade sig utan större problem. Inlägg nickades bort, inget tempo i anfallsspelet. Saints betydligt hetare åt andra sidan, hade avslutet haft mer kvalitet hade man vunnit med 2-0 när Ederson står på fel fot men ändå klarar parera.
Saints har inget att skämmas för. Man var vassare än City av det jag såg, hetare i duellspelet än City som hade usel kvalitet och tempo i passningsspelet. Mittbackarna Stephens och Bednarek hjältar i Saints, men ärligt talat sattes de inte på några gigantiska prov. Knappast en anstormning de stod emot i slutet.
Tydligt att City var för att använda ditt ord, "smällkåta" på att visa världen och Liverpool att de inte är så mycket sämre än Liverpool tidigare i veckan. Man kom undan med 4-0 fast man kunde åkt på 2-3 mål bakåt tidigt. Nu i denna match visar man varför man är 23p bakom och ett klart sämre lag än Liverpool. De har sådana här matcher nu och då. 9 jävla förluster på en säsong, då utmanar man sällan om förstaplatsen.
Som City-supporter hade jag varit rejält orolig för framtiden. David Silva sticker i sommar, Fernandinho är 35 och fortfarande nyckelspelare. Vad gäller återväxten har man Foden (unproven), Zinchenko (

idag), Jesus känns inte som någon blivande världsspelare, osv. Får man 2 år i CAS tror jag det blir ett rejält renoveringsprojekt och nedåtgående trend innan man vänder uppåt igen. Väldigt få tecken som pekar på att City kommer vara BÄTTRE i höst än vad de är nu i dagsläget.