2020-07-05, 20:18
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Haha, vad gör City?
Citera
2020-07-05, 20:19
Medlem
Generalanderssons avatar
Satan vilket mål.
Citera
2020-07-05, 20:31
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Lagom nära mål det anfallet...
Citera
2020-07-05, 21:15
Medlem
Saknas ju inte chanser för City, men nån vidare skärpa har man inte.
Citera
2020-07-05, 21:28
Medlem
KdB ingen höjdare när han kom in, två-tre usla passningar, två-tre usla inlägg, även om det tredje letade sig fram till D.Silva och blev farligt.
Citera
2020-07-05, 21:54
Medlem
zlikyrs avatar
City 😂
Citera
2020-07-05, 22:14
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren

Snart riktig fotboll!

Ska bli kul att höra Pontus Kåmark i studion skylla på ett uselt Southampton istället för att City spelar bra.

Ja verkligen , sjukt fotbollsgodis! Hoppas Kåmark hyllade City och inte skylla på att soton var dåliga !
Citera
2020-07-05, 22:15
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Dem är inte på semester. De är smällkåta på att krossa alla Citys rekord, ptja, försöka i alla fall. Det blir ändå inte samma sak. Ingen publik, ingen bortapublik som sätter press, fem byten etc.
Det är skillnad på att vara på semester och att spelet inte klickar. Villa försvarade bra.

Snart riktig fotboll!

Ska bli kul att höra Pontus Kåmark i studion skylla på ett uselt Southampton istället för att City spelar bra. Mannen som inte ens kan hålla sig objektiv i 90 minuter och ge beröm till andra än United och Liverpool. När ska Viaplay skicka ut honom?

Inte riktigt som förväntat, va?

Kollade ej studion men var det någon som var City-positiv var det kommentatorn Tennisberg. Pratade om deras överlägsna avsluts-statistik och hur McCarthy gjort en kanonmatch - när det i själva verket var possession utan någon som helst penetration. 26 avslut, 6 på mål. Jag såg sista 25 ungefär och tycker Saints försvarade sig utan större problem. Inlägg nickades bort, inget tempo i anfallsspelet. Saints betydligt hetare åt andra sidan, hade avslutet haft mer kvalitet hade man vunnit med 2-0 när Ederson står på fel fot men ändå klarar parera.

Saints har inget att skämmas för. Man var vassare än City av det jag såg, hetare i duellspelet än City som hade usel kvalitet och tempo i passningsspelet. Mittbackarna Stephens och Bednarek hjältar i Saints, men ärligt talat sattes de inte på några gigantiska prov. Knappast en anstormning de stod emot i slutet.

Tydligt att City var för att använda ditt ord, "smällkåta" på att visa världen och Liverpool att de inte är så mycket sämre än Liverpool tidigare i veckan. Man kom undan med 4-0 fast man kunde åkt på 2-3 mål bakåt tidigt. Nu i denna match visar man varför man är 23p bakom och ett klart sämre lag än Liverpool. De har sådana här matcher nu och då. 9 jävla förluster på en säsong, då utmanar man sällan om förstaplatsen.

Som City-supporter hade jag varit rejält orolig för framtiden. David Silva sticker i sommar, Fernandinho är 35 och fortfarande nyckelspelare. Vad gäller återväxten har man Foden (unproven), Zinchenko ( idag), Jesus känns inte som någon blivande världsspelare, osv. Får man 2 år i CAS tror jag det blir ett rejält renoveringsprojekt och nedåtgående trend innan man vänder uppåt igen. Väldigt få tecken som pekar på att City kommer vara BÄTTRE i höst än vad de är nu i dagsläget.
Citera
2020-07-05, 22:42
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Dem är inte på semester. De är smällkåta på att krossa alla Citys rekord, ptja, försöka i alla fall. Det blir ändå inte samma sak. Ingen publik, ingen bortapublik som sätter press, fem byten etc.
Det är skillnad på att vara på semester och att spelet inte klickar. Villa försvarade bra.

Snart riktig fotboll!

Ska bli kul att höra Pontus Kåmark i studion skylla på ett uselt Southampton istället för att City spelar bra. Mannen som inte ens kan hålla sig objektiv i 90 minuter och ge beröm till andra än United och Liverpool. När ska Viaplay skicka ut honom?

🤡

🤡
Citera
2020-07-05, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Som City-supporter hade jag varit rejält orolig för framtiden. David Silva sticker i sommar, Fernandinho är 35 och fortfarande nyckelspelare. Vad gäller återväxten har man Foden (unproven), Zinchenko ( idag), Jesus känns inte som någon blivande världsspelare, osv. Får man 2 år i CAS tror jag det blir ett rejält renoveringsprojekt och nedåtgående trend innan man vänder uppåt igen. Väldigt få tecken som pekar på att City kommer vara BÄTTRE i höst än vad de är nu i dagsläget.

Nej då jag är inte det minsta bekymrad.
Vi har redan Silvas ersättare i Foden. Unproven? Haha okej. Han är bara en makalös talang. Han hade inga problem mot Liverpool. Han är ett framtida monster.

Som jag har sagt hela tiden så behöver City skicka ut Stones, Otamendi, Angelino och Zinchenko. Ingen av dem är bra nog. Det har jag tyckt i flera år. Jag tror äntligen att Pep börjar inse det.

Fernandinho har vi ersatt med Rodri men kan behövs kompletteras med en till när förstnämnda lämnar.

Det är bara några svaga länkar som ska ut ur laget. Om Koulibaly (som ryktas) och Laporte bildar mittlås så får vi förmodligen ett bättre försvar än Liverpool och redan där kan du nog dra av 5-6 förluster på en säsong.

Agüero är ju närmast oersättlig och Jesus ser stundtals lite bortkommen ut men han blixtrar till emellanåt.
Citera
2020-07-06, 03:34
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
ManCs förlorar igen - 9 förluster, de borde fasiken straffas på något sätt för så dåliga får man bara inte vara med alla oljemiljarder i baken... Snart blir de oxå utestängda från CL, myglare som de är, eller har det fastställts ännu?

ManCs får det svårt nästa säsong då många spelare är närmre graven än vaggan, deras medelålder lär vara riktigt hög. De kommer vara och förbli ett mittengäng, framöver - härliga tider....

YNWA
Citera
2020-07-07, 13:47
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
ManCs förlorar igen - 9 förluster, de borde fasiken straffas på något sätt för så dåliga får man bara inte vara med alla oljemiljarder i baken... Snart blir de oxå utestängda från CL, myglare som de är, eller har det fastställts ännu?

ManCs får det svårt nästa säsong då många spelare är närmre graven än vaggan, deras medelålder lär vara riktigt hög. De kommer vara och förbli ett mittengäng, framöver - härliga tider....

YNWA
Måste erkänna att jag har ganska dåligt koll på Man City/FFP, dock så tycker jag att det är knepigt att inte andra plastklubbar som tex Chelsea eller PSG också blir straffade och stängs av från CL. Men jag tror att City kommer i slutändan att slippa undan med skiten.

Jag tror tvärtom när det gäller City nästa säsong. De kommer säkerligen att sälja och köpa in ett par nya spelare under sommaren och kommer tillbaka nästa säsong hungrigare än ngnsin, but time will tell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in