Citat:
Ursprungligen postat av
Patrik2108
Bryr man sig inte alls i poängrekordet?
Omöjligt att veta hur Klopp, spelarna och klubben egentligen resonerar då de kommer ljuga om du frågar dem. Som alla skulle göra.
Me, don't care. Icing on the cake om de tar det, annars kvittar det. Ändå gjort en säsong som slagit många rekord. Rekord är fint och så, men det enda som betyder något är att komma väl förberedda för nästa säsong och vinna igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Imbaz
Verkligen ! vi har tagit stora kliv varje säsong. Hoppas på något roligt nyförvärv i sommar, en CB och en offensiv mitt vore mumma, exempelvis Thiago som det ryktas en del om och så vore ju Koulibaly en våt dröm.
Thiago är om jag förstår det rätt - någon Bundesligaföljare får rätt mig om jag har fel - en playmaker. Typ Jorginho fast bättre. Som styr tempot i matchen åt sitt lag från bakre delen av planen. Som alla bollar ska gå igenom. Som inte vinner särskilt mycket boll, som inte springer som en galning.
Alltså raka motsatsen till det Klopp och Liverpool vill ha i en mittfältare. Hårt jobb, få touch, bollen ska vidare och pressen ska sättas.
Och visst, Klopp har försökt utveckla mittfältet genom att peta in spelare med offensiva egenskaper - Keita och Ox, kanske Shaq och Minamino kan sägas vara i samma kategori - men han har väl aldrig gillat spelarna som förlorar boll men inte tar tillbaka den. Som inte springer tills de stupar.
Av den anledningen har jag svårt att se att det ligger något i Thiago-ryktena. Tror snarare att man behöver placera Thiago i en toppklubb om han lämnar Bayern, och det är ont om vettiga klubbar att placera honom i. Därav Liverpool.
Tror inte Liverpool gör någon större business på mittbacksfronten. Gomez/VVD startar nästa säsong, med Matip som utmanare åt Gomez. Sen kanske någon av junisarna får ta fjärdetröjan. Lovren flyttar.
Edit: Mest av allt vill jag ha ett vettigt alternativ på vänsterback (INTE Milner). En vänsterfotad, riktig vänsterback. Kan någon av U23 ta den tröjan och göra det bra nog behöver ingen köpas, men inte säker på att vi har det i truppen. Plockar gärna in någon med rutin som inte gnäller här. van Aanholt? Cresswell? De duger kanske som backuper. Svår roll att komma in i då Robertson är 100% given när han är fit.
Sedan en vettig winger. En riktig winger. Som gör det Salah/Mane gör, som kan göra det på båda kanterna. Origi, Minamino, Shaqiri, Ox och Keita är alla square pegs in round holes. Ge mig en Felipe Anderson eller något.