2020-07-08, 23:02
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Hänvisade först och främst tlll Leicester, Sheffield och Burnley. Att hamna 7:a i PL - bakom de klassiska top 4 lagen är ju ffs inte ngt att snacka högt om.

Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
18/19 så kom Wolves 7a på 57p, nu är de 6a med 52p, ingen större skillnad.

17/18 så kom Burnley 7a på 54p,nu är de 9a på 49.

Generalandersson;
Shots fired..

Shots missed.

Ja, exakt...

Men svårt att jämöra SU då de inte deltog, ett tips, skriv inte Wolves då om du inte menar dem.

Burnley slåss ju med Arsenal nu om 7e platsen, ingen säsong att bry sig om då alltså ?
Senast redigerad av Imbaz 2020-07-08 kl. 23:05.
Citera
2020-07-08, 23:04
Medlem
EnLitenFryss avatar
Onödigt av Gomez att slita ner Brightonspelaren när han fixat hemåtspelet. Mittbacks-reflexerna att slita i en forward på väg förbi är inte vackra.

Roligast att höra spelarna då: "whatcha mean yellow?!?!"

Edit: offside förvisso på Connolly, men vad fint VVD löser det där friläget ändå.
Citera
2020-07-08, 23:07
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ja, exakt...

Men svårt att jämöra SU då de inte deltog, ett tips, skriv inte Wolves då om du inte menar dem.

Burnley slåss ju med Arsenal nu om 7e platsen, ingen säsong att bry sig om då alltså ?
Spelar ingen roll överhuvudtaget. Sheffield Utd hade ändå inte legat där de nu ligger förra eller förrförra säsongen om de hade då spelat i PL.
Citera
2020-07-08, 23:10
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Spelar ingen roll överhuvudtaget. Sheffield Utd hade ändå inte legat där de nu ligger förra eller förrförra säsongen om de hade då spelat i PL.

Ok, men wolves och Burnley då? du svarar ju inte på det man med fakta motbevisar, du ska som vanligt börja prata "om" och "hade", det är dina fantasier, kom med fakta ist, som jag gjort och sluta prata teoretiskt.
Citera
2020-07-08, 23:13
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Salah MOTM?
Citera
2020-07-08, 23:15
Medlem
Imbazs avatar
92p, inte illa för att vara så dåliga iår.
Citera
2020-07-08, 23:15
Medlem
EnLitenFryss avatar
Minamino måste ju avsluta där, väljer istället en touch till bort från mål? Suck, en striker hade aldrig tvekat, onetouch, tåpaj, mål.

Salahs kroppspråk på övertiden skvallrar om vad han vill ha - skytteligan. Det blir nog väldigt få passningar när Salah får skottläge framöver. Jag unnar honom det, men det är för mig som LFC-supporter inte alls viktigt. Ska man försöka se det positivt är det att han är hungrig, inte proppmätt fast matcherna nu på slutet betyder ingenting.

Man vinner ändå mot ett lurigt Brighton som visat skaplig form borta med enkelhet till sist. Trots att man inte har något att spela för. Det blir en säsong att se fram emot för oss LFC-fans 20/21.
Citera
2020-07-08, 23:18
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ok, men wolves och Burnley då? du svarar ju inte på det man med fakta motbevisar, du ska som vanligt börja prata "om" och "hade", det är dina fantasier, kom med fakta ist, som jag gjort och sluta prata teoretiskt.
Både Vargarna och Burnley hamnade då långt bakom de typiska top 6 lagen i både de två säsongerna. Är inte det fakta? eller ska du dikta upp en ny konspirationsteori om varför Liverpool leder ligan med så klar marginal och att Liverpool, Leicester, Wolves, Sheffield Utd och Burnley drar inte fördel av att 5 av top 6 lagen de sista 10 åren har alla haft en B-säsong? lol
Citera
2020-07-08, 23:18
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
92p, inte illa för att vara så dåliga iår.

Hade Liverpool vunnit alla tävlingsmatcher de spelat under denna säsong, inte släppt in ett mål, hade vissa i tråden ändå försökt hitta på något att gnälla på. Det är så de funkar, kognitiv dissonans måste bort. Liverpool är bäst, måste hitta något att gnälla på. Dels för att det inte passar min verklighetsuppfattning, dels för att retas med motståndarsupportrar.

Uttryckt kortare: Haters gonna hate.

LFC är på toppen, där blåser det hårdast. Jag njuter, deras avundsjuka är som vispgrädde på mina jordgubbar
Citera
2020-07-08, 23:19
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Man vinner ändå mot ett lurigt Brighton som visat skaplig form borta med enkelhet till sist. Trots att man inte har något att spela för. Det blir en säsong att se fram emot för oss LFC-fans 20/21.
Bryr man sig inte alls i poängrekordet?
Citera
2020-07-08, 23:20
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Minamino måste ju avsluta där, väljer istället en touch till bort från mål? Suck, en striker hade aldrig tvekat, onetouch, tåpaj, mål.

Salahs kroppspråk på övertiden skvallrar om vad han vill ha - skytteligan. Det blir nog väldigt få passningar när Salah får skottläge framöver. Jag unnar honom det, men det är för mig som LFC-supporter inte alls viktigt. Ska man försöka se det positivt är det att han är hungrig, inte proppmätt fast matcherna nu på slutet betyder ingenting.

Verkligen ! vi har tagit stora kliv varje säsong. Hoppas på något roligt nyförvärv i sommar, en CB och en offensiv mitt vore mumma, exempelvis Thiago som det ryktas en del om och så vore ju Koulibaly en våt dröm.

Citat:
Hade Liverpool vunnit alla tävlingsmatcher de spelat under denna säsong, inte släppt in ett mål, hade vissa i tråden ändå försökt hitta på något att gnälla på. Det är så de funkar, kognitiv dissonans måste bort. Liverpool är bäst, måste hitta något att gnälla på. Dels för att det inte passar min verklighetsuppfattning, dels för att retas med motståndarsupportrar.

Uttryckt kortare: Haters gonna hate.

LFC är på toppen, där blåser det hårdast. Jag njuter, deras avundsjuka är som vispgrädde på mina jordgubbar

Så är det, börjar förstå frustrationen hos de flesta Utd supportrar under tidigt 2010tal.
Senast redigerad av Imbaz 2020-07-08 kl. 23:24.
Citera
2020-07-08, 23:28
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Bryr man sig inte alls i poängrekordet?

Omöjligt att veta hur Klopp, spelarna och klubben egentligen resonerar då de kommer ljuga om du frågar dem. Som alla skulle göra.

Me, don't care. Icing on the cake om de tar det, annars kvittar det. Ändå gjort en säsong som slagit många rekord. Rekord är fint och så, men det enda som betyder något är att komma väl förberedda för nästa säsong och vinna igen.

Citat:
Verkligen ! vi har tagit stora kliv varje säsong. Hoppas på något roligt nyförvärv i sommar, en CB och en offensiv mitt vore mumma, exempelvis Thiago som det ryktas en del om och så vore ju Koulibaly en våt dröm.

Thiago är om jag förstår det rätt - någon Bundesligaföljare får rätt mig om jag har fel - en playmaker. Typ Jorginho fast bättre. Som styr tempot i matchen åt sitt lag från bakre delen av planen. Som alla bollar ska gå igenom. Som inte vinner särskilt mycket boll, som inte springer som en galning.

Alltså raka motsatsen till det Klopp och Liverpool vill ha i en mittfältare. Hårt jobb, få touch, bollen ska vidare och pressen ska sättas.

Och visst, Klopp har försökt utveckla mittfältet genom att peta in spelare med offensiva egenskaper - Keita och Ox, kanske Shaq och Minamino kan sägas vara i samma kategori - men han har väl aldrig gillat spelarna som förlorar boll men inte tar tillbaka den. Som inte springer tills de stupar.

Av den anledningen har jag svårt att se att det ligger något i Thiago-ryktena. Tror snarare att man behöver placera Thiago i en toppklubb om han lämnar Bayern, och det är ont om vettiga klubbar att placera honom i. Därav Liverpool.

Tror inte Liverpool gör någon större business på mittbacksfronten. Gomez/VVD startar nästa säsong, med Matip som utmanare åt Gomez. Sen kanske någon av junisarna får ta fjärdetröjan. Lovren flyttar.

Edit: Mest av allt vill jag ha ett vettigt alternativ på vänsterback (INTE Milner). En vänsterfotad, riktig vänsterback. Kan någon av U23 ta den tröjan och göra det bra nog behöver ingen köpas, men inte säker på att vi har det i truppen. Plockar gärna in någon med rutin som inte gnäller här. van Aanholt? Cresswell? De duger kanske som backuper. Svår roll att komma in i då Robertson är 100% given när han är fit.

Sedan en vettig winger. En riktig winger. Som gör det Salah/Mane gör, som kan göra det på båda kanterna. Origi, Minamino, Shaqiri, Ox och Keita är alla square pegs in round holes. Ge mig en Felipe Anderson eller något.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2020-07-08 kl. 23:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in