2020-07-05, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sambucusnigra
Japp!
Det där lär sätta dit paret Davisson rejält!
Det gjorde inte det i Tingsrätten. Men vi kan ju hoppas att Hovrätten har en annan syn på bevisning/indicier än vad TR hade. Även om HD VET, så anser jag henne vara ett offer för omständigheterna. Hon är svårt utnyttjad av SD: "Hon är söt att se på, men mer är det inte". Skiljas kunde han ju inte, hur skulle det se ut i omgivningen. Den omgivning som SD var svårt beroende av att sola sig i glansen av. Hans hjälpsamhet, alla dyrkande blickar om hans kunnighet. Den tacksamheten kan han inte leva utan. Att bli en paria, en otrogen elak snubbe som skiljer sig från sin sjuka fru, det finns ju inte på kartan.
Citera
2020-07-05, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Enligt fupen flirtade han med varenda kvinna han stötte på. Det finns vittnesmål där man säger att man tyckte det var riktigt obehagligt. Jag tror på uppgiften om 16-åringen. Han kan helt enkelt inte låta bli att göra sig "omtyckt" - även om det är på fel sätt.
Hur kan det vara möjligt att SD blir igenkänd överallt?
Senast redigerad av Sambucusnigra 2020-07-05 kl. 21:09.
Citera
2020-07-05, 20:41
Medlem
Citat:
Det gjorde inte det i Tingsrätten. Men vi kan ju hoppas att Hovrätten har en annan syn på bevisning/indicier än vad TR hade. Även om HD VET, så anser jag henne vara ett offer för omständigheterna. Hon är svårt utnyttjad av SD: "Hon är söt att se på, men mer är det inte". Skiljas kunde han ju inte, hur skulle det se ut i omgivningen. Den omgivning som SD var svårt beroende av att sola sig i glansen av. Hans hjälpsamhet, alla dyrkande blickar om hans kunnighet. Den tacksamheten kan han inte leva utan. Att bli en paria, en otrogen elak snubbe som skiljer sig från sin sjuka fru, det finns ju inte på kartan.
Ja, håller med dig, men även HD inte klarar att stå upp för sig själv.
Vem är hon då i omgivningens ögon?..
Bara en frånskild kvinna i vårdsektorn.

Hon ÄR ingen utan S.D.
Det handlar om boende, social ställning, ekonomi,pondus status.

Jag förmodar att SD är HD:s symbol för status.
Det är detta som HD inte vill släppa enligt mitt sätt att se.

För vem orkar att satsa i ett förhållande med en man som har ljugit och bedragit en själv? I så många år till råga på allt? Allt handlar om status. och socialt anseende.
Citera
2020-07-05, 20:44
Medlem
Citat:
Ja, håller med dig, men även HD inte klarar att stå upp för sig själv.
Vem är hon då i omgivningens ögon?..
Bara en frånskild kvinna i vårdsektorn.

Hon ÄR ingen utan S.D.
Det handlar om boende, social ställning, ekonomi,pondus status.

Jag förmodar att SD är HD:s symbol för status.
Det är detta som HD inte vill släppa enligt mitt sätt att se.

För vem orkar att satsa i ett förhållande med en man som har ljugit och bedragit en själv? I så många år till råga på allt? Allt handlar om status. och socialt anseende.
Hans sociala anseende är noll numera. Han är, enligt de som har insyn i denna krets, en paria. Och HD, samt JG, åker in i denna pariakrets pga umgänge med SD. Hur länge ska de orka vara utanför det sociala livet pga en mördare som inte TR lyckas fälla för mord? Folket fäller. Rätt eller fel kan man ju diskutera. Men SD är körd i Örebro. Han får flytta samt byta namn. De flesta känner honom inte till utseendet så det torde inte bli så svårt. Flashbackarna bor dock över hela landet - och han lär bli sedd hur mycket han än gömmer sig.
Citera
2020-07-05, 21:01
Medlem
Vet vi vart SD HÅller hus?
Citera
2020-07-05, 21:17
Medlem
Citat:
Hans sociala anseende är noll numera. Han är, enligt de som har insyn i denna krets, en paria. Och HD, samt JG, åker in i denna pariakrets pga umgänge med SD. Hur länge ska de orka vara utanför det sociala livet pga en mördare som inte TR lyckas fälla för mord? Folket fäller. Rätt eller fel kan man ju diskutera. Men SD är körd i Örebro. Han får flytta samt byta namn. De flesta känner honom inte till utseendet så det torde inte bli så svårt. Flashbackarna bor dock över hela landet - och han lär bli sedd hur mycket han än gömmer sig.
Tror de är insyltade lite varstans.
Rätt ska vara rätt. Hoppas att HR ser med andra ögon.Tre juridiskt utbildade domare borde se igenom denna teater?
Två juridiskt ej utbildade nämndemän är färre, än tre utbildade domare.Detta borde gå vägen väl?
Eller?
Citera
2020-07-05, 21:20
Medlem
Citat:
Tror de är insyltade lite varstans.
Rätt ska vara rätt. Hoppas att HR ser med andra ögon.Tre juridiskt utbildade domare borde se igenom denna teater?
Två juridiskt ej utbildade nämndemän är färre, än tre utbildade domare.Detta borde gå vägen väl?
Eller?
Fan vet. Även TR "såg igenom" SD. De vet att han är skyldig. Men juridik och förnuft är inte samma sak. Kan man inte fälla honom juridiskt så går han fri. Och läser man domen så går det mesta att bortförklara och de lyckades inte placera honom på brottsplatsen. Har vi lite tur så ser inte HR på de enskilda indicierna utan de sammanlagda. Men jag vet inte vad som är brukligt. Vi får hålla tummarna att SD gör sina mördarkompisar på Hall sällskap.
Citera
2020-07-05, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Ett tänkvärt resonemang som det absolut kan ligga någonting i.
Otroligt tänkvärt resonemang.
I och med detta fick LW makt!!
Tyvärr.
Citera
2020-07-05, 21:26
Medlem
Citat:
Hur kan det vara möjligt att SD blir igenkänd överallt?
Därför att hans bild finns i hela tråden. Flashbackarna bor i hela landet. Även om vi är få jämförelsevis, så blir han igenkänd av nån enstaka här och en enstaka där. Han är dessutom en känd geocachare - och dessutom deltagit i och anordnat event. Detta är inte en okänd Picasso2 . Ingen jävel skulle känna igen mig. Men SD - han får nog fixa en radikal ansiktstransplantation om han skall få vara inkognito.
Citera
2020-07-05, 21:30
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:

Nej! Det har dom inte och det ska vi vara MYCKET glada för.

Robustheten i vårt rättsystem är ska garantera det INTE finns utrymme för pöbeldomar utan bevis samt med lögnanaktiga indicier. Läs: Lenas blod" på plösen.
Skvallret som driver tunnelseendet är riktigt skrämmande och visar att vi de facto är djur.

------------------------
2020-04-03, 22:34 Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Har Åkl ingenting som binder MGM vid BP, inget mordvapen och ett motiv som rymmer rimligt tvivel så kan inte ens 14 000 sidor ojuridik kompensera det. Bli inte förvånad om MGM går loss.
-----------------------
2020-02-20, 21:51 citat:
Så är det. Men att ta det som indikation på att han skulle ha mördat LW blir löjligt. Såtillvida Åkl inte påstår han barmhärtighetsmördade älskarinnan
Det visar att många utredare med stora resurser i anspråk ägnat snart 2 års heltid att rota fram ovidkommande (skvaller) för att kompensera bristen på bevis. Bevisvärde 0. För bittra misandrier att snaska i är det dock värdefullt.
Består dom 14 000 sidorna av mycket sånt tramsigt karaktärsmord kommer han gå loss..
------------------------
2019-12-13, 23:36 citat:
Hade skrivit ett längre inlägg om detta som jag slarvade bort.
Instämmer i det. Tror vitala länkar i indiciekedjan både felar och fattas. Mycke godis för Adv, att sätta tänderna i. Skulle inte förvåna mig om SD går loss när vi kommer dit
-------------------------
Att genustroll inte har ett kluo om grundkunskaper i juridik (eller skiter i dom i sin ständiga jakt på onda män ) må vara hänt men att Åkl och & gick till åtal i övertygelse om en fällande dom är så uppseendeväckande att det bara kan förklaras med att utredningens tunnelseende inneburit ett så smalt synfält att dom för längesen förlorade kontakten med juridiken.

Hon har väl för fan ändå inte köpt sitt leg på plattan?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-07-05 kl. 21:32.
Citera
2020-07-05, 21:32
Medlem
Citat:
Nej! Det har dom inte och det ska vi vara MYCKET glada för.

Robustheten i vårt rättsystem är ska garantera det INTE finns utrymme för pöbeldomar utan bevis och lögnanaktiga indicier. Läs: Lenas blod" på plösen. Skvallret som driver tunnelseendet är riktigt skrämmande och visar att vi de facto är djur.

------------------------
2020-04-03, 22:34 Citat:
Har Åkl ingenting som binder MGM vid BP, inget mordvapen och ett motiv som rymmer rimligt tvivel så kan inte ens 14 000 sidor ojuridik kompensera det. Bli inte förvånad om MGM går loss.
-----------------------
2020-02-20, 21:51 citat:
Så är det. Men att ta det som indikation på att han skulle ha mördat LW blir löjligt. Såtillvida Åkl inte påstår han barmhärtighetsmördade älskarinnan
Det visar att många utredare med stora resurser i anspråk ägnat snart 2 års heltid att rota fram ovidkommande (skvaller) för att kompensera bristen på bevis. Bevisvärde 0. För bittra misandrier att snaska i är det dock värdefullt.
Består dom 14 000 sidorna av mycket sånt tramsigt karaktärsmord kommer han gå loss..
------------------------
2019-12-13, 23:36 citat:
Hade skrivit ett längre inlägg om detta som jag slarvade bort.
Instämmer i det. Tror vitala länkar i indiciekedjan både felar och fattas. Mycke godis för Adv, att sätta tänderna i. Skulle inte förvåna mig om SD går loss när vi kommer dit
-------------------------
Att genustroll inte har ett kluo om grundkunskaper i juridik (eller skiter i dom i sin ständiga jakt på onda män ) må vara hänt men att Åkl och & gick till åtal i övertygelse om en fällande dom är så uppseendeväckande att det bara kan förklaras med att utredningens tunnelseende inneburit ett så smalt synfält att dom för längesen förlorade kontakten med juridiken.

Hon har väl för fan ändå inte köpt sitt leg på plattan?
Ser att du har så stor tilltro till dig själv att du strösslar ditt inlägg med dina egna citat... finns nog diagnoskriterier för sånt.
Nej, det är bra att det är höga beviskrav. Det har jag inget emot. Just därför har vi tingsrätter. Och just därför kan vi få en second opinion från HR. Går han fri där också kan vi bara ge SD credit till att ha begått det perfekta brottet. Men vi får se.
Citera
2020-07-05, 21:39
Medlem
Citat:
Fan vet. Även TR "såg igenom" SD. De vet att han är skyldig. Men juridik och förnuft är inte samma sak. Kan man inte fälla honom juridiskt så går han fri. Och läser man domen så går det mesta att bortförklara och de lyckades inte placera honom på brottsplatsen. Har vi lite tur så ser inte HR på de enskilda indicierna utan de sammanlagda. Men jag vet inte vad som är brukligt. Vi får hålla tummarna att SD gör sina mördarkompisar på Hall sällskap.
Jag vill inte döma någon, oavsett gärningar någon begått.
Kanske att man ärligt borde syna sig själv och sina handlingar här i livet.
Ingen är ju felfri.

Jag letar inte heller efter en syndabock.

Att ärligt stå för sina handlingar kanske
visa på en ånger, och i det vidare perspektivet:

FÖRSONING
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in