2019-11-12, 07:32
Medlem
Kaddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsfittan
Men vad är den där kartan med röda cirklar till för då?
De röda cirklarna visar bara de synliga cacherna. Alltså tradarna bara. Osäker på om lösta mystar syns dock. Men om de hade visat alla så hade man ju aldrig behövt lösa en myst för att hitta den.
Jag har också vart lite förbannad för det här, men har accepterat det nu.
Citera
2020-07-01, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kadden
De röda cirklarna visar bara de synliga cacherna. Alltså tradarna bara. Osäker på om lösta mystar syns dock. Men om de hade visat alla så hade man ju aldrig behövt lösa en myst för att hitta den.
Jag har också vart lite förbannad för det här, men har accepterat det nu.
Vill någon ge lite exempel på vad som funnits i cacher?
Varför letar många efter cacher? Är det för att det blir någon grej att hitta många- som typ Pochemon var?
Senast redigerad av Minna89 2020-07-01 kl. 11:36.
Citera
2020-07-05, 15:10
Medlem
Kaddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minna89
Vill någon ge lite exempel på vad som funnits i cacher?
Varför letar många efter cacher? Är det för att det blir någon grej att hitta många- som typ Pochemon var?

Det är en hobby bara. Man letar inte efter en skatt i den bemärkelsen. Egentligen lika meningslöst som Pokemon, men meningsfullt för oss som håller på med det. Man upptäcker nya platser som man inte skulle hittat annars. Testa på det!
geocaching.com
Citera
2020-11-14, 20:26
Medlem
SodaFointains avatar
Nån som fått nå bra saker eller är det bara skräp? är mest skräp i videorna man sett på youtube., funderar på själv att pranka folk i detta leta rätt på en och lägga dit en glasspinne, tuggummi papper och en trasig pappmugg sen kan man gömma sig bakom en gran och filma folks reaktion och lägga upp den på youtube eller sätta upp en dolda kamera. sen kan man lägga 2 hundbajspåsar i en med. det blir ju ännu roligare
Citera
2020-11-14, 20:27
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Det är en hobby bara. Man letar inte efter en skatt i den bemärkelsen. Egentligen lika meningslöst som Pokemon, men meningsfullt för oss som håller på med det. Man upptäcker nya platser som man inte skulle hittat annars. Testa på det!
geocaching.com
Att hitta några papperlappar man signerar. Donald trump kan starta med detta när han inte är president längre som är så rik och lägga pengar i. han kan dela med sig lite till nån behövande
Citera
2020-11-14, 20:31
Medlem
SodaFointains avatar
Om jag var hollywood skådis och tjänade multum och för mycket för en film jag kunde lätt lägga 1000 dollar i en sån här kapsel till nån behövande. kanske nåpn gjort också i usa men kändisar kanske ej kan gå ut och gömma såna i lugn och ro utan att ha papparatzi efter sig
Citera
2020-11-14, 20:32
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugini3
Alltså jag har gjort detta i snart 6 månader och jag har ännu inte blivit rik på det. Hur jävla mycket måste man ränna innan man hittar någon som gömt några tusenlappar?
Snart får jag skaffa ett riktigt jobb för nu har jag inte råd att springa runt och leta efter skatter längre. Min hyra är sen och mina skor är nedsitna. Vem fan kom på denna skiten? Det är värre än den gången jag gick med i ett pyramidspel.
Åk till nått rikemans ställe som beverly hills, palm beach i florida eller laguna beach
Citera
2021-04-18, 19:36
Medlem
Citat:
geocaching.com

Börjat med detta tillsammans med tjejen. Det fetmarkerade är en god anledning till att faktiskt prova det. Trevligt att upptäcka nya ställen som man annars antaligen inte hade upptäckt.
Citera
2021-06-17, 13:34
Medlem
Hej! Jag tänkte kanske skapa ett forum som alla geocachare i Göteborg kan dela sina vackra bilder på när dom är ute på äventyr. Kan det vara en idé?

Mvh
Citera
2021-06-17, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geocachinggbg
Hej! Jag tänkte kanske skapa ett forum som alla geocachare i Göteborg kan dela sina vackra bilder på när dom är ute på äventyr. Kan det vara en idé?

Mvh

Funkar inte Instagram för dig?
Citera
2022-02-15, 19:31
Medlem
Är det nån som faktiskt har hittat pengar via den här appen?
Citera
2022-02-15, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x-bend
Är det nån som faktiskt har hittat pengar via den här appen?
Det är inte meningen med appen. Finns ju liknande ”hitta ut” men där finns det inga roliga gömmor. Tycker att kreativa gömmor är halva charmen med geocaching.

Har hållit på med Geocaching sedan 2010 men håller på med det lite i perioder. Hittar ca 800 st totalt. Det bästa är att köra i samband med resor. Hittar mycket coola ställen, t.ex. en grotta i Kroatien, övergivna hus osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in