Citat:
Ursprungligen postat av
Elsa2020
Nu hänger jag inte med. MT säger väl att HD sa detta när de stod vid vagnen, som de tydligen bara gjorde på morgonen. Då är det konstigt om HD vet ngt som hon inte fått reda på. Det är också konstigt om HD inte minns att och när hon berättade om detta för MT eftersom det ändå var ngt mkt speciellt. Jag ser nog inte vad du ser riktigt, men vill gärna veta.
Inlägget inte till mig men lite funderingar:
Det är något som inte stämmer med HD:s chefs minne vid händelsen.
Om det var på morgonrundan med vagnen hon fick reda på något av HD så kan det enbart vara att sonen hade haft kontakt med SD (men vid den tiden hade väl inte SD/HD haft någon kontakt, iaf inte officiellt?).
UW kontaktade SD vid 11-tiden så det kan HD inte ha berättat på morgonen vid 08.
Däremot kan ju HD ha berättat senare på dagen (efter 11) att nu har SD även blivit kontaktad av UW.
Hoppas polisen frågat HD:s chef om det kan röra sig om flertalet ggr som de pratat om LW:s försvinnande under arbetsdagen.
Att HD inte kommer ihåg något är inte förvånande som Du skriver, speciellt efter att ha läst FUP och förhören med henne där demens verkar ha drabbat henne.